Skyscraper ad - co to jest?
Na skróty
Skyscraper ad, czyli reklamy drapaczy chmur, to szczególny rodzaj reklam cyfrowych o określonych wymiarach. Nazwę zawdzięczają swojemu kształtowi, ponieważ są cienkie i długie, niczym wieżowce. W tym artykule przyjrzymy się nieco bliżej tej formie reklamy. Wyjaśnimy m.in. czym są skyscraper ad, omówimy ich istotne elementy oraz wyjaśnimy, jakie korzyści niesie ze sobą ta forma promocji.
źródło: pixabay.com
Skyscraper ad – definicja
Reklamy Skyscraper, czyli wspomniane na wstępie reklamy drapaczy chmur, można spotkać na wielu stronach internetowych. Są one cienkie i długie, a ze względu na swój unikatowy wygląd, przyciągają większą uwagę odbiorców. Skyscraper ad stosuje się w celu promowania firmy, produktu czy usługi. Tego typu reklamy są zazwyczaj umieszczane po bokach witryny internetowej. Zawierają odnośniki do oferty lub kierują internautów na stronę reklamodawcy, a z uwagi na to, że zajmują więcej miejsca niż tradycyjne reklamy, okazują się być od nich bardziej skuteczne. To, o czym warto jeszcze wspomnieć to rodzaj treści, jakie prezentują. Google Skyscraper ad zawierają nagłówek, tekst, obraz, jak i również link do promowanej strony. Prawidłowo użytkowane doskonale sprawdzają się w generowaniu ruchu w witrynie oraz zwiększaniu świadomości marki.
Jakie korzyści daje Google Skyscraper Ad?
Skyscraper ad to popularna i skuteczna forma reklamy cyfrowej. Dzięki niej możliwe jest dotarcie do szerokiego grona odbiorców, co może skutkować zwiększeniem sprzedaży czy konwersji. Z uwagi na ich formę i rozmiar, a także miejsce, gdzie są umieszczane (bok witryny internetowej) mogą zajmować znacznie większą część strony niż tradycyjne reklamy, a co za tym idzie – być bardziej widoczne dla odbiorców. Do największych korzyści, jakie niosą ze sobą Google Skyscraper ad, zaliczane są:
- Wszechstronność. Tego typu reklamy mogą być dostosowane do konkretnej grupy docelowej oraz wyświetlane w formie wyskakującego okienka. Takie działanie sprawia, że szansa na pozyskanie klientów wzrasta.
- Zwiększenie świadomości i rozpoznawalności marki. To kolejna zaleta reklamy drapaczy chmur. Za sprawą przyciągających wzrok efektów wizualnych, atrakcyjnej formie przekazu, a także spójności z brandingiem marki, zapada ona w pamięć odbiorców i może wyróżnić się na tle konkurencji.
- Zwiększenie współczynnika klikalności (CTR). W porównaniu z innymi formami reklamy, Skyscraper ad mogą generować dużo wyższy współczynnik klikalności. Ze względu na swoją formę oraz umieszczenie w widocznym miejscu na stronie nie tylko przyciągają uwagę, ale również zachęcają użytkowników do podjęcia działania. To z kolei przekłada się na wyższy ruch w witrynie i docelowo również zwielokrotnienie konwersji.
Skyscraper Ad – najlepsze strategie
Przed wdrożeniem kampanii reklamowej z wykorzystaniem Skyscraper Ad, w pierwszej kolejności warto stworzyć solidną strategię działania, opartą na kreatywności i zaangażowaniu, która pozwoli osiągnąć maksymalny zwrot z inwestycji. Do najbardziej skutecznych metod, które warto stosować podczas tworzenia Google Skyscraper Ad, zaliczają się:
- Atrakcyjny wygląd. Reklamy drapaczy chmur powinny zawierać przyciągające wzrok elementy wizualne, które pozwolą im się wyróżnić na tle innych reklam. Warto pamiętać jednak o tym, aby zachować w tej kwestii umiar. Zbyt wiele informacji i dodatków może spowodować, że reklama będzie sprawiać wrażenie krzykliwej, co w konsekwencji przyniesie odwrotny do zamierzonego skutek.
- Wezwanie do działania (CTA). Treści nakłaniające odbiorców do podjęcia konkretnego działania np. sprawdzenia oferty firmy, to kolejny z elementów, których nie powinno zabraknąć w reklamach drapaczy chmur.
Poza wyżej wymienionymi elementami, należy również na bieżąco monitorować statystyki kampanii i optymalizować ją w sposób, który pozwoli osiągnąć zamierzone rezultaty. Brak podejmowania takich działań może skutkować niską efektywnością reklamy, a co za tym idzie – brakiem konwersji. Skyscraper Ad to skuteczne narzędzie, które odpowiednio wykorzystane, niewątpliwie stanie się istotnym elementem strategii marketingowej firmy.
Autor wpisu: Anna Brysz