Reklamy sklepów internetowych w wyszukiwarce – jak je tworzyć i z czym łączyć?
4 min
4 min
Na skróty
Reklama jest dźwignią handlu. Reguła ta sprawdza się również w przypadku prowadzenia sklepu internetowego. Nie możesz liczyć na dobre wyniki sprzedażowe, jeżeli informacje o Twoim sklepie i produktach nie trafiają do użytkowników. Odpowiednio prowadzony marketing pozwoli Ci na zwiększenie ruchu na swojej stronie i pozyskanie nowych klientów. Budowanie rozpoznawalności marki to złożony proces i musisz uzbroić się w cierpliwość. W poniższym artykule odpowiadamy na pytanie, jak jeszcze skutecznie reklamować sklep online poza pozycjonowaniem i sprawić, by odwiedzający go użytkownicy zamienili się w klientów!
Istnieje wiele sposobów na prowadzenie kampanii reklamowej dla sklepu internetowego. Nie warto, a nawet nie należy ograniczać się tylko do jednego czy dwóch z nich. Kompleksowe podejście do tematu, zapewni dojście do większej ilości potencjalnych klientów i pomoże uzyskać lepsze wyniki sprzedażowe.
Treści sponsorowane powinny być umieszczane na blogach i portalach branżowych. Dzięki temu informacje na temat Twojego sklepu i jego produktów trafią do osób, które interesuje dana tematyka. Taki użytkownik będzie o wiele bardziej zainteresowany sfinalizowaniem transakcji. Artykuł nie może być jednak suchą ofertą sprzedażową. Musi być merytoryczny i mieć walory edukacyjne, a sam element reklamy powinien być subtelny. Niech wiedza, którą w nim przekazujesz będzie Twoją najlepszą wizytówką. Dobrą formą artykułów sponsorowanych są wszelkiego rodzaju poradniki. Tego rodzaju content nie tylko zachęca ludzi do odwiedzania Twojego sklepu, ale również pomaga zbudować jego profesjonalny i ekspercki wizerunek.
Dzięki platformie GoogleAds Twój sklep może w prosty i szybki sposób zacząć pokazywać się na pierwszych stronach płatnych wyszukiwań. Możesz postawić na reklamy tekstowe, ale również te produktowe. Google Merchant Center umożliwia przesyłania danych na temat oferty, w tym zdjęcia i grafiki, które następnie przy odpowiednich wyszukiwaniach będą wyświetlane w wynikach. Warto zwrócić uwagę na to narzędzie również przez wzgląd na korzystny model finansowy. W GoogleAds płacisz za kliknięcia w Twoją reklamę, istnieje więc duża szansa, że skoro już ktoś wszedł w promowany odnośnik, to zostanie Twoim klientem i poniesione koszty zwrócą się z nawiązką. Pamiętaj, że płatne reklamy działają tylko przez czas, warto budować także długotrwałą widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
Warto zwrócić uwagę na porównywarki, takie jak na przykład ceneo.pl. Umiejscowienie w nich Twojej oferty to świetny pomysł. Z racji na ich popularność, generują one ogromny ruch dla prezentujących się na nich sklepów. Może to być dla Ciebie skuteczny sposób na dotarcie do dużej liczby nowych klientów. Równocześnie możesz potraktować taki serwis jako narzędzie analityczne, dzięki któremu będziesz mógł porównywać ceny swoich produktów na tle konkurencji.
Media społecznościowe cieszą się niegasnącą popularnością, a prowadzenie tam profilu dla Twojego sklepu nie kosztuje nic poza czasem. Aktywne konto z wartościowymi merytorycznie treściami to duży potencjał na udostępnianie i przekazywanie ich dalej, co przyczyni się do wzmożenia odwiedzin na właściwej stronie sklepowej. Tego typu serwisy umożliwiają też bardziej osobiste podejście do klienta i zbudowania z nim bliższych relacji. Dodatkowo, Social Media oferują płatne reklamy, które można dopasować demograficznie do konkretnych grup ludzi, którzy mogliby być zainteresowani Twoją ofertą.
Co zrobić, jeżeli pomimo wzmożonego marketingiem ruchu, inwestycji w SEO, wyniki sprzedażowe nie ulegają poprawie? Może to oznaczać, że źródło problemów leży gdzieś indziej. Wiele sklepów online, nawet pomimo skutecznej reklamy, odstrasza potencjalnych klientów swoim wyglądem lub kiepskimi funkcjonalnościami. Sprawdź czy w Twoim przypadku też nie jest to problemem!
UX, czyli doświadczenia użytkowników, mają ogromne znaczenie. W dobie powszechnej konkurencji musisz zadbać o to, by klienci chcieli wybrać właśnie Twój sklep online, a sama oferta może okazać się niewystarczająca. Twoja strona musi być również przyjazna w obsłudze i atrakcyjna wizualnie.
Bardzo duże znaczenie ma już strona powitalna i rozmieszczenie na niej elementów. Zadbaj o to, by układ był czytelny i estetyczny. Jeżeli już o grafikach mowa, to należy odpowiednio prezentować produkty. Suche nazwy i parametry nie są zbyt zachęcające, w przeciwieństwie do dobrych zdjęć i wizualizacji. Dodatkowo warto zadbać o to, by wszystkie produkty uzupełnione były unikalnymi opisami, prezentującymi ich cechy i zalety. Umieszczenie w nich fraz kluczowych pomoże wyszukać dane produkty z poziomu wyszukiwarki internetowej.
Zadbaj o odpowiednią nawigację w sklepie z przejrzystym podziałem na kategorie. Jeżeli klient będzie miał trudności z odnalezieniem tego, czego szuka, szybko zrezygnuje z zakupów. Dodatkowo, przejrzyście zbudowane drzewko nawigacji, ułatwia też botom Google przemieszczanie się po stronie, co dobrze wpływa na jej pozycjonowanie. Warto zaimplementować breadcrumbs, które pokazują użytkownikom gdzie aktualnie w strukturze strony się znajdują i umożliwiają szybki powrót do strony startowej.
W tym wszystkim nie można zapominać o technicznych aspektach. Sklep nie może ładować się wolno. Oprócz tego musi działać na ekranach o różnej rozdzielczości. Przeważająca część wyszukiwań odbywa się przy pomocy smartfonów, dlatego nie posiadanie mobilnej wersji sklepu to pozbywanie się ogromnej liczby klientów.
Działania marketingowe dzielimy na te długofalowe i krótkoterminowe. Te pierwsze wiążą się z inwestycjami, których efektów nie widać od razu. Jest to między innymi pozycjonowanie, czyli poprawianie widoczności sklepu w wyszukiwarkach, a także content marketing. Pomimo tego, że na rezultaty tych działań trzeba czekać tygodniami, czy nawet miesiącami, budują one solidną podstawę, która procentuje w przyszłości. Warto oprzeć strategię marketingową właśnie na nich, bo mogą zapewnić stały i stabilny wzrost ruchu i sprzedaży.
Nie oznacza to, że nie warto inwestować w krótkoterminowe reklamy sklepów internetowych. Te wiążą się z konkretnymi kosztami, ale przynoszą efekty niemal od razu. Taką formą jest korzystanie choćby z GoogleAds. Oba rodzaje marketingu dopełniają się wzajemnie i dla obu warto przeznaczyć część budżetu. Dzięki temu nie tylko zbudujesz fundament, na którym w przyszłości Twój sklep będzie łatwiej osiągać cele, ale w oczekiwaniu na jego wzniesienie będziesz mógł cieszyć się widocznymi, krótkofalowymi efektami.
Obok tej strategii marketingowej należy cały czas pamiętać o SXO. Wiążę się to z optymalizowaniem strony sklepowej pod kątem pozycjonowania oraz doświadczeń klienta. Poprawienie widoczności sklepu spowoduje wzrost ruchu organicznego z wyszukiwarek, natomiast pozytywne doświadczenia użytkowników zaowocują wysoką konwersją. Z tego powodu inwestycja w SXO powinna towarzyszyć i dopełnić każdą strategię marketingową dla sklepów online. Jeżeli nie orientujesz się jak zabrać się za to samemu, koniecznie zapoznaj się z ofertami profesjonalnych agencji.