Jak pozyskiwać nowych klientów? 5 najbardziej skutecznych sposobów w 2022 roku!
3 min
3 min
Na skróty
Sukces Twojego biznesu zależy od jakości oferowanych usług i produktów oraz umiejętnego pozyskiwania klientów. Metod na przekonanie do siebie potencjalnych kupujących jest mnóstwo – zarówno online, jak i offline, jednak kluczowe okazuje się znalezienie tzw. złotego środka. W dzisiejszym artykule wyjaśnimy, na czym polega pozyskiwanie klientów i przedstawimy 5 najbardziej skutecznych sposobów w 2022 roku!
Według ekspertów Semcore istnieje 5 popularnych sposobów na pozyskiwanie klientów. Jednym z nich jest marketing automation, czyli tzw. śledzenie danej persony, gdy zaakceptuje ona ciasteczka (cookies). Dobrym rozwiązaniem okazuje się także publikowanie artykułów na firmowym blogu, testy A/B, kampanie PPC oraz niezwykle skuteczny e-mail marketing. Poniżej przedstawiamy 5 najpopularniejszych metod na pozyskiwanie klientów w 2022 roku!
Marketing automation to bardzo ciekawe rozwiązanie umożliwiające właścicielowi strony budowanie internetowego profilu danej osoby, zanim poda ona adres e-mail (wystarczy, że zaakceptuje ciasteczka).
Na tej podstawie system będzie mógł wyświetlać jej dynamiczne treści, natomiast po podaniu adresu e-mail (np. w celu zapisania się po odbiór darmowego e-booka), anonimowy zbiór informacji zawieszony w przestrzeni przekształci się w tzw. internetowy odcisk palca potencjalnego klienta.
Publikowanie artykułów na firmowym blogu to idealny sposób na pozyskiwanie klientów poprzez edukowanie innych. Odpowiednio przygotowane i wypełnione frazami kluczowymi treści będą wyświetlać się w SERP-ach po wpisaniu poszczególnych zapytań przez potencjalnych interesantów. Warto jednak dodatkowo badać skuteczność takich treści (np. przy pomocy Google Analytics), aby wiedzieć, jaki typ contentu przynosi największą konwersję.
Testy A/B pozwalają w krótkim czasie zbadać każdy element na stronie. Dzięki nim dowiemy się, jaka konfiguracja wizualna lub odmienny typ CTA (Call To Action) będą najbardziej skuteczne w kontekście wyników sprzedażowych naszej witryny.
Kampanie PPC (np. Google ADS) stały się bardzo popularne już kilka lat temu za sprawą niezwykłej efektywności. Otóż wystarczy, że właściciel firmy przekaże odpowiedni budżet na działania, a specjalista prawidłowo ustawi poszczególne opcje i w dobry sposób przygotuje stronę. Wskutek tego klienci zaczną masowo klikać w dany URL, będąc zainteresowanymi produktami lub usługami, które oferujesz.
E-mail marketing jest kierowany przede wszystkim do klientów, którzy już wcześniej zaufali Twojej marce. W tym wypadku nie jest potrzebny ogromny budżet – wystarczy pomysł, dobry grafik i copywriter oraz baza potencjalnych interesantów.
Pozyskiwanie klientów to nieodłączny element prowadzenia biznesu. Nawet najlepszy produkt lub usługa nie sprzedadzą się same – należy je odpowiednio zaprezentować grupie docelowej, na której nam najbardziej zależy (np. przy pomocy kampanii PPC). Często musimy także spojrzeć krytycznie na dotychczasową działalność i zastanowić się, jak ulepszyć ofertę, żeby klienci byli z niej zadowoleni w 100%.
Poniżej zebraliśmy odpowiedzi na najczęstsze pytania, które pojawiają się w sieci na temat pozyskiwania klientów.
W pozyskiwaniu klientów B2B pomogą przede wszystkim dobre referencje. Aby je zdobyć, należy wykorzystać zadowolonych kupujących, prosząc ich o wystawienie stosownych opinii opisujących jakość Twoich działań. Bardzo silnym narzędziem sprzedażowym jest dodatkowo Case Study – stosują to największe firmy w każdej branży (np. Semcore).
Aby pozyskać pierwszych klientów, warto zaprezentować swoje produkty lub usługi osobom z otoczenia (np. znajomi lub rodzina). Gdy pozyskasz pierwszego interesanta, zaskocz go jakością swoich usług lub produktów, a istnieje duża szansa, że poleci on Twoją ofertę dalej tzw. pocztą pantoflową.
Źródła:
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.