E-commerceTechnologiaTworzenie stron internetowych

Czy warto postawić sklep na Magento?

3 min czytania
Czy warto postawić sklep na Magento?

Prowadzenie własnego sklepu internetowego jest dużym wyzwaniem — nie tylko od strony marketingowej i logistycznej, ale także technicznej. Dużym ułatwieniem są platformy e-commerce, pozwalające zbudować sklep w oparciu o już gotową architekturę — takie jak Magento, któremu poświęciliśmy poniższy artykuł. Jakie oferuje możliwości i czy warto z niego skorzystać?

Magento — czyli jedna z największych platform e-commerce

Magento — a właściwie Adobe Commerce — to rozbudowana platforma e-commerce, umożliwiająca zarządzanie każdym aspektem funkcjonowania sklepu internetowego: od katalogu produktów, przez zamówienia oraz bazę klientów po treści marketingowe. 

Czy warto postawić sklep na Magento?

Zdj 1. Magento pozwala stworzyć nawet… bazę punktów odbioru przesyłek.

Źródło: Integracja Magento 2 z eNadawca – Poczta Polska — Smartmage

Platforma w swojej pierwszej wersji (Magento 1.0) została wydana w 2008 roku — od razu w wersji open source, gwarantującej programistom pełen dostęp do kodu platformy. Z tego między innymi względu szybko zyskała sobie uznanie pracujących nad kolejnymi sklepami web developerów — i trafiła w ręce rynkowych gigantów: najpierw eBay’a, a w 2020 roku — Adobe. Obecnie wspieraną wersją platformy jest Magento 2, które w zeszłym roku przeszło rebranding i przeobraziło się w Adobe Commerce (społeczność platformy wciąż jednak chętniej używa oryginalnej nazwy).

Standardowa wersja Magento (Open Source) dostępna jest bez jakichkolwiek opłat. Oferuje ona wszystkie funkcjonalności, które są niezbędne przy prowadzeniu platformy e-commerce na małą i średnią skalę — i wybiera ją większość przedsiębiorców działających z pomocą Magento. Dla największych sklepów dedykowana jest zaś wersja płatna (Commerce), gwarantująca zgodność z międzynarodowymi standardami bezpieczeństwa płatności i ochrony danych. Koszt licencji zależy od przychodów sklepu i wynosi od 22 tysięcy do nawet… 250 tysięcy dolarów rocznie.

Zobacz  Jak działa CDN i czym dokładnie jest?

Ze względu na to, jak rozbudowaną i wymagającą platformą jest Magento, zazwyczaj wdraża się ją na serwerach dedykowanych właśnie działalności e-commerce — warto o tym pamiętać przy wyborze dostawcy hostingu!

Dlaczego powinieneś zastanowić się nad wdrożeniem Magento?

Jeżeli zastanawiasz się, czy warto postawić swój nowy sklep na Magento (lub przenieść go z innej platformy), możemy przedstawić kilka dobrych argumentów „za”:

  • architektura oparta na „modułach” — czyli gotowych (ale w pełni modyfikowalnych!) rozwiązaniach, pozwalających wdrażać nowe funkcjonalności sklepu bez pisania kodu „od zera”; spośród dostępnych na rynku platform e-commerce Magento oferuje w tej kwestii zdecydowanie największe, ograniczone jedynie talentem i wyobraźnią programistów, możliwości;
  • skalowalność — pod tym względem również Magento nie ma sobie równych. Dostępne w ramach platformy narzędzia sprawdzają się równie dobrze w przypadku małych sklepów, jak i międzynarodowych e-commerce;
  • wydajność — w połączeniu z dobrym, dedykowanym e-commerce serwerem Magento jest w stanie obsłużyć rozbudowane katalogi produktów i tysiące zamówień każdego dnia;
  • mnogość dostępnych integracji — Magento umożliwia integrację sklepu ze wszystkimi dużymi platformami zewnętrznymi: portalami społecznościowymi, porównywarkami cen, narzędziami Google i systemami płatności — także i tymi popularnymi na polskim rynku; 

Czy warto postawić sklep na Magento?

Zdj 2. Rozbudowana biblioteka rozszerzeń Magento pozwala zintegrować sklep z każdą niezbędną usługą.

Źródło: Magento marketplace — LearnWoo

  • rozbudowane narzędzia analityczne — już przy pomocy wbudowanych narzędzi Magento przeanalizujemy dane dotyczące prognoz sprzedażowych, zachowań klientów czy skuteczności działań promocyjnych.
  • optymalizacja sklepu pod SEO — platforma umożliwia m.in. zarządzanie treściami pozycjonującymi, optymalizację metadanych, adresów URL i tagów pod kątem wymogów wyszukiwarek oraz automatyczne generowanie sitemap XML;
  • wsparcie multistore — Magento pozwala w prosty sposób zbudować kilka sklepów (różniących się np. językiem lub katalogiem dostępnych produktów) opartych o jeden silnik.
Zobacz  Jak wyczyścić pamięć podręczną i pliki cookies w przeglądarce?

Kiedy warto postawić sklep na Magento?

Tak rozbudowana platforma jak Magento powinna sprostać wymaganiom e-commerce’ów wszystkich rozmiarów. My jednak polecamy ją przede wszystkim właścicielom większych sklepów, szukającym najbardziej zaawansowanych funkcjonalności — oraz tym, którzy chcą w przyszłości uniknąć problemów ze skalowaniem swojej działalności. 

W przypadku biznesów działających na nieco mniejszą skalę radzimy zastanowić się, czy tak złożony system sprzedażowy rzeczywiście jest do ich prowadzenia niezbędny — być może lepszym rozwiązaniem okaże się np. Shopify lub WooCommerce.

Zawodowy copywriter oraz student psychologii na Uniwersytecie Warszawskim. W świecie marketingu internetowego równie mocno, co chwytliwe (i wartościowe) treści interesuje go dobry design. Gdy nie zajmuje się tworzeniem contentu, odkrywa perełki kina niezależnego i pracuje nad własnymi opowiadaniami.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy