A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Atrybut title

Co to jest Atrybut title?

Atrybut title

Zastanawiasz się czym jest atrybut title? Nic dziwnego! W końcu jest to atrybut powszechnie dodawany do linków i obrazów, który umożliwia podanie dodatkowych informacji na ich temat. Dzięki temu użytkownicy mogą wiedzieć czego się spodziewać, gdy najadą kursorem (lub klikną) na te elementy strony. 

Chcemy przybliżyć Ci ten temat jeszcze bardziej, dlatego koniecznie znajdź chwilę i poznaj atrybut title lepiej, aby wiedzieć, jak wykorzystać jego SEO potencjał na swojej stronie.

Czym dokładnie jest atrybut title w WordPressie i jakie są jego zalety?

Atrybutu title używasz, gdy chcesz podać dodatkowe szczegóły dotyczące różnych części witryny, w tym menu głównego, obrazów, czy linków. Mówiąc dokładniej, atrybut title html pojawia się jako podpowiedź, gdy użytkownicy najeżdżają kursorem na konkretne elementy HTML z tym atrybutem.

Atrybut title – co warto wiedzieć?

  • Dodanie atrybutu title do menu nawigacyjnego WordPressa ułatwia nawigację. Ponadto widząc title seo użytkownicy mają pojęcie, dokąd zmierzają, jeszcze zanim klikną link. Dlatego atrybuty title sprawiają, że linki i inne elementy są bardziej zrozumiałe dla odwiedzających Twoją witrynę, co zawsze ma wartość dodaną.
  • Ważne! Dodanie atrybutu title do stron www może być również korzystne dla SEO. Użytkownicy otrzymują więcej kontekstu przed kliknięciem tekstu zakotwiczającego. Dlatego możesz poprawić współczynniki klikalności, co może również pośrednio pomóc w rankingach SEO.
  • Dodanie atrybutów title do strony daje Ci elastyczność w zakresie projektowania menu. W przypadku pozycji menu możesz wybrać nazwy, które pasują do tożsamości Twojej marki. Możesz nawet dodać CTA w atrybucie title, dzięki czemu niepewni odwiedzający będą bardziej zmotywowani do eksploracji Twojej witryny.

Nie można jednak przesadzać w drugą stronę i osadzać seo atrybut title we wszystkich kontekstach. Na przykład, całkowicie zbędne jest powtarzalne dodawanie atrybutu title, jeśli tekst zakotwiczenia już mówi użytkownikom, czego dotyczy konkretny link.

Jak wygląda typowe kodowanie HTML dla atrybutu title?

<a href=”http://www.przyklad.pl/” title=“link title”>Tekst hiperłącza</a>

Wyjaśnienie:

  • Zamiast przyklad.pl musisz wpisać adres URL strony, do której użytkownik zostanie przekierowany po kliknięciu elementu.
  • W miejscu tytułu łącza wpiszesz komunikat wyskakujący, który zostanie wyświetlony po umieszczeniu myszy nad tym konkretnym elementem.
  • Tam, gdzie jest napisany tekst hiperłącza, w zasadzie umieścisz tekst zakotwiczenia.

Wskazówka dodatkowa! Zanim zaczniesz używać atrybutu title w swoim kodowaniu HTML, musisz dowiedzieć się, które przeglądarki są kompatybilne z atrybutem title. Jeśli przeglądarki nie wyświetlą tytułu linku, to po co miałbyś inwestować swój czas w ich kodowanie?

Czy atrybut title rzeczywiście jest ważny?

Po umieszczeniu atrybut title w łączu – wskazany tekst jest wyświetlany, gdy użytkownicy umieszczają mysz nad hiperłączem tekstowym lub tekstem zakotwiczenia. Tak więc tytuł łącza to zasadniczo informacja doradcza na temat elementu, która zazwyczaj może być dostarczona użytkownikowi w formie podpowiedzi. To rzeczywiście bardzo pomaga. 

Wskazówka dodatkowa! Atrybut title w linkach może być bardzo użyteczny dla niewidomych osób, które korzystają z czytników ekranu odczytujących na głos tytuł łącza. Dzięki temu będą wiedzieć, na jaką stronę pokieruje ich dany odnośnik.

Do jakich elementów warto dodawać atrybut title?

  • Linki: opis łączący informacje na temat dokumentu/strony internetowej,
  • Cytat: podanie informacji o autorze itp.
  • Akapit: przypis/sugestia/komentarz/wniosek itp.
  • Obrazy/Filmy: podanie informacji o autorach/podziękowaniach.

Warto zapamiętać! Atrybut title oferuje dodatkowe informacje o obrazie, linku lub elemencie menu. Dzięki temu użytkownicy mogą przewidzieć, dokąd link ich zaprowadzi, zanim klikną.

Czy zatem ten atrybut naprawdę jest ważny? Biorąc pod uwagę dodatkowy kontekst i wpływ na współczynniki klikalności, html atrybut title może pomóc w SEO. Pozwala również na kreatywne podejście do nazw elementów menu tak, aby pasowały do brandingu Twojej marki. 

Autor: Damian Grądzki

Semcore

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!