Pozyskiwanie leadów – w jaki sposób to robić?
4 min
4 min
Na skróty
Każdy właściciel sklepu online wie, jak ważne są leady do prowadzenia skutecznej sprzedaży. Numer telefonu, adres mailowy i inne informacje, które służą do kontaktu w celu przedstawiania oferty to jasny sygnał od użytkownika. Jest on zainteresowany zakupem. W celu nakłonienia użytkownika do kupna lub pozostawienia danych musisz więc go przekonać do tego, aby zainteresował się Twoją marką i uznał ją za wartościową. W jaki sposób pozyskiwać leady online? Dowiedz się!
Jest wiele sposobów na to, aby pozyskać lead sprzedażowy. Niektóre z nich nie są już skuteczne, inne wyróżniają się niesamowitą efektywnością. O źródłach, czyli miejscach pozyskiwania leadów opowiemy w kolejnym akapicie. Tu opiszemy metody – czyli sposoby konstruowania komunikatów, których efektem będzie otrzymanie od potencjalnego klienta danych.
Zainteresowanie odbiorców tematem, a następnie zachęcenie do pozostawienia danych w celu przesyłania innych, cennych informacji to doskonały sposób na lead. Ta metoda opiera się na udostępnianiu cennych wiadomości. Może to być na przykład darmowy kurs, cykl rozmów z ekspertami i wiele innych.
Wstępnie zainteresowany klient chętnie pozostawi kontakt w celu przedstawienia indywidualnej propozycji. Zadbaj o odpowiednie formularze w różnych miejscach w internecie. Pamiętaj o tym, aby odbiorca miał wybór rodzaju kontaktu (email, telefon, sms) oraz czas kontaktowania się z odbiorcą. Taki lead może być podstawą do szybkiego zakupu.
Drobny upominek nierzadko zachęca użytkowników do tego, aby zostawić swoje dane kontaktowe oraz skorzystać z oferty. Niekiedy wystarczy jeden darmowy prezent, innym razem kilka. Mogą to być bony zniżkowe, mini-kurs online, darmowy ebook czy udział w webinarze. To tylko część sposobów, dopasuj prezent do kilku kwestii. Pierwszą z nich powinna być Twoja grupa odbiorców – daj im to, czego realnie potrzebują. Ponadto niech prezent będzie powiązany z Twoim produktem – powinien dawać wartość, ale jednocześnie zachęcać odbiorców do zakupu ostatecznego produktu.
Internet umożliwia zdobycie leadów na wiele sposobów. Możesz z łatwością przekonać do siebie użytkowników internetu – wystarczy, że w sposób przemyślany wykorzystasz dostępne narzędzia. Poznaj kilka źródeł pozyskiwania leadów.
Media społecznościowe to miejsce, w którym skutecznie pozyskasz leady. Są na to dwa sposoby, pierwszy z nich zapewni Ci stały przypływ leadów. To prowadzenie konta w taki sposób, aby skupiać wielu użytkowników na swoim fanepaegu. Dodawaj angażujące posty, zdjęcia, opiniotwórcze treści – dzięki temu wiele osób będzie śledzić Twoje działania i kiedy będziesz oferować usługi lub produkty, chętnie zostawi kontakt do siebie, bo będzie Cię już darzyć dużym zaufaniem. Drugą metodą jest reklama – na Facebooku, Instagramie i innych serwisach społecznościowych. Dobrze skonstruowana reklama sprawi, że wiele osób pozostawi dane do kontaktu. Zadbaj o kilka kanałów w ramach social media i zachęcaj do siebie odbiorców.
Nie zapomnij o tym, aby skonstruować stronę w taki sposób, by zachęcać do pozostawienia danych. Umieść ogólny formularz w zakładce „kontakt”, ale nie pozostawiaj bez niego też innych miejsc na swojej stronie. Jeśli prowadzisz specjalistycznego bloga, to umieść miejsce na pozostawianie danych pod nim. Taki sam element pozostaw pod produktami – nie zapomnij o miejscu na wpisanie zapytania przez potencjalnego klienta.
Influencer marketing ma dużą moc. Ulubiony twórca sutecznie zachęci Twoich odbiorców do kontaktu. Wybieraj osoby, które mają grupę odbiorców tożsamą z listą ludzi, na jakich kontakcie Ci szczególnie zależy. Zawsze zwracaj uwagę na swoją grupę docelową, ale prześwietl dokładnie influencera – zarówno prawdziwość jego odbiorców (czy nie są to kupieni obserwatorzy), jak i etyczność działania.
Reklamy Google to sposób na dotarcie do osób wstępnie zainteresowanych Twoimi produktami. Stosuj do tego zarówno kampanie dla użytkowników, którzy dopiero Cię poznają, jak i kampanie remarketingowe. Zadbaj o odpowiednie skonstruowanie reklam Google Ads i ciągłą optymalizacje w celu zwiększenia zasięgów.
Bezpośrednie wiadomości dla Twoich klientów będą doskonałym sposobem do tego, aby nawiązać relację i stworzyć więź. Dzięki email marketingowi sprawisz, że będziesz blisko odbiorcy. Dostarczaj mu nie tylko propozycje zakupowe, ale przede wszystkim wartościowe dla użytkowników treści.
To jeden z nieoczywistych sposobów na zdobywanie leadów, a jednocześnie należy do podstaw. Jeśli chcesz mieć jak największy procent leadów od użytkowników, którzy realnie są zainteresowani Twoimi produktami, to koniecznie zdecyduj się na pozycjonowanie. Dzięki niemu Twoja strona będzie widoczna w wynikach wyszukiwania pod konkretnymi hasłami, a więc potencjalni klienci będą trafiali na Twoją witrynę z poczucia potrzeby – produktu, usługi, jakiejś informacji. Pozycjonowanie strony spowoduje, że nie znajdą się na witrynie konkurencji, a na Twojej stronie www. Pamiętaj jednak o tym, aby dopasować stronę do wymagań użytkowników. Kliknięcie w odnośnik do Twojej witryny w przeglądarce online to tylko połowa sukcesu. Jeśli Twoja witryna będzie nieatrakcyjna i nieintuicyjna albo nie będzie można obsługiwać jej przez urządzenia mobilne, to leadu nie uzyskasz, a za to zwiększysz współczynnik odrzuceń na swojej stronie. Dlatego też zdecydowanie warto zainwestować nie tylko w pozycjonowanie, ale także UX, czyli SXO. Po pierwsze sprawisz, że Twoja witryna internetowa będzie widoczna dla innych i zyska ogromny ruch. Ponadto Twoja strona będzie łatwa po kątem nawigacji, przyjazna pod kątem funkcjonalności. Zadbaj też o content, który sprawi, że będziesz mieć wizerunek eksperta. Połączenie tych wszystkich elementów sprawi, że będziesz mieć wiele leadów. Umieść na stronie formularz, zadbaj o chat i zapis na newsletter, który również jest bardzo skuteczny w przypadku marketingu online.
Zdecydowanie warto łączyć różne formy pozyskiwania leadów. Dzięki temu można z łatwością zdobyć wielu klientów, z których każdy preferuje nieco inną formę kontaktu. Jednak podstawą jest zadbanie o wygląd i funkcjonalność witryny, ale też jej pozycjonowanie. Sprawdź przedstawione przez nas metody i jeśli potrzebujesz pomocy przy pozycjonowaniu – odezwij się do nas!