NewsPozycjonowanie

Czy wyniki wyszukiwania Google bez favicon są błędem?

2 min czytania
Czy duplicate content nie wpływa na jakość strony?

Google przyzwyczaiło nas do precyzyjnie dopracowanych wyników wyszukiwania, które mają zapewnić zarówno użytkownikom, jak i twórcom stron internetowych najlepsze możliwe doświadczenia. Jednak niedawne raporty o znikających faviconach w mobilnych wynikach wyszukiwania wywołały spore poruszenie w branży SEO. Czy brak favicon to błąd, czy może element większej strategii Google? Przyjrzyjmy się szczegółom.

Czy wyniki wyszukiwania Google bez favicon są błędem?

Źródło: https://img.freepik.com/free-photo/homepage-concept-with-search-bar_23-2150040209.jpg?t=st=1733204780~exp=1733208380~hmac=c04546b0127b19f89e00a03aac684c1ff4fa3ef0176001fb7cfca9fd7c01b1a4&w=900

Favikony – co to i dlaczego są istotne?

Favikony to niewielkie obrazki wyświetlane m.in. w zakładkach przeglądarki, menu ulubionych oraz w wynikach wyszukiwania Google. Są niewielkie, ale mają ogromne znaczenie. Dlaczego?

  • pomagają wyróżnić stronę w wynikach wyszukiwania;
  • budują rozpoznawalność marki, wspierając tożsamość wizualną;
  • ułatwiają nawigację użytkownikom dzięki łatwo rozpoznawalnym ikonom.

Favikony to także element strategii SEO, ponieważ dobrze zaprojektowane i odpowiednio zoptymalizowane przyciągają uwagę użytkowników, przekładając się na większy ruch organiczny.

Dlaczego favikony zniknęły z wyników wyszukiwania?

Znikające favikony wywołały spekulacje wśród ekspertów działających w branży pozycjonowania stron. Jedna z nich, Lily Ray, udostępniła zrzut ekranu przedstawiający brak ikon w wynikach wyszukiwania mobilnego. Warto jednak podkreślić, że nie był to element żadnego nowego testu Google.

Czy wyniki wyszukiwania Google bez favicon są błędem?

Zdj 1. Lily Ray – wypowiedź.

Źródło: www.x.com/lilyraynyc/status/1854978026364453238

Rajan Patel, wiceprezes ds. inżynierii w Google, wyjaśnił, że brak favicon wynika z konfiguracji pod kątem urządzeń o niższej wydajności. Takie uproszczone wyniki wyświetlane są w przypadku urządzeń, które nie mogą stanie obsłużyć „bogatych” wyników wyszukiwania.

Czy wyniki wyszukiwania Google bez favicon są błędem?

Zdj 2. Patel – wypowiedź.

Zobacz  Czy dodawać link do sitemapy w robots.txt?

Źródło: www.x.com/rajanpatel/status/1856345425873383613

Patel spekulował, że problem mógł być związany z:

  • użyciem urządzenia o niskiej wydajności lub z ograniczonym dostępem do Internetu;
  • błędnym eksperymentem w algorytmie Google;
  • chwilowym problemem z konfiguracją wyszukiwarki.

Co ciekawe, użytkowniczka zgłaszająca problem korzystała z nowoczesnego iPhone’a 15 Pro – sugeruje to, że problem mógł być również efektem błędu oprogramowania.

Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 1 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy