Jak skutecznie reklamować sklep internetowy?
4 min
4 min
Na skróty
Marketerzy oraz specjaliści SEO każdego dnia „prześcigają się” w opracowywaniu jak najbardziej opłacalnych sposobów na promocję sklepów internetowych. Niektórzy decydują się na wykorzystanie tzw. outbound marketingu, czyli reklam w radio oraz telewizji. Jeszcze inni wybierają influencer marketing – bardzo opłacalny sposób na wzbudzenie zaufania i zwiększenie współczynnika konwersji. Jeszcze inni eksperci stawiają na rozwiązania typowo digitalowe, czyli pozycjonowanie, Google Ads i social media marketing. Co okaże się najlepszym wyborem pod kątem obecnych standardów?
Przeczytaj także: Pozycjonowanie sklepu internetowego
Promocja sklepu internetowego jest niezbędna w celu pozyskania klientów, którzy będą skłonni zapłacić za proponowane produkty oraz rozwiązania dostępne w naszej ofercie. Wdrożenie odpowiednich działań reklamowych buduje wizerunek marki, zwiększa popularność Twojej strony wśród konkurencji i stawia daną firmę w roli branżowego lidera – dzięki zwiększonej widoczności (np. w organicznych wynikach wyszukiwania).
Warto również wspomnieć, iż reklama sklepu internetowego pozwala zmaksymalizować współczynnik konwersji i mikrokonwersji. Są to m.in.:
Biorąc pod uwagę obecne trendy w szeroko pojętej branży e-commerce, jednym z najlepszych rozwiązań na reklamę sklepów www jest pozycjonowanie, czyli działania optymalizacyjne prowadzące do poprawy rankingu Twojej strony w organicznych wynikach wyszukiwania.
Dobrą opcją okazują się także kampanie linków sponsorowanych od Google (dawniej AdWords) oraz marketing w mediach społecznościowych połączony z Meta Ads (np. Facebook Ads / Instagram Ads). Przedsiębiorcy bardzo często również posługują się tzw. influencer marketingiem oraz kampaniami newsletterowymi.
Poniżej przedstawiamy, jak reklamować sklep internetowy – 5 sposobów na promocję e-commerce online!
Pozycjonowanie (SEO – Search Engine Optimization) to jeden z najlepszych sposobów na promocję sklepów internetowych. Optymalizacja serwisów pod kątem wyszukiwarek pozwala uzyskać długofalowe rezultaty skutkujące wysoką pozycją w rankingu Google na poszczególne słowa kluczowe (np. sklep z meblami).
Dzięki temu wdrożeniu optymalnej strategii SEO pozyskamy stałych klientów, którzy będą regularnie korzystali z naszej oferty. Wynika to z prostego powodu – pozycjonowanie jest formą reklamy przyciągającą klientów zdecydowanych konsumentów.
Jeżeli do tego dodamy również prawidłową budowę strony uwzględniającą spersonalizowaną ścieżkę konwersji, zgodną z aktualnymi zasadami SXO (ang. Search Engine Optimization), zwiększymy budżet operacyjny swojego przedsiębiorstwa za sprawą dodatkowych transakcji od nowych użytkowników.
Chcesz sprawdzić, czy Twoja strona jest dostosowana do najnowszych standardów SXO? – przeanalizuj widoczność swojej witryny dzięki bezpłatnemu audytowi SEO.
Kampanie linków sponsorowanych Google Ads (dawniej AdWords) to bardzo dobre rozwiązanie jako dodatek do kompleksowych działań pozycjonowania. Dzięki temu topowe pozycje w wyszukiwarkach uzyskasz natychmiastowo – wystarczy, że poprawnie zoptymalizujesz kampanię Google. W konsekwencji klient po wpisaniu dowolnej frazy w wyszukiwarkę (np. sklep odzieżowy) będzie mógł zobaczyć Twoją firmę zarówno w tekstowych, jak i produktowych wynikach wyszukiwania.
W tym przypadku możemy liczyć na natychmiastową poprawę konwersji, jednak krótkofalową, ponieważ po zakończeniu kampanii Google Ads całkowicie znikamy z wyników wyszukiwania.
Dla porównania – rezultaty związane z pozycjonowaniem odnotowujemy również po zakończeniu współpracy z agencją SEO. Widoczność utrzymuje się przez bardzo długi czas i sprzyja generowaniu ruchu organicznego.
Marketing w mediach społecznościowych jest doskonałym uzupełnieniem pozycjonowania. Działania na Facebooku i Instagramie (np. w postaci regularnego dodawania postów) rekomendujemy wykonywać jednocześnie z SEO oraz Google Ads. Jeżeli zależy nam na maksymalizacji rezultatów powinniśmy zdecydować się także na m.in.:
W przypadku social media marketingu pozyskamy dodatkowych klientów, co przełoży się na zwiększenie współczynnika konwersji. Pamiętajmy jednak, że głównym celem działań w mediach społecznościowych jest poprawa wizerunku firmy, zbudowanie więzi z potencjalnymi klientami, a w konsekwencji wypracowanie przewagi konkurencyjnej.
Influencer marketing to sposób na skuteczną reklamę Twojej oferty. Naszych klientów zawsze uprzedzamy, żeby dokładnie zweryfikowali personę, z którą podejmują współpracę. Powinna ona bowiem wyróżniać się nienagannym wizerunkiem i nie uczestniczyć w tzw. dramach (inaczej sprzeczkach/kłótniach) z innymi twórcami lub przedsiębiorstwami.
Inwestując w influencera z pozytywnym wizerunkiem, zwiększamy prawdopodobieństwo na to, że nakłoni klientów do zakupu konkretnego produktu (np. naturalnego kremu do twarzy, peelingu do ciała lub szkolenia online).
Kampanie newsletterowe należy wykorzystać w celu budowania więzi ze stałymi klientami. Dobrą praktyką w kontekście newsletterów jest regularne wysyłanie maili edukujących konsumentów na konkretne tematy z dodatkowym rabatem (np. 10% na wybrane produkty z sezonowej oferty).
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.