Reklama tekstowa - czym jest i gdzie ją wykorzystać?
Na skróty
Wydawać by się mogło, że współczesne reklamy contentowe skupione są wyłącznie na kwestiach graficznych. Nic bardziej mylnego. Wiele rodzajów narzędzi marketingowych wykorzystuje siłę tekstu w dynamicznej, krótkiej formie. Okazuje się nawet, że reklama tekstowa Google Ads to jedna z najpopularniejszych form promocji produktów. Co warto o niej wiedzieć? Jak ją wykonać, aby przyniosła wymierne korzyści.
Zdj 1. Reklama tekstowa stanowi istotny element Google Ads
Źródło: https://pixabay.com/photos/google-google-adwords-4297824/
Google Ads kojarzy się najczęściej z reklamami, gdzie głównym nośnikiem informacji są grafiki. To zwykle niewielkie fotografie produktów na białym tle, przyciągające uwagę internautów i kierujące bezpośrednio do strony z zakupem. Reklama tekstowa Google Ads (znana też jako text ad Google) działa na podobnych zasadach.
Reklama tekstowa Google Ads – co to takiego?
Według definicji, reklama tekstowa Google Ads to forma komunikacji w marketingu, która używana jest przez reklamodawców do promocji usług i produktów w wyszukiwarce Google. Tego typu materiały reklamowe wyświetlają się nie tylko w wynikach wyszukiwania, ale też w całej sieci amerykańskiego giganta np. w serwisach partnerskich, YouTube, w sieciach reklamowych itd. Tego typu treści pojawiają się zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i na urządzeniach mobilnych.
Z czego składa się standardowa reklama tekstowa?
- Nagłówek – to element, który ma przyciągnąć uwagę odbiorcy. Musi być krótki, dynamiczny i powinien zawierać słowa kluczowe, aby poprawiać parametry SEO.
- Opis – tekst opisujący oferowany i promowany towar. Również musi być krótki, dynamiczny i wspierać działania pod pozycjonowanie. Ma ograniczoną liczbę znaków.
- Wyświetlany URL – adres strony, wyświetlany w reklamie. Można go zoptymalizować, aby budził większe zainteresowanie odbiorcy. To wskazówka dla odbiorcy, która pokazuje mu, gdzie trafi, jeżeli kliknie reklamę.
- URL docelowy – ukryty, rzeczywisty adres URL, do którego prowadzi reklama. Istotne jest to, że wyświetlany i docelowy URL muszą być tożsame i nie mogą się wykluczać.
Co ważne, text ad pojawia się nie tylko w Google Ads. Może pojawiać się także w innych wyszukiwarkach, np. coraz popularniejszej ostatnio wyszukiwarce Bing. Warto więc mieć to na uwadze, a kwestie doradcze dotyczące promowania reklam w Google Ads traktować tak samo do innych wyszukiwarek.
Zdj 2. Przykładowe reklamy tekstowe Google Ads
Źródło: https://adpresso.pl/img/blog-adwords/dluzsza_reklama2.png
W jaki sposób tworzy się reklamy ad text?
Reklamy tekstowe Google Ads (lub inne reklamy tekstowe takie jak Bing Ads) tworzy się za pomocą paneli administracyjnych systemów reklamowych. Aby przygotować reklamę tekstową, musisz zdefiniować nową kampanię promocyjną, wraz ze zdefiniowanym celem. Jeżeli reklamy mają być tożsame z dotychczas prowadzonymi działaniami marketingowymi, możesz również wybrać funkcjonującą już kampanię.
Następnie wybierz słowa kluczowe, na jakie ma wyświetlać się kampania, dodaj jej części składowe (nagłówek, opis, URL wyświetlany i URL docelowy), a na końcu określ jak duży ma być budżet kampanii.
Po zatwierdzeniu kampanii reklama tekstowa zacznie wyświetlać się w wynikach wyszukiwania. Może ona mieć bardzo dobre skutki pod kątem ruchu na witrynie internetowej, ale też samej sprzedaży produktu (jeżeli jest dobrze zdefiniowana, w bardzo skuteczny sposób może podnieść współczynnik konwersji).
Jak sprawić, żeby reklama tekstowa Google Ads była skuteczna?
Jeżeli chcesz, aby reklama tekstowa poprawiła sprzedaż, musisz pamiętać, aby w skuteczny sposób ją zdefiniować i zrealizować. O czym należy pamiętać, przygotowując reklamę Google Ads?
- Pamiętaj o prawidłowym zdefiniowaniu celu – reklama tekstowa może zwiększać ruch na stronie, poprawiać współczynnik konwersji, budować wizerunek marki itd. Istotne jest, abyś określił co jest dla Ciebie najważniejsze.
- Określ potrzeby odbiorców reklam – przeanalizuj jakie potrzeby mają Twoi odbiorcy i pokaż to w treści materiałów reklamowych. Pamiętaj, że masz niewiele znaków, aby zaprezentować korzyści produktów lub usług.
- Zdefiniuj słowa kluczowe – dzięki słowom kluczowym reklama może trafić do odbiorców. Musisz zdefiniować je prawidłowo, aby rzeczywiście dotrzeć z treściami do właściwej grupy internautów.
- Eksperymentuj z kampaniami – staraj się definiować różne kampanie. Metoda prób i błędów jest bardzo skuteczna w reklamach tekstowych.
- Dokonaj analizy konkurencji – sprawdź, jak reklamuje się konkurencja. Inspiruj się dobrymi pomysłami, ale też postaraj się wyróżnić na tle innych firm.
Pamiętaj też, że bardzo istotne jest zdefiniowanie krótkiego, dynamicznego i chwytliwego nagłówka oraz prostego, zrozumiałego i atrakcyjnego opisu. To wszystko przepis na długofalowy sukces.