Pozycjonowanie

Oferta pozycjonowania – co powinna zawierać?

4 min czytania
Oferta pozycjonowania – co powinna zawierać?

W skład oferty SEO (ang. Search Engine Optimization) wchodzi wiele istotnych kwestii związanych zarówno z obsługą klienta, analityką, raportowaniem, jak i technicznymi kwestiami, które będą regularnie wdrażane w celu zwiększenia pozycji Twojej strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Dzisiejszy artykuł opracowaliśmy z myślą o przedsiębiorcach, którzy zastanawiają się nad inwestycją w usługę, jaką jest pozycjonowanie stron www lub sklepów internetowych.

Oferta pozycjonowania – co powinna zawierać?

Oferta pozycjonowania – co powinna zawierać?

Oferta pozycjonowania powinna być kompleksowa. Warto, żeby składała się z kilku podstawowych kwestii uwzględniających m.in.:

  • audyt SEO,
  • strategię pozycjonowania,
  • optymalizację treści,
  • techniczne SEO,
  • link-building.

Wybierając konkretną agencję SEO, zwróćmy również uwagę, czy w przedstawionej propozycji dany podmiot oferuje nam cykliczne rekomendacje i optymalizacje, a także doradztwo, szkolenia i wsparcie. Ważne są także comiesięczne raporty wraz z profesjonalną obsługą klienta.

Oferta pozycjonowania – TOP 9 najważniejszych składowych

Oprócz miesięcznej ceny za pozycjonowanie, kompleksowa oferta SEO powinna składać się z wielu istotnych kwestii, które omawiamy poniżej.

1. Audyt SEO

Audyt SEO pozwala zweryfikować mocne i słabe strony Twojego serwisu. To pierwszy krok, jaki wykonują rzetelne agencje marketingowe po rozpoczęciu współpracy. Dzięki temu mogą dokładnie wskazać klientowi mankamenty jego serwisu, a następnie wdrożyć rozwiązania umożliwiające poprawę działania strony www lub sklepu internetowego.

Chcesz otrzymać darmowy audyt SEO? Wejdź na naszą stronę internetową i zweryfikuj plusy i minusy swojego serwisu, m.in.:

  • przyjazność dla urządzeń mobilnych,
  • stan indeksacji przez roboty Google,
  • trafność doboru słów kluczowych,
  • profil linków,
  • najważniejsze aspekty dot. technicznego SEO.
Zobacz  Pozycjonowanie centrum medycznego

Zachęcamy do zamówienia bezpłatnej konsultacji SXO – wystarczy wypełnić formularz kontaktowy.

Sprawdź również, w jaki sposób wypozycjonowaliśmy naszą stronę do TOP 1! Przeczytaj: Case Study – Pozycjonowanie stron.

2. Strategia pozycjonowania

Oferta pozycjonowania stron internetowych powinna uwzględniać strategię SEO. Pozwoli to wstępnie zorientować się, jak dokładnie będzie przebiegała współpraca – na jakie elementy zwrócą uwagę specjaliści.

W tym punkcie skonsultuj również z fachowcami czas oczekiwania na efekty. 

Z doświadczenia wiemy, że pierwsze rezultaty będą widoczne po 2-3 miesiącach współpracy.

Mniej więcej w granicach 8-12 miesięcy można spodziewać się poprawy konwersji w witrynie – np. w postaci:

  • dodatkowych zakupów, 
  • większej liczby klientów korzystających z Twoich usług,
  • pobrań aplikacji,
  • kolejnych wypełnionych formularzy kontaktowych.

Pamiętaj również, aby powiedzieć specjalistom, że zależy Ci na długofalowych rezultatach i działaniach WHS (ang. White Hat SEO), czyli takich, które zabezpieczą pozycjonowany serwis przed spadkami w organicznych wynikach wyszukiwania na skutek aktualizacji algorytmu Google.

3. Optymalizacja treści

Oferta na pozycjonowanie powinna uwzględniać działania związane z treściami. W przypadku sklepów internetowych ważne jest tworzenie contentu tj. opisy produktów, opisy kategorii oraz wpisy blogowe pod konkretne słowa kluczowe – ogólne, jak i long tail SEO – aby zmaksymalizować szanse na widoczność, a w konsekwencji zwiększyć współczynnik konwersji.

Oferta pozycjonowania – co powinna zawierać?

 

Specjaliści, którzy przedstawiają Ci ofertę, powinni również zagwarantować, że zajmą się optymalizacją poszczególnych elementów związanych z treściami m.in.:

  • dodanie odpowiednich nagłówków H1-H6 (tak, aby treści na stronie były atrakcyjne wizualnie);
  • urozmaicenie contentu wypunktowaniami i wyboldowaniami (żeby dostępny content łatwo się czytało);
  • wdrożenie fotografii oraz infografik (w celu zwiększenia wartości treści z punktu widzenia robotów Google).
Zobacz  Międzynarodowe vs krajowe pozycjonowanie stron

Warto również sprawdzić, czy oferta pozycjonowania uwzględnia wzbogacenie contentu odpowiednimi słowami kluczowymi.

4. Techniczne SEO

Analizując ofertę pozycjonowania, sprawdź, czy fachowcy uwzględnili w niej wdrożenie lub poprawę i optymalizację kluczowych elementów tj.:

  • meta tagi (meta title oraz description);
  • plik robots.txt oraz sitemap.xml;
  • przekierowania;
  • struktura linków na stronie,
  • szyfrowanie SSL.

Warto również, żeby strona została dostosowana do urządzeń mobilnych (zgodnie z zasadą mobile-first). Specjaliści powinni także zadbać o kompresję kodu HTML i CSS w celu przyspieszenia serwisu oraz optymalizację wskaźników odpowiadających za interaktywność serwisu, czyli LCP (ang. Largest Contentful Paint), FID (ang. First Input Delay) i CLS (ang. Cumulative Layout Shift).

 Sprawdź: Jakie znaczenie mają wskaźniki Core Web Vitals w pozycjonowaniu stron?

5. Link-building

W ofercie pozycjonowania nie ma zazwyczaj zawartej kompleksowej strategii link-buildingu, jednak warto zweryfikować, na ile linków można liczyć i w jakiej cenie. Pod kątem pozyskiwania wysokiej jakości odnośników, należy również uwzględnić artykuły sponsorowane – zapytaj się specjalistów, ile takich wpisów miesięcznie zamierzają dodawać, aby wzmocnić profil Twojej witryny.

6. Cykliczne rekomendacje i optymalizacje

Rzetelna oferta pozycjonowania uwzględnia cykliczne optymalizacje zgodne z rekomendacjami developerów Google. O co dokładnie chodzi? Otóż specjaliści zajmujący się Twoją stroną powinni regularnie wdrażać zmiany w obrębie treści oraz technicznego SEO (np. co 6-8 miesięcy). Pozwoli to uniknąć spadków w organicznych wynikach wyszukiwania (tzw. SERP-ach – Search Engine Results Page).

Zobacz  Jak poprawnie zoptymalizować tytuły i meta opisy?

7. Doradztwo, szkolenia i wsparcie

Większość agencji marketingowych organizuje co jakiś czas szkolenia z SEO, na których można dowiedzieć się ciekawych kwestii związanych z nowościami w branży. W Semcore prowadzimy również bloga edukacyjnego – za jego pomocą poszerzamy horyzonty wszystkich interesantów, czytelników oraz aktualnych klientów.

8. Raporty

Każda oferta pozycjonowania uwzględnia zapis o raportach. Sprawdź, co jaki czas będą wysyłane (rekomendujemy standardowo – raz w miesiącu).

Oferta pozycjonowania – co powinna zawierać?

9. Profesjonalna obsługa klienta

Masz pytanie? Powinieneś móc skontaktować się ze specjalistami danej agencji od ręki. Sprawdź, czy jest taka możliwość w przypadku podmiotu, z którym zamierzasz rozpocząć długofalową współpracę!

Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy