Lead Scoring – czym jest i jak działa?
2 min
2 min
Na skróty
Dla każdego przedsiębiorstwa bardzo ważne jest pozyskiwanie leadów. W tym zakresie pojawia się pojęcie, jakim jest lead scoring. Co oznacza? Czym jest i jak jet wykorzystywać w praktyce?
Aby zrozumieć, czym jest lead scoring, konieczne jest wcześniejsze zrozumienie, czym jest lead. W dużym uproszczeniu jest to sygnał, który pochodzi na przykład od klienta lub firmy, co do którego można mieć wiedzę, że będzie on zainteresowany skorzystaniem z oferty. Lead scoring jest z kolei sposobem oceniania wartości leadów przy każdej aktywności użytkowników na stronie internetowej. Użytkownicy ze szczytu tego rankingu ze zdecydowanie większym prawdopodobieństwem interesują się Twoją ofertą niż osoby, które znajdują się na dole rankingu. Dzięki lead scoringowi będziesz mógł szybko określić oraz ocenić, czy konkretny lead jest gotowy na kolejny sprzedażowy etap.
Dzięki skorzystaniu z lead scoringu możliwe jest zaoszczędzenie nie tylko czasu, ale również energii. Wspomniana usługa zdecydowanie wspiera działania marketingowe oraz sprzedażowe. Trzeba jednak pamiętać o tym, że lepsze dotarcie do użytkowników jest możliwe tylko w sytuacji, gdy skorzystasz z usług sprawdzonej agencji marketingowej.
Można zatem powiedzieć, że lead scoring to punktacja, która określa stopień zaangażowania i zdecydowanie warto z niej skorzystać. Lead scoring minimalizuje wysiłek, który jest związany z konwersją. Dzięki temu eksperci, których zatrudniasz, będą mogli zająć się równie istotnymi dla Twojej firmy działaniami.
Przeczytaj także: SXO i pozycjonowanie lokalne
Żeby możliwe było korzystanie z efektywnego lead scoringu, czyli żeby przełożył się on na sprzedaż oraz współczynnik konwersji, konieczne jest dokładne opracowanie systemu oceny. Punkty powinny być zatem przyznawane w zależności od różnych czynników. Dla przykładu oceniany może być sam fakt, że osoba weszła w określony link. Z kolei odwiedzenie podstrony „oferta” jest wyżej punktowane, gdyż świadczy o zainteresowaniu ewentualnym zakupem produktu lub usługi. Wszystkie tego typu zmienne warto sklasyfikować, a następnie zaplanować działania wobec użytkowników, który otrzymali określoną liczbę punktów. W tym wszystkim może pomóc Twojej marce dobra agencja marketingowa. Samodzielne opracowanie lead scoringu jest bardzo trudne, ale na szczęście istnieją firmy, które wykonują takie usługi.
Dla przykładu lead scoring może spowodować, że komunikacja między Tobą i Twoją marką będzie jeszcze lepsza. Użytkowników, którzy odwiedzają Twoją stronę internetową, podzielić można na przykład na tych, którzy:
Przyznając punkty w ramach lead scoringu, możliwe jest zwiększenie poziomu sprzedaży. Wszystko dzięki temu, że właściciele biznesów nie muszą zgadywać, do których użytkowników powinni trafić z jakim przekazem marketingowych. Wielu właścicieli firm, którzy nie segmentują w taki sposób leadów, sporo tracą na nietrafionych działaniach.
Pamiętaj o tym, że jeśli marketing internetowy kosztuje, warto wykorzystać maksymalnie jego potencjał. Tylko w przypadku działań, które zostały podparte solidną analizą, możliwe jest zagwarantowanie sobie maksymalnego zysku. Nie zapominaj o tym, że istnieją zaawansowane narzędzia do automatyzacji marketingu, ale obsługa ich wymaga często znajomości działania marketingu internetowego. Wprowadzenie dla leadów skali punktowej od 0 do 100 to dopiero początek działań. Jeżeli zatem chcesz wykorzystać maksymalnie potencjał marketingu internetowego, koniecznie zainteresuj się szczegółami lead scoringu i najlepiej zaufaj sprawdzonej agencji!