W skład oferty SEO (ang. Search Engine Optimization) wchodzi wiele istotnych kwestii związanych zarówno z obsługą klienta, analityką, raportowaniem, jak i technicznymi kwestiami, które będą regularnie wdrażane w celu zwiększenia pozycji Twojej strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Dzisiejszy artykuł opracowaliśmy z myślą o przedsiębiorcach, którzy zastanawiają się nad inwestycją w usługę, jaką jest pozycjonowanie stron www lub sklepów internetowych.
Oferta pozycjonowania – co powinna zawierać?
Oferta pozycjonowania powinna być kompleksowa. Warto, żeby składała się z kilku podstawowych kwestii uwzględniających m.in.:
- audyt SEO,
- strategię pozycjonowania,
- optymalizację treści,
- techniczne SEO,
- link-building.
Wybierając konkretną agencję SEO, zwróćmy również uwagę, czy w przedstawionej propozycji dany podmiot oferuje nam cykliczne rekomendacje i optymalizacje, a także doradztwo, szkolenia i wsparcie. Ważne są także comiesięczne raporty wraz z profesjonalną obsługą klienta.
Oferta pozycjonowania – TOP 9 najważniejszych składowych
Oprócz miesięcznej ceny za pozycjonowanie, kompleksowa oferta SEO powinna składać się z wielu istotnych kwestii, które omawiamy poniżej.
1. Audyt SEO
Audyt SEO pozwala zweryfikować mocne i słabe strony Twojego serwisu. To pierwszy krok, jaki wykonują rzetelne agencje marketingowe po rozpoczęciu współpracy. Dzięki temu mogą dokładnie wskazać klientowi mankamenty jego serwisu, a następnie wdrożyć rozwiązania umożliwiające poprawę działania strony www lub sklepu internetowego.
Chcesz otrzymać darmowy audyt SEO? Wejdź na naszą stronę internetową i zweryfikuj plusy i minusy swojego serwisu, m.in.:
- przyjazność dla urządzeń mobilnych,
- stan indeksacji przez roboty Google,
- trafność doboru słów kluczowych,
- profil linków,
- najważniejsze aspekty dot. technicznego SEO.
Zachęcamy do zamówienia bezpłatnej konsultacji SXO – wystarczy wypełnić formularz kontaktowy.
Sprawdź również, w jaki sposób wypozycjonowaliśmy naszą stronę do TOP 1! Przeczytaj: Case Study – Pozycjonowanie stron.
2. Strategia pozycjonowania
Oferta pozycjonowania stron internetowych powinna uwzględniać strategię SEO. Pozwoli to wstępnie zorientować się, jak dokładnie będzie przebiegała współpraca – na jakie elementy zwrócą uwagę specjaliści.
W tym punkcie skonsultuj również z fachowcami czas oczekiwania na efekty.
Z doświadczenia wiemy, że pierwsze rezultaty będą widoczne po 2-3 miesiącach współpracy.
Mniej więcej w granicach 8-12 miesięcy można spodziewać się poprawy konwersji w witrynie – np. w postaci:
- dodatkowych zakupów,
- większej liczby klientów korzystających z Twoich usług,
- zapisów do newslettera,
- pobrań aplikacji,
- kolejnych wypełnionych formularzy kontaktowych.
Pamiętaj również, aby powiedzieć specjalistom, że zależy Ci na długofalowych rezultatach i działaniach WHS (ang. White Hat SEO), czyli takich, które zabezpieczą pozycjonowany serwis przed spadkami w organicznych wynikach wyszukiwania na skutek aktualizacji algorytmu Google.
3. Optymalizacja treści
Oferta na pozycjonowanie powinna uwzględniać działania związane z treściami. W przypadku sklepów internetowych ważne jest tworzenie contentu tj. opisy produktów, opisy kategorii oraz wpisy blogowe pod konkretne słowa kluczowe – ogólne, jak i long tail SEO – aby zmaksymalizować szanse na widoczność, a w konsekwencji zwiększyć współczynnik konwersji.
Specjaliści, którzy przedstawiają Ci ofertę, powinni również zagwarantować, że zajmą się optymalizacją poszczególnych elementów związanych z treściami m.in.:
- dodanie odpowiednich nagłówków H1-H6 (tak, aby treści na stronie były atrakcyjne wizualnie);
- urozmaicenie contentu wypunktowaniami i wyboldowaniami (żeby dostępny content łatwo się czytało);
- wdrożenie fotografii oraz infografik (w celu zwiększenia wartości treści z punktu widzenia robotów Google).
Warto również sprawdzić, czy oferta pozycjonowania uwzględnia wzbogacenie contentu odpowiednimi słowami kluczowymi.
4. Techniczne SEO
Analizując ofertę pozycjonowania, sprawdź, czy fachowcy uwzględnili w niej wdrożenie lub poprawę i optymalizację kluczowych elementów tj.:
- meta tagi (meta title oraz description);
- plik robots.txt oraz sitemap.xml;
- przekierowania;
- struktura linków na stronie,
- szyfrowanie SSL.
Warto również, żeby strona została dostosowana do urządzeń mobilnych (zgodnie z zasadą mobile-first). Specjaliści powinni także zadbać o kompresję kodu HTML i CSS w celu przyspieszenia serwisu oraz optymalizację wskaźników odpowiadających za interaktywność serwisu, czyli LCP (ang. Largest Contentful Paint), FID (ang. First Input Delay) i CLS (ang. Cumulative Layout Shift).
Sprawdź: Jakie znaczenie mają wskaźniki Core Web Vitals w pozycjonowaniu stron?
5. Link-building
W ofercie pozycjonowania nie ma zazwyczaj zawartej kompleksowej strategii link-buildingu, jednak warto zweryfikować, na ile linków można liczyć i w jakiej cenie. Pod kątem pozyskiwania wysokiej jakości odnośników, należy również uwzględnić artykuły sponsorowane – zapytaj się specjalistów, ile takich wpisów miesięcznie zamierzają dodawać, aby wzmocnić profil Twojej witryny.
6. Cykliczne rekomendacje i optymalizacje
Rzetelna oferta pozycjonowania uwzględnia cykliczne optymalizacje zgodne z rekomendacjami developerów Google. O co dokładnie chodzi? Otóż specjaliści zajmujący się Twoją stroną powinni regularnie wdrażać zmiany w obrębie treści oraz technicznego SEO (np. co 6-8 miesięcy). Pozwoli to uniknąć spadków w organicznych wynikach wyszukiwania (tzw. SERP-ach – Search Engine Results Page).
7. Doradztwo, szkolenia i wsparcie
Większość agencji marketingowych organizuje co jakiś czas szkolenia z SEO, na których można dowiedzieć się ciekawych kwestii związanych z nowościami w branży. W Semcore prowadzimy również bloga edukacyjnego – za jego pomocą poszerzamy horyzonty wszystkich interesantów, czytelników oraz aktualnych klientów.
8. Raporty
Każda oferta pozycjonowania uwzględnia zapis o raportach. Sprawdź, co jaki czas będą wysyłane (rekomendujemy standardowo – raz w miesiącu).
9. Profesjonalna obsługa klienta
Masz pytanie? Powinieneś móc skontaktować się ze specjalistami danej agencji „od ręki”. Sprawdź, czy jest taka możliwość w przypadku podmiotu, z którym zamierzasz rozpocząć długofalową współpracę!