To, jak wygląda Twoja strona internetowa lub sklep online, ma ogromne znaczenie. Każdy, nawet najdrobniejszy element witryny musi być maksymalnie dopracowany, aby użytkownik dobrze wspominał korzystanie z serwisu. Jak wprowadzić UX, aby każdy internauta był zadowolony? Co to w ogóle jest i dlaczego wywiera taki duży wpływ na konwersję?
Jak wprowadzić UX i co to dokładnie jest?
Nie masz pojęcia jak wprowadzić UX i co oznacza ten termin? To skrót pochodzący z języka angielskiego, po rozwinięciu oznaczający user experience, czyli doświadczenie użytkownika. Co przez to rozumiemy? UX to doznania płynące z korzystania ze strony internetowej, jakie oddziaływają na użytkowników. Można stwierdzić, iż user experience stanowi całokształt tego, jak prezentuje się i działa serwis, portal, czy sklep online.
Jak wprowadzić UX na stronie? To wieloetapowe działanie, o które musisz zadbać. Na user experience składa się wiele elementów. To między innymi poprawnie zaprojektowany interfejs, atrakcyjna stylistyka, właściwe działanie wszystkich funkcji oraz przycisków, sposób wyświetlania animacji, czy struktura serwisu. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to, jak wprowadzić UX, bowiem to szereg działań, mający na celu uatrakcyjnić korzystanie z Twojej strony internetowej.
Jeżeli masz już własny serwis i chcesz o niego zadbać, przeanalizuj dokładnie to, w jaki sposób działają wszystkie funkcje, wyświetlają się treści, animacje, itp. Wychwyć każdy błąd, a następnie je wyeliminuj. Zastanów się, w jaki sposób możesz wpłynąć na użytkownika, aby internauta kojarzył Twoją stronę internetową z komfortem oraz przyjemnością. Gdy będziesz wiedzieć jak wprowadzić UX i podejmiesz odpowiednie kroki, witryna zyska nowe życie.
Czemu UX jest takie ważne? – konwersja
Zastanawiasz się, czemu UX jest ważne? Źle zaprojektowana strona internetowa lub sklep nie sprzyja konwersji. Nie ważne, jaki konkretnie cel będzie Cię interesować – słabe UX po prostu odrzuci użytkownika, a ten nie złoży zamówienia, nie zapisze się do newslettera i nie wypełni formularza kontaktowego. Musisz liczyć się z tym, że zaniedbane user experience to poważna sprawa. Internauci pragną wygody – spójrz tylko na siebie. Gdy chcesz zamówić jakikolwiek produkt online, chcesz zrobić to jak najszybciej i bez żadnych przeszkód. Źle działająca strona internetowa tylko przysporzy Ci nerwów, a w efekcie prawdopodobnie klikniesz czerwony krzyżyk, następnie otwierając sklep internetowy konkurencji.
Czemu UX jest ważne? Ponieważ pozwala czerpać przyjemność z poruszania się na stronie. To nie tylko nowoczesny design czy animacje pozytywnie wpływające na user experience. Postaraj się zbudować wartościowy content oraz wzbogacić witrynę o przydatne funkcje, na przykład czat online, czy porównywarkę produktów.
Wpływ UX na SEO
Pozycjonowanie to człon marketingu internetowego, który ciągle się rozwija. Bez dwóch zdań SEO stanowi skuteczną metodę zwiększania widoczności w sieci, natomiast coraz częściej, proces ten łączony jest z UX. W efekcie powstaje coś całkowicie nowego, wręcz innowacyjnego, czyli SXO (SEO+UX=SXO). Tego rodzaju działania przynoszą stronom i sklepom wiele korzyści, a najważniejszą jest zmiana ruchu organicznego w ruch konwertujący. Już wiesz, czemu UX jest ważne? Podczas łączenia optymalizacji user experience z pozycjonowaniem, możesz liczyć na zwiększony współczynnik konwersji.
Jeżeli wiesz jak wprowadzić UX oraz potrafisz samodzielnie przygotować kompleksową strategię SEO, nic nie stoi na przeszkodzie, aby na własną rękę zadbać o stronę internetową. Możesz także skorzystać z pomocy specjalistów. Bez względu na to, jaką drogę wybierzesz, pamiętaj, że UX to niezwykle ważna część marketingu internetowego. Postaraj się zapewnić użytkownikom jak najlepsze doznania płynące z poruszania się po Twojej stronie lub sklepie. Wprowadzone zmiany możesz obserwować i analizować, aby następnie narzucać ewentualne poprawki. Wówczas uda Ci się przygotować jak najlepsze UX dopasowane do użytkowników.
Pomyśl o UX na swojej stronie internetowej
Spójrz na to, jak teraz wygląda Twoja witryna i zastanów się, czy nie przydałaby się jej mała aktualizacja pod kątem UX. Możesz porównać stronę z konkurencją, aby mniej więcej spostrzec różnice. Przypomnij sobie także popularne serwisy, z których regularnie korzystasz. Z pewnością pamiętasz, jak dana witryna prezentowała się jakiś czas temu – nawet największe marki regularnie aktualizują interfejs oraz UX, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort.
Rozbudowane strony i sklepy posiadające wiele opcji muszą działać nie tylko sprawnie, ale także intuicyjnie. To szczególnie ważne w przypadku nowych użytkowników, którzy jeszcze do końca nie wiedzą, w jaki sposób poruszać się po Twojej witrynie. To właśnie dlatego dobrze przygotowane UX jest ważne. Wiele osób zaniedbuje tę kwestię, uważając, że user experience nie ma praktycznie żadnego znaczenia. Ogromny błąd! Jeżeli chcesz zatrzymać użytkownika na dłużej, przedstawiając mu swoją stronę internetową, witryna musi być dobrze zaprojektowana, aby dawać maksymalną satysfakcję z użytkowania.
Student zarządzania na Małopolskiej Wyższej Szkole Ekonomicznej. Interesuje się marketingiem internetowym z naciskiem na SEO i to właśnie związane z tym tematy najbardziej lubi tworzyć treści. Pisanie to dla niego pasja. Ceni dobrą książkę i wartościowy podcast.
Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe.
Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij w przycisk "Akceptuję".
Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce.
Wszelkie pliki cookie, które mogą nie być szczególnie potrzebne do działania witryny i są wykorzystywane w szczególności do gromadzenia danych osobowych użytkowników za pośrednictwem analiz, reklam i innych treści osadzonych, są określane jako niepotrzebne pliki cookie. Wymagane jest uzyskanie zgody użytkownika przed uruchomieniem tych plików cookie w witrynie.
Wszelkie pliki cookie, które mogą nie być szczególnie potrzebne do działania witryny i są wykorzystywane w szczególności do gromadzenia danych osobowych użytkowników za pośrednictwem analiz, reklam i innych treści osadzonych, są określane jako niepotrzebne pliki cookie. Wymagane jest uzyskanie zgody użytkownika przed uruchomieniem tych plików cookie w witrynie.
Niezbędne cookies są istotne do prawidłowego funkcjonowania witryny. Ta kategoria obejmuje tylko pliki cookie, które zapewniają podstawowe funkcje bezpieczeństwa witryny. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.
Wszelkie pliki cookie, które mogą nie być szczególnie potrzebne do działania witryny i są wykorzystywane do gromadzenia danych osobowych użytkowników za pośrednictwem analiz, reklam i innych treści osadzonych, są określane jako niepotrzebne pliki cookie. Wymagane jest uzyskanie zgody użytkownika przed uruchomieniem tych plików cookie w witrynie.