Masthead

3 min czytania

Nowoczesna reklama to klucz do zwiększenia sprzedaży. Jeżeli chcesz, aby Twoje materiały promocyjne trafiły do większej grupy osób, warto przemyśleć inwestycję w alternatywną, bardzo skuteczną formę np. banery publikowane w serwisach tematycznych, streamingowych, informacyjnych i wideo. Jednym z tego rodzaju banerów jest Masthead. Co warto wiedzieć o takim formacie? Gdzie się pojawia, ile kosztuje i kiedy warto w niego zainwestować?

Masthead

Zdj 1. Masthead to główny nośnik reklamowy na dużych portalach. To istotny instrument marketingu

Źródło: https://pixabay.com/photos/businessman-write-marker-text-562572/

Zacznijmy od tego, że coraz popularniejszą formą reklamy w Internecie jest wideo. Stworzone z pomysłem, smakiem i oparte na przemyślanym koncepcie wideo reklamowe umożliwia dotarcie do szerokiej grupy odbiorców i zachęcenie ich do skorzystania z Twojej oferty. Masthead to format, który pomoże w realizacji tak założonych celów.

Co to jest Masthead? Co warto wiedzieć o tym formacie reklamy?

Masthead to baner nagłówkowy, który pojawia się na samej górze serwisu, który publikuje materiały reklamowe. Może on być umieszczony np. na portalach informacyjnych, tematycznych, streamingowych, społecznościowych lub w e-commerce.

Wśród miejsc, gdzie możesz publikować reklamę w formie Masthead jest YouTube. To największy serwis wideo w sieci, który ma wiele możliwości promocji marki. Masthead to jeden z formatów reklamy w serwisie, który wybija się najszerzej. Baner ten może być pokazywany na stronie głównej YouTube, zarówno na urządzeniach mobilnych, PC, laptopach, a nawet telewizorach przez aplikację.

To baner, którego ciężko nie zauważyć. Przykładem jest właśnie YouTube. Wyświetla się zaraz po wejściu na stronę główną YT. Zajmuje on dużą część powierzchni i użytkownicy, którzy nie mają wykupionego pakietu premium (nadal takich jest zdecydowanie więcej) będą musieli przeskrolować Masthead, aby dostać się do interesującego ich contentu.

Jak działa Masthead Youtube? Co warto o targetowaniu?

Na przykładzie Youtube możemy wyjaśnić, jak działa taki baner nagłówkowy. Przede wszystkim zakup banneru Masthead odbywa się tak, jak wszystkich innych reklam w serwisie YouTube i inne typy kampanii Google Adsza pośrednictwem dedykowanego narzędzia reklamowego Google. Tam ustawiasz charakter kampanii, budżet, formę reklamy, a także liczbę dni, w których baner Masthead ma pokazywać się zewnętrznym użytkownikom.

Możesz targetować reklamy na wiele różnych sposobów. Dozwolone jest np. określenie płci odbiorcy reklamy albo wskazanie jego wieku. Reklama Masthead pozwala także na wyświetlanie treści pod kątem zainteresowań, miejsca zamieszkania czy poszukiwanych produktów. 

Dlaczego baner nagłówkowy to dobre rozwiązanie? Ponieważ jest on najbardziej zauważalny, przyciąga uwagę użytkownika i nie da się obok niego przejść obojętnie. Każdy użytkownik strony www, która pokazuje tego rodzaju materiał zetknie się z Masthead. Niestety, ten format reklamy jest dość drogi. Wymaga sporych nakładów finansowych.

Masthead

Zdj 2. Przykład wyświetlania banerów Masthead na telewizorze

Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/9639395?hl=pl 

Ile kosztuje baner Masthead? Na przykładzie Youtube

Banery Masthead należą do najdroższych w serwisach, gdyż są najlepiej eksponowane i zajmują najwięcej miejsca. Na przykładzie serwisu YouTube możemy przedstawić Ci skalę kosztów publikacji takich reklam.

Koszt reklamy Masthead na Youtube zależny jest od charakteru prowadzonej kampanii oraz czasu emisji danego materiału reklamowego. Istnieją natomiast dwa główne sposoby rozliczenia kampanii Masthead przez serwis Youtube.

  • Płatność za jednodniową emisję reklamy (CPD) – to format, w którym reklamodawca rozlicza się na bazie jednego dnia emisji reklamy. Gwarantowane jest 100 proc. odsłon na różnego rodzaju urządzeniach, w tym PC czy mobile. To bardzo drogi format reklamy, który kosztuje ok. 170 tys. zł. Zapewnia jednak zasięg na poziomie nawet 50 mln. wyświetleń reklamy i dotarcie do nawet 7 mln użytkowników.
  • Płatność za 1000 wyświetleń reklamy (CPM) – to częściej wybierany format rozliczenia za reklamę Masthead. Jest nie tylko tańszy, ale daje też możliwość targetyzacji. W przypadku CPD reklama wyświetla się wszystkim użytkownikom serwisu YouTube. Z kolei przy CPM możesz określić, czy np. ma ona pokazywać się wyłącznie osobom zainteresowanym motoryzacją. Aktualny, minimalny koszt wyświetlenia 1000 reklam to ok. 8 zł. Rośnie wraz ze wskazaniem precyzji grupy docelowej. Minimalna stawka za emisję to 30 tys. zł.

Pamiętaj, że baner Masthead musi być wykonany w bardzo atrakcyjnej formie, aby zachęcić użytkownika do kliknięć. Tylko w ten sposób zainwestowane środki na pewno się zwrócą. Jeżeli nie chcesz wydawać tak dużo na marketing, możesz zainwestować w alternatywne, ale również skuteczne formy reklamy jak np. SEO.

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy