A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Ruch organiczny

Ruch organiczny – co to jest?

Bez widoczności w sieci trudno mówić o sukcesie firmy w jakiejkolwiek branży. Z kolei na widoczność w sieci ogromny wpływ ma ruch organiczny.

Dowiedz się, czym jest ruch organiczny, jak go zwiększyć, a także czym różni się on od ruchu płatnego. Informacje, które poznasz, pomogą Ci poprawić pozycję swojej strony internetowej w wyszukiwarce.

Definicja: ruch organiczny. Czym jest darmowy ruch na stronach internetowych?

Ruch organiczny (ang. organic traffic) to ruch użytkowników na stronie internetowej, który pochodzi z bezpłatnych, naturalnych wyników wyszukiwania w wyszukiwarkach internetowych, takich jak Google, Bing czy Yahoo. Innymi słowy, ruch organiczny to ruch, który generują użytkownicy sieci.

Bezpłatne wyniki wyszukiwania natomiast to lista stron internetowych wyświetlanych przez wyszukiwarkę w odpowiedzi na zapytanie użytkownika, na podstawie ich trafności i jakości, a nie opłaty za reklamę. Wyniki te są efektem naturalnych mechanizmów rankingowych wyszukiwarki, uwzględniających m.in. takie działania jak optymalizacja treści, linki zwrotne oraz optymalizację SEO.

Jak generowany jest darmowy ruch na stronie internetowej?

Użytkownicy sieci trafiają na strony internetowe po wpisaniu zapytania w wyszukiwarkę. Przeglądarka wybiera na podstawie intencji internauty i słów kluczowych tylko te witryny, które według niej będą w stanie najtrafniej odpowiedzieć na zadane przez użytkownika pytanie. Użytkownik sieci z listy, którą otrzymuje wybiera jedną ze stron www – robi to poprzez kliknięcie w link.

Zobacz:  Audyt SEO

Pozyskanie jak największego ruchu organicznego to cel działania, jakim jest SEO (ang. Search Engine Optimization), czyli optymalizacja stron internetowych pod algorytmy wyszukiwarek. Standardowo wyszukiwarka Google na pierwszej karcie wyświetla linki do 10 najbardziej trafnych według niej wyników. Strona internetowa z taką listą wyników to SERP (ang. Search Engine Results Page). W momencie, gdy użytkownik wyszukiwarki zdecyduje się wejść na jedną ze stron wyświetlonych w wynikach SERP, jego wizyta zalicza się do tzw. ruchu organicznego.

Organic traffic to zatem określenie wszystkich użytkowników korzystających z zasobów sieci, którzy weszli na stronę internetową z poziomu darmowych wyników wyszukiwania, znajdujących się pod wynikami płatnymi otagowanymi jako “sponsorowane”.

Największe szanse na pozyskanie ruchu organicznego w obrębie serwisu są wtedy, gdy Twoja strona uplasuje się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania – a więc w Top 10 pierwszych rezultatów wyświetlonych przez wyszukiwarki internetowe. Osiągnięcie tak wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania jest możliwe tylko dzięki złożonemu procesowi, jakim jest pozycjonowanie stron internetowych.

Aby serwis znalazł się na wysoko w wynikach wyszukiwania Google, musi spełnić szereg warunków, do których zalicza się ponad 200 czynników rankingowych. Należą do nich m.in.: szybkość ładowania strony, odpowiednio dobrane słowa kluczowe, budowanie linków, możliwość wyświetlania strony na urządzeniach mobilnych oraz wiele innych.

Ruch organiczny

Jak zwiększyć ruch organiczny?

Jedną z podstawowych metod, aby zwiększyć ruch organiczny, jest tworzenie wartościowej i unikalnej treści. Jeśli prowadzisz sklep internetowy e-commerce, powinieneś zadbać o unikalne opisy produktów, kategorii, a także wdrożenie bloga. Dodatkowo warto łączyć SEO z UX – strategia będąca synergią tych elementów to SXO.

Zobacz:  KPI

Dbałość o ruch organiczny to również publikowanie wysokojakościowych artykułów sponsorowanych. Napisane treści powinny być zarówno przystępne dla użytkowników, jak i dla robotów Google.

Niemałą rolę w pozyskiwaniu ruchu organicznego odgrywa także linkowanie zewnętrzne na innych stronach internetowych.

Koniecznie przyjrzyj się strukturze swojego serwisu – nagłówkom, metadanym i treściom, a także bazie linków. Jeśli chcesz zmaksymalizować efekty pozycjonowania i zwiększyć ruch organiczny na stronie, skorzystaj ze wsparcia ekspertów. Ruch organiczny jest bowiem rezultatem odpowiednio przygotowanej, a także zoptymalizowanej pod kątem wyszukiwarek strony internetowej.

Jak radzi sobie Twoja strona w sieci sprawdzisz m.in. za pomocą takich narzędzi jak Google Search Console.

Zwiększenie ruchu organicznego – dlaczego warto?

W wyszukiwarce Google organiczne wyniki wyszukiwania znajdują się nieco niżej na liście SERP, pod reklamami, które są odpowiednio oznaczone. Wiele osób traktuje wyniki, które nie są reklamą jako „lepsze”, a co za tym idzie godne zaufania. W związku z tym, pomimo że są one nieco niżej, użytkownicy biorą je pod uwagę w pierwszej kolejności.

Warto zaznaczyć, że wielu użytkowników ignoruje reklamy z powodu zjawiska Banner Blindness (ślepota banerowa”). Z tego względu wyniki organiczne (znajdujące się wysoko w Google dzięki SEO) wyróżniają się wyższym współczynnikiem CTR i mają mniejszy wskaźnik odrzuceń.

Inwestycja w SEO w perspektywie czasu to wydatek znacznie mniejszy niż pozyskiwanie użytkowników ze stałych kampanii reklamowych. Wspomniane kampanie nierzadko są również zawieszane z powodu błędu systemu reklamowego, bądź też nieumyślnego naruszenia regulaminu. W takiej sytuacji strona internetowa zostaje całkowicie odcięta od źródła pozyskania ruchu.

Zobacz:  Znacznik strong

Optymalizacja strony gwarantuje znacznie większą stabilizację dla Twojej firmy. Podejmij właściwą decyzję i zadbaj o wysokie pozycje w wynikach organicznych.

Semcore

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!