MarketingNarzędzia

12 niezbędnych narzędzi marketingowych

7 min czytania
12 niezbędnych narzędzi marketingowych

Prowadząc działalność biznesową w sieci, możemy szybko przekonać się, że atrakcyjna oferta, profesjonalna i widoczna strona internetowa, skupienie na UX (user experience) nie wystarczą, aby wyróżnić się wśród konkurencyjnych firm i dołączyć do czołówki w danej branży. Istnieje jeszcze jeden niezwykle istotny obszar – e-marketingu, czyli wszelkich działań promocyjnych, które prowadzi się w Internecie. Nie chodzi o prostą reklamę, ale o precyzyjnie przygotowaną strategię, która pozwoli dotrzeć do określonej grupy docelowych odbiorców – potencjalnych klientów. Aby taki wieloetapowy plan promocyjny okazał się efektywny, warto skorzystać z ogólnodostępnych i niezwykle pomocnych narzędzi e-commerce do wsparcia marketingu.

12 niezbędnych narzędzi marketingowych

Podstawowe narzędzia marketingowe SEO, Google Ads i Google Analytics

Już krótki internetowy research pozwoli dostrzec, że zakres takich programów, platform czy aplikacji jest ogromny. Od czego najlepiej więc zacząć? Oto lista kilku popularnych i podstawowych narzędzi marketingu online. 

  1. Google Search Console – czy da się prowadzić działania SEO bez dostępu do ogromnej bazy informacji, którą zapewnia ten system? To narzędzie marketingowe pozwala tworzyć raporty, analizować wyświetlenia, kliknięcia oraz pozycję witryny. Organiczny ruch na stronie to istotny wskaźnik, a lepsze zrozumienie tego, jak działa strona internetowa, jest kluczem do sukcesu.

12 niezbędnych narzędzi marketingowych

Zdj 1. Narzędzie Google Search Console.

Źródło: Panel GSC.

  1. Google Ads (kiedyś Google AdWords) – większość z Was na pewno słyszała o tym najpopularniejszym systemie reklamowania w sieci. Google Ads pozwala na wyświetlania sponsorowanych linków w wynikach wyszukiwania (świetna opcja, gdy strona firmy jest słabo widoczna), jak również banerów czy reklam tekstowych. Ilość opcji dla branży e-commerce jest, co najmniej, imponująca (np. produktowe reklamy PLA, możliwości remarketingowe), kampanie mogą być przygotowywane w oparciu o ograniczony budżet, zawężoną grupę odbiorców, konkretne słowa kluczowe etc.

12 niezbędnych narzędzi marketingowych

Zdj 2. Narzędzie Google Ads.

Źródło: Kreator Google Ads.

Zobacz: Współpraca z grafikiem – jak powinna przebiegać?

Social media. Narzędzia do marketingu w mediach społecznościowych

  1. Brand24 – idealne rozwiązanie dla tych, którzy chcą śledzić wszelkie wzmianki i opinie na temat swojego produktu czy usługi, ale także monitorować wybrane słowa kluczowe lub informacje o konkurencji. To baza niezwykle cennej wiedzy marketingowej z mediów społecznościowych, forów, blogów oraz innych źródeł, którą można wykorzystać w dowolny sposób.

12 niezbędnych narzędzi marketingowych

Zdj 3. Narzędzie Brand24.

Źródło: Brand24.

  1. Canva – grafika na Instagram lub Facebook, firmowa ulotka, logo, a może prezentacja? To tylko część możliwości jakie daje ta platforma. Użytkownicy mogą korzystać z szerokiej bazy gotowych projektów, grafik, zdjęć, ikon, czcionek itp. Projektowanie w Canvie jest łatwe, szybkie i przyjemne, a efekty promocyjne – bezcenne

12 niezbędnych narzędzi marketingowych

Zdj 4. Narzędzie graficzne Canva.

Źródło: Canva.

Zarządzanie i e-mail marketing — jak osiągnąć skuteczność w marketing automation? 

  1. LoyaltyLion – wśród narzędzi e-commerce warto zwrócić uwagę na oprogramowania lojalnościowe, takie jak LoyaltyLion, który pozwala na wprowadzenie systemu nagradzania klientów (np. w formie rabatów, kart podarunkowych, darmowych dostaw) za określone działania (np. polubienie na Facebooku, obserwowanie na Instagramie, zapisanie się do newslettera).
Zobacz  SEO dropshipping - co to?

12 niezbędnych narzędzi marketingowych

Zdj 5. Narzędzie e-commerce LoyaltyLion.

Źródło: LoyaltyLion.

Zobacz: ROPO – czym jest i jak wykorzystać w marketingu?

Najlepsze narzędzia marketingowe do analizy klientów na Facebooku i kampanii

  1. HubSpot – jeśli zastanawiasz się, jak zoptymalizować ścieżkę zdobywania leadów, HubSpot to obecnie jedno z najlepszych narzędzi na rynku. Jego użycie nie ogranicza się jednak tylko do social mediów. Możliwości z zakresu marketing automation obejmują również e-mail marketing, tworzenie landing page’y, a także formularzy na stronach WWW. Świetnie sprawdza się, aby połączyć dział marketingu z działem sprzedaży, aby oba zespoły pracowały nad wspólnymi celami.

12 niezbędnych narzędzi marketingowych

Zdj 6. Narzędzie Hubspot.

Źródło: HubSpot.

  1. Sotrender – korzystając z tego narzędzia łatwiej będzie Ci śledzić organiczne działania w sieci Twojej firmy i ich wyniki. Konkretniej mówiąc, Sotrender jest dedykowanym narzędziem analitycznym do obsługi social mediów, dzięki czemu praca nad wizerunkiem marki oraz kampaniami staje się dużo efektywniejsza.

12 niezbędnych narzędzi marketingowych

Zdj 7. Narzędzie Sotrender.

Źródło: Sotrender.

Popularne narzędzia w content marketingu

  1. Google Trends – jeśli chcesz prowadzić działania content marketingowe, jednak nie wiesz, jakie tematy interesują Twoich klientów, wśród dostępnych narzędzi online warto polecić Google Trends. Wystarczy podać odpowiednie słowa kluczowe, aby uzyskać dostęp do wykresów z różnych lat, wskazujących zainteresowanie w wyszukiwarce. Narzędzie Google podsunie również powiązane z frazami tematy.

12 niezbędnych narzędzi marketingowych

Zdj 8. Narzędzie Google Trends.

Źródło: Google Trends.

Jakie są najlepsze narzędzia marketingowe? – wybór 4 topowych instrumentów!

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ wiele zależy od Twoich założeń projektowych oraz indywidualnych upodobań. Biorąc natomiast pod uwagę obecne standardy, możemy śmiało stwierdzić, że wśród nich znajduje się z pewnością Google Analytics 4 (np. ułatwiające mierzenie konwersji) oraz chat GPT (do wszechstronnego zastosowania). Ponadprzeciętnym rozwiązaniem z zakresu planowania zespołowego jest natomiast Asana. Jeżeli jednak chcielibyśmy zautomatyzować e-mail marketing – MailChimp to niezastąpione narzędzie.

9. Google Analytics 4 – najlepsze narzędzie marketingowe do mierzenia ruchu w witrynie

12 niezbędnych narzędzi marketingowych

Zdj 9. Narzędzie Google Analytics 4.

Źródło: GA4.

Google Analytics 4 jest jednym z najbardziej wszechstronnych i zaawansowanych narzędzi do pomiaru ruchu w witrynie. Gwarantuje liczne korzyści dla marketerów. Spośród najpopularniejszych możemy wyróżnić m.in.:

  • Szybki i łatwy w użyciu interfejs – GA4 oferuje prosty interfejs użytkownika, który umożliwia bezproblemowe monitorowania działań użytkowników na stronie internetowej.
  • Możliwość śledzenia wielu kanałów – Google Analytics 4 umożliwia weryfikację wielu kanałów, w tym organicznego ruchu, reklam w sieciach społecznościowych, reklam w Google Ads i tak dalej.
  • Zaawansowane narzędzia analityczne – Google Analytics 4 oferuje różnorodne rozwiązania analityczne (np. Heatmaps), których można użyć do zbadania, w jaki sposób użytkownicy poruszają się po witrynie.
  • Personalizacja – w celu uzyskania dokładniejszych informacji na temat użytkowników witryny, raporty można bezproblemowo personalizować.
  • Innowacyjność – Google Analytics 4 jest wyposażone w wiele nowych funkcji (np. modelowanie atrybucji) wspierających marketerów w zrozumieniu wpływu różnych czynników na konwersje.
Zobacz  Aspekty prawne działań marketingowych - klauzule niedozwolone w umowach

Zobacz: Marketing u podstaw – historia

Jeżeli chcesz zmierzyć liczbę konwersji w Google Analytics 4, wejdź w sekcję “Zdarzenia” lub “Cele”. Musisz ją wcześniej odpowiednio skonfigurować. Wymienione narzędzie pozwala skutecznie realizować i monitorować efekty strategii optymalizacyjnej SXO (SEO + UX).

10. Asana – popularne narzędzie marketingowe pozwalające zautomatyzować pracę w firmie

12 niezbędnych narzędzi marketingowych

Zdj 10. Narzędzie projektowe Asana.

Źródło: Asana.

Asana jest dobrym rozwiązaniem w kontekście organizacji – umożliwiając łatwe i efektywne zarządzanie zadaniami oraz projektami. Pozwala to zespołom marketingowym skuteczniej planować, wykonywać i monitorować pracę. Jako doświadczona agencja SEO, w Asanie cenimy liczne możliwości analityczne (np. śledzenie postępów w projektach w czasie rzeczywistym) oraz responsywną dostępność – zarówno na komputerach i laptopach, ale także na tabletach i smartfonach.

11. Chat GPT – nowoczesne narzędzie marketingowe gwarantujące wielofunkcyjne zastosowanie

12 niezbędnych narzędzi marketingowych

Zdj 11. Narzędzie AI Chat GPT.

Źródło: Chat GPT.

Chat GPT napisze za Ciebie tekst, streści opowiadanie, stworzy pełnoprawną tabelę i udzieli trafnych porad odnośnie realizacji wybranej strategii marketingowej. Istotne korzyści wynikające z zastosowania chatu GPT w praktyce:

  • Automatyzacja obsługi klienta – dzięki czemu można skutecznie odpowiadać na zapytania i problemy klientów w czasie rzeczywistym.
  • Personalizacja – między innymi podpowiedzi i sugestii (pozwala na lepszą interakcję z klientami i zwiększa ich zadowolenie z obsługi).
  • Optymalizacja kosztów – skracając czas wykonania różnych zadań (np. związanych z tworzeniem koncepcji na grafiki), poprzez co oszczędza czas pracy specjalistów.
  • Wielojęzyczność – dzięki temu, że chat GPT obsługuje niemal każdy język, można skutecznie komunikować się z klientami z różnych regionów (a dodatkowo tłumaczyć treści i tworzyć jakościowy content w dziesiątkach języków bez konieczności zatrudniania specjalistów).

Zobacz: Pozycjonowanie czy AdWords – co wybrać?

Chat GPT oferuje zaawansowane funkcje analityczne (np. związane z analizą sentymentów) umożliwiające zrozumienie nastrojów klientów, łatwiej reagując na ich potrzeby. Poniżej przedstawiamy 3 grafiki ze wskazówkami pozwalające odblokować potencjał chatu GPT.

Grafika nr 1:

12 niezbędnych narzędzi marketingowych

Zdj 12. Szablony Chat GPT – wersja 1.

Źródło: Chat GPT.

Grafika nr 2:

12 niezbędnych narzędzi marketingowych

Zdj 13. Szablony Chat GPT – wersja 2.

Źródło: Chat GPT.

Grafika nr 3:

12 niezbędnych narzędzi marketingowych

 

Zdj 14. Szablony Chat GPT – wersja 3.

Źródło: Chat GPT.

12. MailChimp – narzędzie marketingowe do automatyzacji e-mail marketingu

12 niezbędnych narzędzi marketingowych

Zdj 15. Narzędzie MailChimp.

Źródło: MailChimp.

MailChimp jest popularnym narzędziem marketingowym umożliwiającym automatyzację e-mail marketingu. Pozwala m.in. segmentować listę mailingową, a w konsekwencji trafniej dopasowywać treści do odbiorców, zwiększając jednocześnie skuteczność kampanii.

Warto również wspomnieć, iż w tym przypadku możemy wykorzystać wiele zaawansowanych funkcji analitycznych, które pozwolą lepiej zrozumieć zachowania odbiorców, dopasowując kampanię do ich potrzeb.

Narzędzia marketingu internetowego – dlaczego warto? Korzyści marketingu internetowego

Powyższe przykłady udowadniają, że planując kampanie marketingowe w Internecie, możemy sięgnąć po bardzo różnorodne usprawnienia. Nie chodzi tylko o automatyzację działań promocyjnych, ale także o organizację pracy, optymalizowanie poszczególnych procesów, szybkie przygotowywanie materiałów reklamowych, analitykę sklepu, monitoring efektów, śledzenie poczynań konkurencji, nowych trendów. Narzędzia e-marketingowe pozwalają zaoszczędzić cenny czas, działać sprawniej i efektywniej, poznać branżę e-commerce od podszewki, podobnie jak aktualne oczekiwania i potrzeby klientów. Dzięki nim marka zdobywa rozgłos, dociera do najbardziej zainteresowanych odbiorców, czuwa nad swoim wizerunkiem i rozwija się nie w nieprzypadkowym, a wyłącznie precyzyjnie określonym kierunki, przez co w oczywisty sposób zwiększa swoje szansę na osiągnięcie sukcesu.

Zobacz  Brand Purpose

Zobacz: Remarketing – czy warto w niego inwestować?

Reklama w sieci – jak wybierać przydatne narzędzia?

Znamy przykłady popularnych narzędzi, wiemy, do czego mogą się przydać, pozostaje jednak pytanie – jak wybrać spośród z tak ogromnej bazy te najlepiej dostosowane do naszych potrzeb? Przede wszystkim należy pamiętać, że większość aplikacji czy programów jest płatna, stąd, jak zwykle, liczy się budżet firmy. Warto najpierw przeanalizować, jaki będzie zakres działań promocyjnych, które ułatwienia będą najbardziej potrzebne i w jakiej kolejności. Na co najpierw stawiamy – content marketing, e-mail marketing, działania w mediach społecznościowych, remarketing? Jeżeli mamy ograniczone fundusze, dobrym rozwiązaniem jest sięgnięcie po narzędzia jak najbardziej kompleksowe. Pozostaje jeszcze jedna opcja – jeśli przerasta nas nadmiar możliwości, nie do końca wiemy, od czego zacząć, a w świecie narzędzi e-marketingu raczej nie czujemy się jak ryba w wodzie, być może warto oddać strategię promocyjną w ręce profesjonalistów.

Działania marketingowe promujące marki w Internecie

Zanim zaczniesz działać warto poznać rodzaje marketingu internetowego. Każdy kanał ma swoje zalety i charakterystykę. Należy wybrać te rozwiązania z zakresu strategii marketingu, które będą maksymalnie skuteczne z punktu widzenia indywidualnych potrzeb biznesu. Sprzedaż produktów i usług można zwiększać na wiele sposobów. Dlatego przedstawiamy szereg działań reklamowych, które warto znać:

  • SEO – czyli pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarce. Strategia ta składa się na: tworzenie treści, optymalizację techniczną, linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne.
  • Google Ads – prowadzenie kampanii reklamowej w Google Ads sprawia, że witryna jest widoczna na określone frazy w wyszukiwarce.
  • Social Media – absolutna podstawa firmy w Internecie. Możesz prowadzić i promować biznes na Facebooku, Instagramie, czy LinkedIn.
  • Marketing szeptany – buzz marketing, wzmianki w sieci, polecenia.
  • Marketing wirusowy – viral marketing, promowanie biznesu w sposób, który tworzy trend i jest popularny.
  • Video marketing – promowanie biznesu, produktów i usług przy pomocy materiałów wideo.
  • Content marketing – tworzenie ciekawych i wartościowych treści.

Działania z zakresu marketingu internetowego możesz realizować jednocześnie. Najważniejsze jest to, aby ostatecznie zrealizować cel w postaci konwersji. Odpowiednio dobrane narzędzia marketingowe pozwalają to osiągnąć.

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy