Co to jest Atrybut rel=”sponsored”?
Na skróty
Jeśli zastanawiasz się – atrybut rel=”sponsored” co to jest – trafiłeś w dobre miejsce, bo właśnie nad tym atrybutem chcemy się dziś pochylić. W końcu posiadanie wysokiej jakości treści i pozyskiwanie linków zwrotnych to jedne z podstawowych działań dla SEO witryny. CO zatem powinieneś wiedzieć o sponsored rel? Sprawdźmy!
Sponsored rel – dlaczego zrozumienie tego atrybutu ma znaczenie?
Każdy wysokiej jakości link przychodzący może zwiększyć Twoją popularność. Z drugiej strony, złej jakości link może ukarać Twoją witrynę słabszą pozycją w wynikach wyszukiwania. Trzeba pamiętać, że nie wszystkie linki są takie same. Niektóre są bardziej istotne niż inne. Jak je rozpoznać i co ważniejsze – umożliwić wyszukiwarkom ich rozróżnienie?
To dzięki atrybutom dofollow i nofollow możesz zdefiniować link i jego wartość w tagu <a href=>. W ten sposób sugerujesz algorytmowi, jak powinien traktować Twoją stronę w 3 obszarach:
- eksploracja,
- indeksacja,
- klasyfikacja.
Właśnie dlatego ważne jest wiedza na temat tego, co to oznacza dla Twojego SEO, gdy zauważysz atrybut rel=”sponsored” w linku prowadzącym do Twojej witryny.
Atrybut rel=”sponsored” – wyjaśnienie pojęcia
Atrybut rel=”sponsored” to atrybut HTML wskazujący, że link jest sponsorowany. Jest to atrybut rel z wartością ustawioną na sponsored. To znaczy rel=sponsored. Google wprowadziło ten atrybut już kilka lat temu, a dokładniej w 2019 roku. Pełni ona tę samą funkcję co wartość rel=”nofollow”. Zapewnia jednak bardziej szczegółowy opis linku w porównaniu do klasycznego nofollow. Mówiąc inaczej, dzięki rel sponsored Google rozpoznaje hiperłącze, które sugeruje transakcję handlową.
Atrybut Rel Sponsored oczami wydawcy reklam – kiedy go stosować?
Zawsze wtedy, gdy dołączasz do swojej strony link sponsorowany lub reklamę, ważne jest, aby użyć atrybutu rel sponsored seo, aby wyraźnie pokazać wyszukiwarkom, że używasz nienaturalnych linków. Zazwyczaj użytkownicy znajdą Twój sponsorowany link, gdy wpiszą w reklamie docelowe słowo kluczowe.
Oznaczając sponsorowane linki w ten sposób – unikasz kar. Możesz użyć rel=”sponsored” lub domyślnie rel=”nofollow”, aby oznaczyć ten typ hiperłącza. Jednak, aby uzyskać większą precyzję, wybierz pierwszą opcję.
Nowe tagi Google – co musisz wiedzieć o atrybucie rel= UGC?
Ważne do podkreślenia jest to, że atrybut rel=”ugc”, używany do oznaczania linków generowanych przez użytkowników, to treść znaleziona w komentarzach użytkowników na blogu lub w wiadomościach na forum.
Marketing – do czego używa się linków ugc?
- Zwiększenie widoczności i reputacji marki w sieci,
- Wzmocnienie zaufania i lojalności klientów,
- Wzmocnienie zaangażowania,
- Zwiększenie sprzedaży,
- Potwierdzenie autentyczności marki.
Dlatego warto mieć świadomość, czym jest atrybut ugc i jakie ma znaczenie dla SEO. Jest ważny i często używany, zwłaszcza jeśli działasz w branży e-commerce.
Atrybuty linków i ich wpływ na SEO
Budowanie jakości i popularności witryny wymaga szeregu działań. Między innymi obejmuje tworzenie i pisanie treści, tworzenie dobrych linków wewnętrznych i zewnętrznych, oferowanie dobrego doświadczenia użytkownikowi i nie to wciąż jest wierzchołek góry lodowej.
Jeśli chodzi o tworzenie linków do innych stron lub do naszej własnej witryny, musimy wziąć pod uwagę atrybuty. To one pozwalają wyszukiwarkom wiedzieć, jak traktować link i treść strony, do której się on odnosi.
Niezależnie od tego, czy korzystasz z link buildingu, czy kupujesz linki, aby zwiększyć autorytet stron swojej witryny – nie oszczędzaj na jakości. Jeśli linki zwrotne do Twoich stron pochodzą ze stron, które dobrze plasują się w wynikach wyszukiwania, Twoja witryna zyska na popularności. Poprawiasz SEO swojej witryny i generujesz większy ruch. Aby to zrobić, użyj atrybutu dofollow. Pozwala on robotom śledzić linki i uwzględniać je w indeksowaniu. Natomiast, jeśli chodzi o link rel sponsored, rel nofollow i ugc, nie mają one żadnego realnego wpływu na SEO.
Wskazówka dodatkowa! Jeśli chcesz uzyskać więcej kliknięć i zmaksymalizować ilość autorytetu, jaką przekazuje link, upewnij się, że jest on dobrze umieszczony.
Autor: Damian Grądzki