Na czym polega softmarketing? Co warto wiedzieć?
3 min
3 min
Na skróty
Softmarketing to technika marketingowa, skoncentrowana na subtelnym i niemającym formy sprzedaży podejściu do klienta. Zamiast bezpośredniego promowania produktu czy usługi, softmarketing opiera się na budowaniu relacji oraz zaufania. Obejmuje to edukowanie klienta (np. poprzez bloga), dostarczanie wartościowych treści produktowych oraz personalizację komunikacji. Przeczytaj nasz artykuł i sprawdź, na czym polega softmarketing oraz co warto o tym wiedzieć!
Soft marketing to strategia marketingowa, która zamiast agresywnej sprzedaży, koncentruje się na budowaniu wartościowych relacji z klientami. W ramach tej strategii, Twoja firma dostarcza wartościowe treści, które są dokładnie dopasowane do potrzeb i zainteresowań odbiorców, używając takich narzędzi jak:
Dążąc do ustanowienia silnej pozycji marki, soft marketing ułatwia wpływanie na decyzje zakupowe klientów poprzez edukację, komunikację i zaangażowanie.
Zdj 1. Edukacja klientów poprzez wartościowy content blogowy o pozycjonowaniu.
Źródło: Blog Semcore.
W tej strategii kluczową rolę odgrywa analiza danych klientów oraz badań rynkowych, umożliwiając precyzyjne targetowanie i personalizację komunikatów. Efektem soft marketingu jest zbudowanie długoterminowego zaufania i lojalności, a w konsekwencji zwiększenia konwersji i sprzedaży w dłuższej perspektywie.
Bardzo dobrym przykładem soft marketingu jest również Ahrefs. Firma tworzy najwyższej jakości content blogowy na rynku o pozycjonowaniu, doborze słów kluczowych oraz innych aspektach content marketingowych. Wpisy mają na celu edukowanie klientów, wykorzystując przy tym ich dedykowane narzędzie do SEO.
W konsekwencji, gdy użytkownik czyta dany artykuł, zdaje sobie sprawę, że musi kupić ich narzędzie, aby tak, jak oni przeprowadzić dogłębny research słów kluczowych, backlinków czy też przeanalizować konkurencję. Dobrą praktyką z ich strony jest pokazywanie w każdym artykule, jak w bardzo dokładny sposób wykorzystać narzędzie Ahrefs do zbadania konkretnego przypadku.
Zdj 2. Soft marketing w wykonaniu Ahrefs – lidera rynkowego dostarczającego bezkonkurencyjne oprogramowanie SEO.
Źródło: Blog Ahrefs.
Główne cechy soft marketingu:
Skorzystaj już dziś: Audyt SEO od Semcore.
Działania softmarketingowe są dedykowane przede wszystkim markom dążącym do budowania długoterminowych, wartościowych relacji z klientami. Jeśli Twoja firma poszukuje strategii pozwalającej na subtelne i efektywne pozyskiwanie oraz utrzymanie klientów, soft marketing jest odpowiednim rozwiązaniem. To również szczególnie istotne dla przedsiębiorstw działających w sektorach o wysokim poziomie konkurencyjności, gdzie zbudowanie trwałego i pozytywnego wizerunku marki okazuje się istotne w kontekście pozyskania klienta.
Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat soft marketingu?
Soft marketing a marketing – jakie są główne różnice?
Soft marketing różni się od tradycyjnego marketingu przede wszystkim podejściem do klienta. W soft marketingu główny nacisk kładziony jest na budowanie długotrwałych relacji poprzez dostarczanie wartościowych treści i edukację, zamiast bezpośredniej sprzedaży produktów czy usług. Działania są wówczas mniej agresywne i bardziej subtelne, a komunikaty precyzyjnie dostosowywane do odbiorcy.
Do kogo się skierować w celu wdrożenia strategii soft marketingowej?
Aby wdrożyć strategię soft marketingową, warto poprosić o pomoc agencji SEO, wyspecjalizowanej również w content marketingu. Fachowcy będą w stanie dostarczyć profesjonalne rozwiązania analityczne, optymalizacyjne i PR-owe w celu wdrożenia skutecznej strategii marketingowej ułatwiającej Twojej firmie wypracowanie przewagi konkurencyjnej. Wybierając agencję, zwróć uwagę na jej doświadczenie, portfolio i podejście do klienta.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.