Search Generative Experience (SGE) – poradnik SEO
3 min
3 min
Na skróty
Działania sztucznej inteligencji (w mniejszym lub większym zakresie) zaczynają pojawiać się w różnych przedsięwzięciach internetowych. System AI wspomaga proces modulacji obrazu czy dźwięku, wspiera procesy projektowe czy programowanie. Coraz częściej sztuczna inteligencja wykorzystywana jest również przy SEO. Dowodem na to jest Search Generative Experience (SGE). Co warto wiedzieć o tym testowanym przez Google rozwiązaniu?
Zdj 1. Najważniejszym elementem SGE jest sztuczna inteligencja
Źródło: https://pixabay.com/photos/technology-business-analysis-7111799/
Google stara się, aby wyniki w wyszukiwarce były jak najbardziej precyzyjne i jak najlepiej oddawały potrzeby użytkowników. Tylko w ten sposób cały czas może bronić się przed konkurencją. Amerykański gigant musi iść z duchem czasu, rozwijając także innowacyjne rozwiązania – w tym m.in. wsparcie sztucznej inteligencji.
Elementem sztucznej inteligencji jest Search Generative Experience (SGE). To nowa, wdrażana i będąca w fazie testów technologia wyszukiwania oparta na wspomaganiu AI. Umożliwia szybsze i efektywniejsze znalezienie i przetworzenie informacji dla użytkowników. Daje też wskazówki dotyczące dalszego eksplorowania sieci.
Na ten moment system dostępny jest w 120 krajach, w siedmiu językach. Amerykański gigant zapowiada, że będzie rozwijał funkcjonalność systemu.
Zdj 2. SGE ma wspierać merytoryczne wyniki wyświetlane w efekcie wyszukiwania konkretnych fraz
Źródło: https://pixabay.com/photos/freelance-google-macbook-6051357/
Z pierwszych informacji wynika, że Search Generative Experience (SGE) nie będzie rewolucją dla SEO, ale wpłynie na wiele elementów optymalizacji strony. Przede wszystkim sztuczna inteligencja będzie bardzo mocno sprawdzać aspekty wartości merytorycznych i użytkowych wdrażanych na stronach treści.
Content powinien być też bardziej przyjazny dla użytkowników. SGE może zakładać mniejszą liczbę słów w tekstach (także zawartość słów kluczowych) i zwiększone znaczenie grafik publikowanych na witrynie. Strona powinna opierać się na konkretnych zapotrzebowaniach użytkowników i odpowiadać na ich konkretne zapytania. Budowa witryny oparta na założeniach SXO daje więc największe możliwości dopasowania strony do założeń Search Generative Experience (SGE).
Podkreślmy, że nie są to zmiany fundamentalne, zmieniające wektor działań pozycjonerów. Każda doświadczona agencja SEO wie, że sfokusowanie działań na konkretnym zapotrzebowaniu użytkowników i to klucz do poprawy pozycji witryny w wyszukiwarce Google. Ekspercki, prosprzedażowy content, stabilna i działająca szybko struktura strony, a także przydatne funkcje sprawiają, że użytkownicy są przychylnie nastawieni do strony, co szybko zauważa wyszukiwarka.
Przygotowanie strony pod nowoczesne wytyczne oparte na działaniu Search Generative Experience (SGE) może w niedalekiej przyszłości być kluczem optymalizacji. Pozycjonowanie dostosowane do trendów w wyszukiwarce Google i wskazaniach użytkowników pozwoli szybciej uzyskać satysfakcjonujący efekt na określone przez nas frazy kluczowe. Na jakie elementy należy położyć nacisk, aby dostosować witrynę do Search Generative Experience?
Pamiętaj, że audyt SEO przeprowadzany przed optymalizacją strony może też wskazać, jak witryna dostosowana jest do potrzeb użytkowników i samego algorytmu Google.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.