Jak wygląda praca w SEO?
2 min
2 min
Na skróty
Jak wygląda praca w SEO? Nad tym zagadnieniem zastanawiają się przede wszystkim przyszli adepci branży marketingu internetowego, którzy mają już doświadczenie z projektami freelancerskimi, ale rozważają przejście na pełny etat do agencji obsługującej klientów z zakresu pozycjonowania. W dzisiejszym artykule podpowiemy, jak wygląda praca w SEO „od kuchni” i jakie umiejętności liczą się najbardziej. Miłej lektury!
Praca specjalisty SEO wymaga umiejętności analitycznych, optymalizacyjnych (on-page oraz off-page) i copywriterskich. Warto również znać przynajmniej podstawy HTML i CSS, a także obsługę podstawowych CMS-ów (np. CMS WordPress, Joomla, Drupal, Blogger). Zatem, jeśli chcesz być specjalistą SEO, powinieneś:
Pożądaną umiejętnością przez rekruterów jest także wybór odpowiednich słów kluczowych do strategii SEO (np. przy pomocy Senuto, Moz Pro lub Planera Słów Kluczowych Google). Warto także umieć wprowadzać zmiany w strategiach marketingowych (niektóre projekty tego wymagają) oraz komunikować się w j. angielskim.
Tak! Na rozmowach rekrutacyjnych często stosuje się branżową nomenklaturę, a co za tym idzie – brak znajomości konkretnych terminów może wiązać się z natychmiastowym skreśleniem danego kandydata z listy potencjalnych pracowników, którzy mogą okazać się wartościowi. Aby tego uniknąć, rekomendujemy zapoznać się ze słownikiem SEO/SEM/SXO zawierającym 435 najważniejszych haseł opracowanych przez ekspertów Semcore.
Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat tego, jak wygląda praca w SEO.
Wiedzę o SEO możemy nabyć, uczestnicząc w różnych szkoleniach organizowanych przez branżowych liderów. Osobiście uważamy, że najbardziej rzetelnym i jakościowym kursem w Polsce jest PapaSEO oraz kurs pozycjonowania dla początkujących ze strony lexy.com.pl.
W celu zdobycia doświadczenia w branży SEO warto zapisywać się przede wszystkim na darmowe lub płatne staże SEO (trwają one zazwyczaj maksymalnie 3 miesiące). Dobrym sposobem są również testowe projekty organizowane przez fundacje lub optymalizacja stron internetowych znajomych przedsiębiorców (np. osób z rodziny).
Jeśli chcesz sprawdzić, na jakie stanowiska prowadzimy aktualnie rekrutację – wejdź w zakładkę Dołącz do nas. Stale zwiększamy swój zespół, poszukując wartościowych kandydatów. Możesz okazać się jednym z nich.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.