Co to jest targetowanie behawioralne?
Na skróty
Przez ostatnią dekadę marketerzy mocno promowali wykorzystanie targetowania kontekstowego (umieszczanie reklam tam, gdzie są „najlepiej dopasowani” potencjalni klienci), aby przyciągnąć więcej odwiedzających i przekształcić ich w lojalnych kupujących. Jednak wraz z rozwojem technologii śledzenia w sieci, targetowanie behawioralne przyćmiło targetowanie kontekstowe. Czym jest i jak możesz korzystać z tego w swoim biznesie?
Źródło: https://unsplash.com/photos/person-using-silver-laptop-computer-on-desk-yFbyvpEGHFQ
Targetowanie behawioralne – definicja
Najprostszym wyjaśnieniem dla osób, które zastanawiają się: targetowanie behawioralne – co to, jest określenie tego, jako metody, która pomaga kierować reklamy do konsumentów na podstawie ich zachowań online. Targetowanie behawioralne online jest możliwe dzięki użyciu plików cookie. Kiedy konsument odwiedza witrynę z reklamą, plik cookie jest wysyłany do komputera i śledzi przyszłe zachowania przeglądania, umożliwiając marketerom dokładniejsze kierowanie reklam.
Targetowanie behawioralne – przykłady
Jeśli ktoś odwiedza sklep online sprzedający materace, może później widzieć u siebie reklamy materacy z tego sklepu. Targetowanie behawioralne jest również możliwe dzięki technologii lokalizacji mobilnej – jest to tzw. geotargeting. Jeśli konsument zdecyduje się na usługi oparte na lokalizacji w aplikacji na swoim telefonie, informacje te mogą zostać wykorzystane do dotarcia do konsumentów na podstawie ich lokalizacji w czasie rzeczywistym. Może to polegać np. na kierowaniu kuponu rabatowego do konsumenta, gdy znajduje się on w promieniu kilku kilometrów od określonego sklepu.
Dlaczego targetowanie behawioralne jest ważne dla Twojego biznesu?
Strategia segmentacji klientów bez odpowiedniej strategii targetowania behawioralnego to jedynie część sukcesu. Poniżej znajdziesz listę najważniejszych korzyści wynikających z targetowania behawioralnego. Te walory powinny pomóc zrozumieć, dlaczego to targetowanie behawioralne reklam, a nie targetowanie kontekstowe może być kluczowe dla Twojej firmy.
Co możesz zyskać stawiając na targetowanie behawioralne?
- Lepsze współczynniki konwersji – kierowanie reklam do klientów faktycznie zainteresowanych Twoją ofertą, jest realną korzyścią
- Większe zaangażowanie odbiorców – ukierunkowane reklamy mogą pomóc dostarczać najbardziej odpowiednie treści do każdego segmentu. To skutkuje lepszym zaangażowaniem odbiorców na wszystkich etapach lejka sprzedażowego.
- Więcej kliknięć – targetowanie behawioralne Facebook to szansa na zwiększenie współczynnika konwersji na stronach docelowych, w kampaniach e-mailowych i reklamach.
- Lepsze doświadczenie klienta – dzięki ukierunkowanym reklamom i stronom docelowym, które odpowiadają zainteresowaniom Twojego klienta, będziesz w stanie zapewnić lepsze kompleksowe doświadczenie dla swojej grupy odbiorców.
Jak wykorzystać targetowanie behawioralne w praktyce?
Wykonaj te cztery proste kroki, aby targetowanie behawioralne z definicji weszło w Twoją praktykę e-commerce:
Krok 1: Zbieraj właściwe dane i utwórz profile użytkowników
Krok 2: Skup się na segmentacji i analizie danych
Krok 3: Wykorzystaj wnioski z danych w swoich kampaniach marketingowych
Krok 4: Dopasuj wszystkie strategie marketingowe do nowych standardów
Jak widzisz, targetowanie behawioralne to wyjątkowo przydatne rozwiązanie dla firm z dowolnej branży, które zapewnia lepsze doświadczenia potencjalnym klientom.
Autor wpisu: Damian Grądzki