Wyszukiwarka internetowa Google przebija swoją skutecznością tradycyjne formy reklamy. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania to większa popularność strony i marki, ma to ogromny wpływ na pozycjonowanie. Eksperci od marketingu internetowego są zgodni - nic nie da Ci tak dużej popularności jak odpowiednie pozycjonowanie w Google.
Na skróty
Dlaczego wysoka pozycja w Google pomaga?
Współcześnie w internecie kupuje się wszystko – od produktów spożywczych, poprzez ubrania aż po narzędzia i meble. Jaki jest schemat działania użytkownika internetu? Wpisuje on w przeglądarkę internetową to, czego potrzebuje i przegląda oferty. Jeśli Twój sklep nie znajduje się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, to klienci do Ciebie nie trafią. Im wyżej jesteś, tym większe prawdopodobieństwo na to, że ktoś dokona zakupów właśnie w Twoim sklepie online. Wysoka pozycja to nie wszystko, aczkolwiek bez tego trudno zaistnieć w internecie.
W internecie jest prawie każdy
Obecnie nawet małe i lokalne sklepy zakładają swoją stronę internetową. Sprzedaż przez internet jest coraz bardziej popularna, ponieważ wiele osób decyduje się właśnie na zakupy online. Prowadzenie sprzedaży przez internet jednak nie wystarczy, pozycjonowanie potrafi sprawić, że trafisz ze swoją ofertą do ogromnej liczby osób. Konkurencja rośnie w siłę i zauważa zalety pozycjonowania w Google. Im niżej dana strona jest w wynikach, tym trudniej osiągnąć pierwsze miejsca. Dlatego warto zająć się pozycjonowaniem jak najszybciej.
W jaki sposób wyszukiwarka internetowa Google ocenia jakość stron internetowych?
Jest mnóstwo czynników, które wpływają na wysoką pozycję w Google. Ważna jest optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarki Google. To działania mające na celu zwiększyć widoczność strony – w taki sposób skonstruować konkretne elementy, aby roboty Google przypisywały daną witrynę do konkretnych słów kluczowych. Ważne jest także bezpieczeństwo witryny, jej wygląd, UX, a także content znajdujący się na witrynie. Ten musi być unikalny i dopracowany.
Wiele osób próbuje pozycjonować sklep internetowy samodzielnie. Jednak skuteczna optymalizacja strony wymaga wiele lat doświadczenia i dużo wiedzy. Ważne jest to, aby potrafić przeprowadzić audyt strony, który wykaże wszystkie obszary do zmiany. Do tego potrzebne są konkretne narzędzia, a ich zakup wiąże się z dużymi nakładami finansowymi. Konieczna jest także umiejętność ich obsługi, analizowania oraz wiedzy na temat tego, w jaki sposób odczytywać dane. Następnym krokiem jest podział działań, jakie trzeba wykonać. Wśród nich są zmiany w kodzie strony, stworzenie treści skonstruowanych pod SEO, budowanie zaplecza linków. To tylko część czynności, które wykonuje się po to, aby strona internetowa była wysoko w wynikach wyszukiwania. Osoby, które nie mają na ten temat wiedzy, nie są w stanie samodzielnie pozycjonować sklepu internetowego w skuteczny sposób. Jeśli chcesz wiedzieć z jakich etapów składa się pozycjonowanie strony internetowej, to przeczytaj ten tekst. Najlepszym działaniem okaże się skorzystanie z pomocy specjalistów.
Komu zlecić pozycjonowanie?
Na rynku jest wiele firm, które oferują pozycjonowanie sklepów internetowych. Warto zweryfikować agencję przed przystąpieniem do współpracy. Jednym z warunków, jaki powinna spełniać profesjonalna firma pozycjonerska jest doświadczenie. Warto sprawdzić także to, czy agencja ma sukcesy i klienci są zadowoleni. Ponadto najlepszym sposobem będzie wybór firmy, która prowadzi nowoczesne działania, wśród nich jest na przykład UX. Zachęcamy do kontaktu oraz współpracy z naszą agencją – przekonaj się, jak wysoko może być Twoja strona internetowa.
Wysoka pozycja w Google przyciągnie ruch i nowych klientów. Można ją osiągnąć poprzez płatne i darmowe pozycjonowanie. Warto łączyć te dwie metody, jednak najważniejsze jest to, aby zwiększyć konwersję. Dobrze jest więc, poza wysoką pozycją w wynikach wyszukiwania, zadbać o UX. Warto skorzystać z usług profesjonalistów, którzy zajmują się SXO i polepszyć swoją pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Sprawdź nasz tekst dotyczący tego, jak szybko można spodziewać się wyników pozycjonowania. Przeczytasz go tutaj.