Na skróty
Content pełni wiele funkcji w sklepie online. Powinno być go odpowiednio dużo. Przede wszystkim musisz zadbać o to, aby dostarczyć klientom wystarczająco dużo informacji o Twojej firmie. Tutaj zawiera się filozofia marki, sposób działania, a także cechy, które wyróżniają Twoją firmę. Za pomocą treści budujesz spójny wizerunek marki i zachęcasz do siebie klientów. Budzi to zaufanie. Kolejna ważna rzecz to SEO. Content jest jedną z najistotniejszych części pozycjonowania i nie da się go ominąć podczas optymalizacji sklepu. Ważne jest również to, aby teksty opisywały odpowiednio produkty. Muszą być atrakcyjne i treściwe.
Każdemu właścicielowi sklepu internetowego zależy na jego widoczności w wyszukiwarce internetowej. To zapewnia popularność, przekłada się na konwersję. Content sklepu internetowego ma bardzo duży wpływ na pozycjonowanie. Już podczas audytu SEO sprawdza się jego ilość oraz jakość. To dzięki treściom możliwe jest zastosowanie fraz kluczowych, pod które ma być pozycjonowany sklep. Ich odpowiednie nagromadzenie oraz użycie sprawia, że pozycja strony w Google pnie się w górę. Oczywiście nie chodzi o to, aby treści było jak najwięcej. Ilość ma znaczenie, ale istotniejsza jest jakość wszystkich umieszczanych na stronie tekstów. Treści to teksty na blogu, w których są frazy. To także opisy produktów i kategorii. Znajdują się także w opisach alternatywnych grafik, meta title oraz meta description. Jest tak wiele miejsc w każdym sklepie internetowym, które jednocześnie związane są z SEO, jak również z doświadczeniami użytkownika, że nie należy zaniedbywać tej kwestii. Jeśli chcesz, aby Twój sklep był wysoko, to zainwestujesz w odpowiedni content. Bez niego nie da się zadbać o odpowiednią pozycję witryny w wyszukiwarce internetowej.
Wiele osób zastanawia się nad tym, jakie treści powinny znajdować się w sklepie internetowym. Jeśli zdecydujesz się na skorzystanie z profesjonalnej agencji SEO, to nie będziesz musiał zastanawiać się w ogóle nad tą kwestią. Profesjonalna firma zajmująca się pozycjonowaniem zadba nie tylko o jakość contentu, ale także jego ilość. Ponadto będą to teksty doskonałe pod względem jakości oraz optymalizacji pod SEO. Jeśli jednak stawiasz pierwsze kroki w pozycjonowaniu strony internetowej swojego e-biznesu, to musisz poznać rodzaje contentu. Są to przede wszystkim:
Opisy kategorii są bardzo ważne dla pozycjonowania. Pozwalają wypromować konkretne części Twojego sklepu online w wyszukiwarce Google. Kategoryzowanie produktów to podstawa, musisz je podzielić według różnych kryteriów. Opisy kategorii przedstawiają też klientom zawartość. Nie muszą oni przeglądać całej kategorii, aby dowiedzieć się co sprzedajesz. Wystarczy, że opiszesz rodzaje produktów, podasz ich cechy i sposób wykonania czy przeznaczenie. Dzięki temu możesz też zaprezentować swoją firmę z dobrej strony. Opisy kategorii muszą zawierać słowa kluczowe.
Opis każdego produktu także jest istotny. Zarówno dla pozycjonowania, jak i klientów. Załóżmy, że konkretna osoba znalazła w Twoim sklepie produkt, który ją interesuje. Niech to będzie na przykład sukienka. Jeśli zdjęcia są dobrej jakości, to ostateczna decyzja jest uzależniona od opisu. Bez niego nie sprzedasz sukienki. Musi być więc opisany materiał, ale też ubrania do których pasuje. Warto zamieścić informacje na temat prania i pielęgnacji, ale też przedstawić ten produkt w sposób atrakcyjny. Niech klient zapragnie włożyć go do koszyka! Opisy produktów powinny skłaniać do zakupu, ale także muszą zawierać słowa kluczowe. Nie powinny być one jednak w zbyt dużej liczbie, bo to zniechęci klientów, ale też algorytmy Google źle to ocenią.
To niezwykle ważne z punktu widzenia SEO treści. Algorytmy dzięki nim są w stanie lepiej rozpoznać co znajduje się na danej podstronie i dzięki temu Twoja witryna będzie wyżej w wynikach pod konkretnymi frazami. Należy je jednak skonstruować według określonych zasad. Nie są bez znaczenia dla potencjalnych klientów, ponieważ mogą wpłynąć na to czy użytkownik kliknie w Twoją stronę, która będzie w towarzystwie innych w wynikach wyszukiwania. Meta opisy muszą mieć odpowiednią długość (aby wyświetlały się w całości nie tylko na komputerach, ale też telefonach). Ponadto powinny zachęcać do odwiedzenia witryny.
Tu zaliczyć można teksty blogowe czy poradnikowe, ale także takie zakładki, jak: o nas, regulamin, kontakt i wiele wiele więcej. Pamiętaj, że każda z tych podstron musi być koniecznie napisana profesjonalnie, to wizytówka Twojej firmy!
Zdecydowanie warto posiadać i prowadzić bloga połączonego ze sklepem. To wpłynie na Twoją wiarygodność w internecie. Ponadto zainteresuje odbiorców treści. Możesz tam umieszczać teksty poradnikowe, opisywać historię swojej firmy, trendy, pokazywać swoje wartości i dużo więcej. Na blogu możesz również umieszczać treści, które są idealnie skrojone pod SEO. Dzięki temu Twój blog będzie dodatkowym narzędziem do tego, aby podwyższać pozycję Twojej witryny w wynikach wyszukiwania. Blog pozwoli Ci promować Twoje najnowsze produkty, ale też tworzyć wizerunek. Pisząc z pozycji eksperta sprawisz, że zyskasz renomę. Czytelnicy bloga chętnie kupią Twoje produkty. Wystarczy, że przekonasz ich do tego, że masz dużo wiedzy na dany temat.
Wszystkie treści, jakie znajdą się na stronie Twojego sklepu internetowego powinny być dostosowane pod SEO. Dzięki takiej optymalizację będzie możliwe osiągnięcie szczytów w wynikach wyszukiwania Google. Pozycja jest uzależniona od contentu. Jakie zasady powinny być zastosowane, aby treści sklepu online były odpowiednio zoptymalizowane pod SEO? Dowiedz się!
Pierwszą zasadą jest unikanie duplikatów treści. Co to oznacza? Nie mogą być one kopiowane ani od konkurencji, ani z innych podstron Twojej strony. Google mocno ceni sobie unikalność każdego tekstu i gdy tylko wykryje duplikat, to obniża pozycję danej witryny w wynikach wyszukiwania. Ponadto duplikat może być jednocześnie plagiatem, a więc kradzieżą. To nie tylko nieetyczne, ale również niezgodne z prawem
Następną zasadą, jaka musi być zastosowana są odpowiednie nagłówki. Muszą odpowiadać temu, co jest w danym akapicie – nie mogą więc mylić czytelników i przeglądarek. Powinny także posiadać słowa kluczowe. Pełnią funkcję nadrzędną wobec reszty treści, dlatego algorytmy Google zwracają na to dużą uwagę. Ponadto ważny jest ich rodzaj (od H1 Do H6). Zastosowanie odpowiedniej wielkości nagłówków ma dużą rolę w całej architekturze strony i nawigacji po niej.
Każdy tekst musi mieć również odpowiednią długość. Google ceni sobie długość treści. Nie chodzi tu o to, że im dłuższy tekst, tym lepiej. Nie powinno się “lać wody”, należy dokładnie opisać każdy problem i temat, ale nie można nudzić czytelników. Dlatego długość nie powinna być najważniejsza, ale warto zwracać na nią uwagę. Im dłuższy tekst, tym więcej fraz kluczowych można w nim zawrzeć. Ponadto ciekawie rozwinięta treść wciągnie czytelnika i sprawi, że będzie on dłużej na podstronie. Czas trwania sesji także w pewnym stopniu wpływa na pozycję witryny w wyszukiwarce.
Następną ważną cechą jest jakość. Powinna być wysoka, ponieważ algorytmy Google, ale też użytkownicy cenią sobie wartość tekstów. Zadbaj o to, aby każda treść na stronie odpowiadała na jakieś potrzeby użytkownika. Dzięki temu będziesz umieszczać treści, które wzbudzą zainteresowanie.
Nie możesz zapomnieć o słowach kluczowych. To dzięki nim roboty Google klasyfikują Twoje podstrony pod konkretne słowa w wyszukiwarce. Frazy należy odpowiednio dobrać. Zarówno do tego, jakie są wyszukiwane przez użytkowników, ale również do charakteru Twojego sklepu internetowego. Fraz kluczowych nie może być za dużo. Niezwykle ważne jest to, aby unikać kanibalizacji treści, czyli pozycjonowania różnych podstron pod te same słowa kluczowe.