Prowadząc działalność biznesową w sieci, możemy szybko przekonać się, że atrakcyjna oferta, profesjonalna i widoczna strona internetowa, skupienie na UX (user experience) nie wystarczą, aby wyróżnić się wśród konkurencyjnych firm i dołączyć do czołówki w danej branży. Istnieje jeszcze jeden niezwykle istotny obszar – e-marketingu, czyli wszelkich działań promocyjnych, które prowadzi się w Internecie. Nie chodzi o prostą reklamę, ale o precyzyjnie przygotowaną strategię, która pozwoli dotrzeć do określonej grupy docelowych odbiorców – potencjalnych klientów. Aby taki wieloetapowy plan promocyjny okazał się efektywny, warto skorzystać z ogólnodostępnych i niezwykle pomocnych narzędzi e-commerce do wsparcia marketingu.
Marketing online – narzędzia, które warto znać
Już krótki internetowy research pozwoli dostrzec, że zakres takich programów, platform czy aplikacji jest ogromny. Od czego najlepiej więc zacząć? Oto lista kilku popularnych i podstawowych narzędzi marketingu online.
Google AdWords – większość z Was na pewno słyszała o tym najpopularniejszym systemie reklamowania w sieci. Google AdWords pozwala na wyświetlania sponsorowanych linków w wynikach wyszukiwania (świetna opcja, gdy strona firmy jest słabo widoczna), jak również banerów czy reklam tekstowych. Ilość opcji dla branży e-commerce jest, co najmniej, imponująca (np. produktowe reklamy PLA, możliwości remarketingowe), kampanie mogą być przygotowywane w oparciu o ograniczony budżet, zawężoną grupę odbiorców, konkretne słowa kluczowe etc.
Brand24 – idealne rozwiązanie dla tych, którzy chcą śledzić wszelkie wzmianki i opinie na temat swojego produktu czy usługi, ale także monitorować wybrane słowa kluczowe lub informacje o konkurencji. To baza niezwykle cennej wiedzy marketingowej z mediów społecznościowych, forów, blogów oraz innych źródeł, którą można wykorzystać w dowolny sposób.
Canva – grafika na Instagram lub Facebook, firmowa ulotka, logo, a może prezentacja? To tylko część możliwości jakie daje ta platforma. Użytkownicy mogą korzystać z szerokiej bazy gotowych projektów, grafik, zdjęć, ikon, czcionek itp. Projektowanie w Canvie jest łatwe, szybkie i przyjemne, a efekty promocyjne – bezcenne.
Asana – jedno z narzędzimarketingu online, o którym nie powinniśmy zapomnieć, dlaczego? Ponieważ pozwala świetnie zorganizować pracę. Asana daje możliwość tworzenia różnorodnych projektów, dodawania do nich poszczególnych osób, ustalania zadań, deadline’ów, monitorowania statusów itp. Jednym słowem – możemy sprawnie koordynować i organizować pracę w skali mikro i makro.
MailChimp – jedna z czołowych platform, jeśli chodzi o automatyzację e-mail marketingu. Pozwala w łatwy sposób, masowo wysyłać spersonalizowane e-maile do określonych odbiorców, zawierające np. informacje o nowościach, zniżkach, zachętę do zakupu czy wiadomość powitalną.
LoyaltyLion – wśród narzędzi e-commerce warto zwrócić uwagę na oprogramowania lojalnościowe, takie jak LoyaltyLion, który pozwala na wprowadzenie systemu nagradzania klientów (np. w formie rabatów, kart podarunkowych, darmowych dostaw) za określone działania (np. polubienie na Facebooku, obserwowanie na Instagramie, zapisanie się do newslettera).
Narzędzia e-commerce marketingu – co mogą ułatwić?
Powyższe przykłady udowadniają, że planując kampanie marketingowe w Internecie, możemy sięgnąć po bardzo różnorodne usprawnienia. Nie chodzi tylko o automatyzację działań promocyjnych, ale także o organizację pracy, optymalizowanie poszczególnych procesów, szybkie przygotowywanie materiałów reklamowych, analitykę sklepu, monitoring efektów, śledzenie poczynań konkurencji, nowych trendów. Narzędzia e-marketingowe pozwalają zaoszczędzić cenny czas, działać sprawniej i efektywniej, poznać branżę e-commerce od podszewki, podobnie jak aktualne oczekiwania i potrzeby klientów. Dzięki nim marka zdobywa rozgłos, dociera do najbardziej zainteresowanych odbiorców, czuwa nad swoim wizerunkiem i rozwija się nie w nieprzypadkowym, a wyłącznie precyzyjnie określonym kierunki, przez co w oczywisty sposób zwiększa swoje szansę na osiągnięcie sukcesu.
Reklama w sieci – jak wybierać przydatne narzędzia?
Znamy przykłady popularnych narzędzi, wiemy, do czego mogą się przydać, pozostaje jednak pytanie – jak wybrać spośród z tak ogromnej bazy te najlepiej dostosowane do naszych potrzeb? Przede wszystkim należy pamiętać, że większość aplikacji czy programów jest płatna, stąd, jak zwykle, liczy się budżet firmy. Warto najpierw przeanalizować, jaki będzie zakres działań promocyjnych, które ułatwienia będą najbardziej potrzebne i w jakiej kolejności. Na co najpierw stawiamy – content marketing, e-mail marketing, działania w mediach społecznościowych, remarketing? Jeżeli mamy ograniczone fundusze, dobrym rozwiązaniem jest sięgnięcie po narzędzia jak najbardziej kompleksowe. Pozostaje jeszcze jedna opcja – jeśli przerasta nas nadmiar możliwości, nie do końca wiemy od czego zacząć, a w świecie narzędzi e-marketingu raczej nie czujemy się jak ryba w wodzie, być może warto oddać strategię promocyjną w ręce profesjonalistów.
Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe.
Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij w przycisk "Akceptuję".
Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce.
Wszelkie pliki cookie, które mogą nie być szczególnie potrzebne do działania witryny i są wykorzystywane w szczególności do gromadzenia danych osobowych użytkowników za pośrednictwem analiz, reklam i innych treści osadzonych, są określane jako niepotrzebne pliki cookie. Wymagane jest uzyskanie zgody użytkownika przed uruchomieniem tych plików cookie w witrynie.
Niezbędne cookies są istotne do prawidłowego funkcjonowania witryny. Ta kategoria obejmuje tylko pliki cookie, które zapewniają podstawowe funkcje bezpieczeństwa witryny. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.