Keyword research oznacza wyszukiwanie słów kluczowych. To nieodłączny etap pozycjonowania, polega na dobieraniu najlepszych fraz, pod którymi dana strona ma wyświetlać się w wynikach wyszukiwania. Odpowiednie dopasowanie słów kluczowych jest kluczowe dla zapewnienia ruchu na witrynie internetowej. Jak to robić?
Keyword Research. W jaki sposób dobierać słowa kluczowe?
Jest kilka wymagań, jakie powinny być spełnione. Przede wszystkim słowa kluczowe powinny być powiązane z daną stroną internetową. Mogą dotyczyć danych usług, produktów, ale także odpowiadać na zapytania. Warunek mówiący o tym, że frazy muszą być związane z charakterem strony jest konieczny. Jeśli wybierze się często wyszukiwane hasła, które w żaden sposób nie są powiązane z daną stroną, to może uda się wybić w wynikach wyszukiwania – jednak wszystkie wejścia będą bezwartościowe. Użytkownicy zobaczą, że treści nie dotyczą danego zagadnienia i szybko opuszczą stronę.
Perspektywa odbiorcy
Keywordresearch powinien być jak najbardziej nastawiony na odbiorcę treści. Wybranie fraz, które nie są wyszukiwane mija się z celem. Nie da to ruchu na stronie, dlatego też należy brać pod uwagę przede wszystkim popularność danych fraz. Musi być zainteresowanie danymi słowami kluczowymi – w innym przypadku nikt nie będzie wpisywał w Google fraz, strona nie będzie więc pojawiała się często w wynikach wyszukiwarki. Dlatego słowa kluczowe nie powinny być wybierane według idealnego dopasowania ich do strony, dostosowanie jest ważne, ale następnie należy je przekształcić według tego, jak użytkownicy internetu się zachowują. Muszą więc uwzględniać to, jakie słowa są wpisywane w celu odnalezienia strony o danej tematyce. Należy odkryć intencje wyszukujących, poznać czego oczekują po wprowadzeniu danych słów do przeglądarki, jakie treści ich interesują.
Keywordresearch – jak znaleźć odpowiednie słowa kluczowe?
Jest wiele narzędzi do monitorowania fraz kluczowych. Część z nich jest darmowa, jednak dopiero te płatne umożliwiają weryfikację wielu elementów. Jeśli jesteś początkujący i dopiero się uczysz, albo też zamierzasz pozycjonować stronę samodzielnie, to na początku wystarczy poznać kilka kroków.
Najpierw trzeba wybrać jedno z narzędzi – jest ich wiele, dlatego nie będziemy polecać konkretnej strony internetowej. My w codziennej pracy korzystamy z kilkunastu. Każde z nich ma swoje wady i zalety, ale jedne z nich mogą być dla Ciebie wygodniejsze, a inne mniej intuicyjne. Dlatego najlepiej będzie jeśli zrobisz przegląd i wypróbujesz kilka z nich zanim wybierzesz odpowiednie dla Ciebie. Większość płatnych narzędzi udostępnia okres próbny. Jednak jeśli nie widzisz takiej opcji, to zawsze możesz napisać do administracji serwisu i poprosić o jedno czy dwudniowy dostęp testowy. Podczas wyboru możesz też kierować się opiniami i komentarzami udostępnianymi na forach internetowych.
Następnie wyselekcjonuj te frazy kluczowe, które Twoim zdaniem będą najlepsze dla pozycjonowania Twojej strony. Pamiętaj o tym, aby brać pod uwagę rodzaje zapytań użytkowników. Po wypisaniu kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu słów kluczowych weryfikuj każde pod kątem popularności. Nie zapominaj o frazach kluczowych długiego ogona. Weź pod uwagę zarówno liczbę wyszukań, wejść, jak i konkurencyjność fraz. Na początku trudno będzie Ci zdobyć wysoką pozycję wyszukiwania jeśli chodzi o frazy mocno konkurencyjne, ale oczywiście możesz próbować je atakować. Obserwując stopniowo kolejne efekty będziesz uczyć się co wpływa na pozycjonowanie i użyjesz skuteczniejszych metod wypromowania swojej strony pod te frazy.
Na początek najlepiej będzie jeśli zainteresujesz się słowami kluczowymi, które jednocześnie mają dużą liczbę wyszukań, ale przy tym są mało konkurencyjne. Takie frazy są najłatwiejsze do wypozycjonowania, ale jednocześnie gwarantują ruch na stronie. Słowa kluczowe związane z lokalizacją, albo długiego ogona mogą być mniej popularne, ale nie należy ignorować ich potencjału. Osoby wyszukujące po lokalizacji, albo precyzujące swoje oczekiwania są często nastawione na dokonanie transakcji. Mają konkretne wymagania i z tego względu warto uwzględnić takie frazy kluczowe w pozycjonowaniu.
Mam słowa kluczowe! Co dalej?
Jeśli masz już listę fraz kluczowych, to należy zacząć pod nie pozycjonować. Sprawdź nasz tekst o pozycjonowaniu. Oczywiście przed działaniami ze słowami kluczowymi warto zweryfikować kilka kwestii, między innymi będą to: szybkość ładowania się strony, to czy jest stworzona także na urządzenia mobilne oraz czy kod strony jest dobrze zoptymalizowany. Jeśli nie wiesz jak to sprawdzić, albo nie chcesz uczyć się wszystkich kwestii związanych z pozycjonowaniem, to najlepiej będzie jeśli zdecydujesz się na audyt strony. Możesz po nim współpracować z agencją i ustalić, że na przykład teksty będą pisane i dodawane przez Ciebie, a całą resztą zajmą się profesjonaliści.
Twórz teksty powiązane z danymi słowami kluczowymi, które będą jednocześnie unikalne, merytoryczne i niezwykle wartościowe. Nie zapominaj o linkowaniu wewnętrznym, odpowiednim nazewnictwie i oznakowaniu nagłówków. Słowa kluczowe stosuj w umiarze, nie wplataj ich sztucznie, dobrze jeśli będą pojawiały się również w opisach alternatywnych grafik oraz zdjęć. Możesz także skorzystać z płatnego pozycjonowania Google Ads. Nie rezygnuj jednak z pozycjonowania organicznego.
KeywordResearch – podsumowanie
Wyszukiwanie i dobór słów kluczowych są niezwykle istotne i należy im poświęcić zarówno wiele czasu, jak i uwagi. Pozycjonowanie pod odpowiednie słowa kluczowe może zapewnić nie tylko popularność strony, ale też wzrost zysków firmy.
Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe.
Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij w przycisk "Akceptuję".
Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce.
Wszelkie pliki cookie, które mogą nie być szczególnie potrzebne do działania witryny i są wykorzystywane w szczególności do gromadzenia danych osobowych użytkowników za pośrednictwem analiz, reklam i innych treści osadzonych, są określane jako niepotrzebne pliki cookie. Wymagane jest uzyskanie zgody użytkownika przed uruchomieniem tych plików cookie w witrynie.
Wszelkie pliki cookie, które mogą nie być szczególnie potrzebne do działania witryny i są wykorzystywane w szczególności do gromadzenia danych osobowych użytkowników za pośrednictwem analiz, reklam i innych treści osadzonych, są określane jako niepotrzebne pliki cookie. Wymagane jest uzyskanie zgody użytkownika przed uruchomieniem tych plików cookie w witrynie.
Niezbędne cookies są istotne do prawidłowego funkcjonowania witryny. Ta kategoria obejmuje tylko pliki cookie, które zapewniają podstawowe funkcje bezpieczeństwa witryny. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.
Wszelkie pliki cookie, które mogą nie być szczególnie potrzebne do działania witryny i są wykorzystywane do gromadzenia danych osobowych użytkowników za pośrednictwem analiz, reklam i innych treści osadzonych, są określane jako niepotrzebne pliki cookie. Wymagane jest uzyskanie zgody użytkownika przed uruchomieniem tych plików cookie w witrynie.