A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Skyscraper ad

Skyscraper ad - co to jest?

Skyscraper ad, czyli reklamy drapaczy chmur, to szczególny rodzaj reklam cyfrowych o określonych wymiarach. Nazwę zawdzięczają swojemu kształtowi, ponieważ są cienkie i długie, niczym wieżowce. W tym artykule przyjrzymy się nieco bliżej tej formie reklamy. Wyjaśnimy m.in. czym są skyscraper ad, omówimy ich istotne elementy oraz wyjaśnimy, jakie korzyści niesie ze sobą ta forma promocji. 

Skyscraper ad

źródło: pixabay.com

Skyscraper ad – definicja

Reklamy Skyscraper, czyli wspomniane na wstępie reklamy drapaczy chmur, można spotkać na wielu stronach internetowych. Są one cienkie i długie, a ze względu na swój unikatowy wygląd, przyciągają większą uwagę odbiorców. Skyscraper ad stosuje się w celu promowania firmy, produktu czy usługi. Tego typu reklamy są zazwyczaj umieszczane po bokach witryny internetowej. Zawierają odnośniki do oferty lub kierują internautów na stronę reklamodawcy, a z uwagi na to, że zajmują więcej miejsca niż tradycyjne reklamy, okazują się być od nich bardziej skuteczne. To, o czym warto jeszcze wspomnieć to rodzaj treści, jakie prezentują. Google Skyscraper ad zawierają nagłówek, tekst, obraz, jak i również link do promowanej strony. Prawidłowo użytkowane doskonale sprawdzają się w generowaniu ruchu w witrynie oraz zwiększaniu świadomości marki

Jakie korzyści daje Google Skyscraper Ad?

Skyscraper ad to popularna i skuteczna forma reklamy cyfrowej. Dzięki niej możliwe jest dotarcie do szerokiego grona odbiorców, co może skutkować zwiększeniem sprzedaży czy konwersji. Z uwagi na ich formę i rozmiar, a także miejsce, gdzie są umieszczane (bok witryny internetowej) mogą zajmować znacznie większą część strony niż tradycyjne reklamy, a co za tym idzie – być bardziej widoczne dla odbiorców. Do największych korzyści, jakie niosą ze sobą Google Skyscraper ad, zaliczane są:

  • Wszechstronność. Tego typu reklamy mogą być dostosowane do konkretnej grupy docelowej oraz wyświetlane w formie wyskakującego okienka. Takie działanie sprawia, że szansa na pozyskanie klientów wzrasta.
  • Zwiększenie świadomości i rozpoznawalności marki. To kolejna zaleta reklamy drapaczy chmur. Za sprawą przyciągających wzrok efektów wizualnych, atrakcyjnej formie przekazu, a także spójności z brandingiem marki, zapada ona w pamięć odbiorców i może wyróżnić się na tle konkurencji.
  • Zwiększenie współczynnika klikalności (CTR). W porównaniu z innymi formami reklamy, Skyscraper ad mogą generować dużo wyższy współczynnik klikalności. Ze względu na swoją formę oraz umieszczenie w widocznym miejscu na stronie nie tylko przyciągają uwagę, ale również zachęcają użytkowników do podjęcia działania. To z kolei przekłada się na wyższy ruch w witrynie i docelowo również zwielokrotnienie konwersji. 

Skyscraper Ad – najlepsze strategie

Przed wdrożeniem kampanii reklamowej z wykorzystaniem Skyscraper Ad, w pierwszej kolejności warto stworzyć solidną strategię działania, opartą na kreatywności i zaangażowaniu, która pozwoli osiągnąć maksymalny zwrot z inwestycji. Do najbardziej skutecznych metod, które warto stosować podczas tworzenia Google Skyscraper Ad, zaliczają się:

  • Atrakcyjny wygląd. Reklamy drapaczy chmur powinny zawierać przyciągające wzrok elementy wizualne, które pozwolą im się wyróżnić na tle innych reklam. Warto pamiętać jednak o tym, aby zachować w tej kwestii umiar. Zbyt wiele informacji i dodatków może spowodować, że reklama będzie sprawiać wrażenie krzykliwej, co w konsekwencji przyniesie odwrotny do zamierzonego skutek.
  • Wezwanie do działania (CTA). Treści nakłaniające odbiorców do podjęcia konkretnego działania np. sprawdzenia oferty firmy, to kolejny z elementów, których nie powinno zabraknąć w reklamach drapaczy chmur.

Poza wyżej wymienionymi elementami, należy również na bieżąco monitorować statystyki kampanii i optymalizować ją w sposób, który pozwoli osiągnąć zamierzone rezultaty. Brak podejmowania takich działań może skutkować niską efektywnością reklamy, a co za tym idzie – brakiem konwersji. Skyscraper Ad to skuteczne narzędzie, które odpowiednio wykorzystane, niewątpliwie stanie się istotnym elementem strategii marketingowej firmy.

Autor wpisu: Anna Brysz

Semcore

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!