A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Remarketing

Remarketing – co to jest?

Remarketing czyli ponowny marketing, to taktyka reklamowa oparta na wyświetlaniu komunikatów użytkownikom, którzy już pojawili się na stronie danego sklepu online czy też innej witryny. Celem tej strategii jest ponowne pokazanie przeglądanych produktów, aby zachęcić internautę do skorzystania z oferty. Zdecydowanie warto rozważyć skorzystanie z tej metody podczas opracowywania strategii marketingowej dla swojego biznesu.

Remarketing – co to? Na czym polega?

To proces, w którym reklamy wyświetlają się tylko konkretnej grupie użytkowników – a dokładnie tym odbiorcom, którzy na przykład odwiedzili Twój sklep i mieli z nim określoną interakcję. Tym sposobem przypominasz o sobie internautom oraz zachęcasz ich do złożenia zamówienia. Kampania może być realizowana za pośrednictwem systemów reklamowych takich jak Google Ads lub remarketing na Facebooku czy Instagramie. 

Remarketing

Źródło: https://nhstrategicmarketing.com/how-does-remarketing-work/

Czy reklama remarketingowa jest opłacalna?

Zdecydowanie tak. Dzięki takiej kampanii można ponownie trafić do użytkowników, którzy odwiedzili Twoją stronę internetową i wykonali określoną czynność np. zamówienie produktu. Przypomnienie o swojej marce może skutecznie przekonać do kolejnego zakupu.

Remarketing w wyszukiwarkach – czy coś takiego istnieje?

Początkowo takie kampanie można było przeprowadzać w Google Ads wyłącznie w ramach sieci reklamowej. Oznacza to, że reklamy były wyświetlane tylko na stronach należących do systemu Google Adsense. Później jednak pojawiły się kampanie RLSA, które umożliwiały przypomnienie internautom o ofercie przez reklamy wyświetlane w wynikach wyszukiwania. Remarketing w wyszukiwarkach ma wiele zalet, a przede wszystkim dużą skuteczność. Odpowiednia personalizacja wyświetlanych reklam zdecydowanie zwiększa szansę na konwersję. 

Co to jest remarketing dynamiczny?

To bardziej zaawansowana forma standardowego remarketingu. W tym przypadku wykorzystuje się dane o zachowaniach użytkowników, aby zapewnić im bardziej spersonalizowane i zindywidualizowane reklamy. Remarketing dynamiczny wykorzystuje konkretne dane jak, np. rodzaj produktu, który przeglądał internauta. Na tej podstawie w ramach kampanii odbiorca zobaczy jeszcze lepiej dopasowane reklamy. Wykorzystuje się w tym przypadku technologie śledzenia, aby zbierać informacje o zachowaniach użytkowników. Taka kampania remarketingowa możliwa jest za pośrednictwem różnych platform. Prawdopodobnie każdemu, kto kupuje online, zdarzyło się, że po opuszczeniu danej witryny widział reklamę oglądanego produktu. To efekt remarketingu dynamicznego. 

Retargeting czy remarketing?

Te dwa pojęcia często są używane zamiennie, a tymczasem nie oznaczają tego samego. Remarketing polega na gromadzeniu danych o użytkownikach i tworzeniu na tej podstawie list. Chodzi o podtrzymanie zainteresowania klientów, którzy wykonali już określoną czynność w sklepie, np. złożyli zamówienie albo zapisali się do newslettera. Informacje są następnie wykorzystywane w celu wysyłania spersonalizowanych wiadomości do odbiorców. W remarketingu bazuje się na większej ilości informacji niż w retargetingu. Co to jest retargeting? 

W tym przypadku celem jest dotarcie do potencjalnych klientów a nie dotychczasowych. Poprzez takie działania dociera się do odbiorców, którzy nie wykonali w serwisie pożądanej akcji. Reklama ma zachęcić do ponownego odwiedzenia strony i realizacji oczekiwanego działania. 

Uwaga: według Invesp retargetowani użytkownicy są o 70% bardziej skłonni do konwersji niż internauci, którzy trafili na stronę po raz pierwszy. 50% marketerów, którzy uczestniczyli w badaniu stwierdziło, że ich budżet na takie działania wzrośnie w ciągu najbliższych 6 miesięcy

Semcore

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!