A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Pop-under ad

Czym jest reklama typu pop-under ad?

Pop-under ad to rodzaj reklamy internetowej, która pojawia się w nowym oknie przeglądarki, ale w przeciwieństwie do klasycznych wyskakujących reklam (pop-up ads), jest ukryta za głównym oknem. Do czego służy taka forma reklamy i jak się sprawdza?

Pop-under ad

Źródło: https://unsplash.com/photos/a-man-sitting-at-a-desk-using-a-laptop-computer-btUhi2fvyvo

Co to jest pop-under ad?

Użytkownik zauważa ją dopiero po zamknięciu lub zminimalizowaniu aktywnej strony. Reklamy tego typu są używane w marketingu online, aby dotrzeć do odbiorców w mniej nachalny sposób niż klasyczne pop-upy.

Pop-under ads często wykorzystują mechanizmy JavaScript do otwierania nowych okien przeglądarki. Ze względu na swoją subtelność są postrzegane jako mniej irytujące, co zwiększa szansę, że użytkownik zapozna się z ich treścią. Jednak — co należy podkreślić — są również niechcianą interwencją w to, co robi użytkownik w ramach swojej przeglądarki. Nie jest to więc optymalny sposób reklamowania wielu treści.

Jak działają pop-under ads?

Mechanizm działania pop-under ad jest prosty:

  1. Otwarcie nowego okna: Kiedy użytkownik odwiedza stronę, skrypt powoduje otwarcie nowego okna przeglądarki, w którym ładuje się reklama.
  2. Ukrycie za głównym oknem: Nowe okno jest automatycznie przesuwane za aktywne okno przeglądarki, dzięki czemu nie zakłóca przeglądania treści przez użytkownika.
  3. Odkrycie reklamy: Użytkownik zauważa reklamę dopiero po zakończeniu swojej aktywności na stronie, np. zamknięciu głównego okna przeglądarki. Może to być jednak przez niego postrzegane jako forma spamu.

Zalety pop-under ads

  • Mniejsza irytacja: W przeciwieństwie do klasycznych pop-upów, reklamy pop-under nie zakłócają aktywności użytkownika, co sprawia, że są bardziej akceptowalne. Jednak nie znaczy to, że mają lepszą skuteczność: przeważająca część użytkowników zamyka takie okno. Chyba że faktycznie oferuje ono treści atrakcyjne.
  • Większa widoczność: Użytkownik ma większą szansę na zapoznanie się z reklamą, ponieważ widzi ją w dogodnym momencie, np. po zamknięciu strony.
  • Skuteczność: Dzięki subtelności i odpowiedniemu timingowi reklamy pop-under mogą generować lepsze wyniki w konwersji niż agresywne formy reklamy.

Wady pop-under ads

Większość przeglądarek i programów do blokowania reklam automatycznie wychwytuje pop-under ads i nie pozwala na ich otwarcie. Dlatego zazwyczaj nie docierają one do użytkowników korzystających z zaawansowanych przeglądarek dbających o prywatność swoich użytkowników. 

Ponadto mogą potencjalnie zniechęcać użytkownika, ze względu na fakt, że bywają postrzegane jako forma oszustwa (”ja tego okna nie otwierałem”). Ze względu na blokady reklam tego typu ich zasięg jest ograniczony w porównaniu z innymi metodami, a ich skuteczność w konwersji (kliknięciu linka) jest bardzo niska.

Zastosowania pop-under ads

Pop-under ad wykorzystywane są w wielu branżach. Najczęściej sięgają po nie marketingowcy pracujący w sieciach afiliacyjnych. Równie często pojawiają się w działaniach marketingowych z treściami wideo czy grami online. Bywa, ze pop-under ads są używane do promowania wyprzedaży, nowych kolekcji czy ofert specjalnych.

Jak zoptymalizować kampanie pop-under ads?

  1. Targetowanie odbiorców: Dopasowanie reklamy do określonej grupy docelowej zwiększa jej skuteczność.
  2. Atrakcyjna treść: Treści w oknie pop-under powinny być interesujące i angażujące, aby przyciągnąć uwagę użytkownika.
  3. Testowanie różnych formatów: Analiza różnych formatów reklam pozwala na wybranie najbardziej efektywnych rozwiązań.

Co warto zapamiętać? Pop-under ad to forma reklamy, która wiąże się z mieszanym odbiorem u użytkowników. Dzięki swojej konstrukcji jest mniej nachalna, co zwiększa szansę na pozytywny odbiór przez użytkownika, ale jednocześnie jest postrzegana jako forma oszustwa czy spamu. 

Mimo to, reklamy tego typu mogą być skutecznym narzędziem w kampaniach marketingowych, szczególnie gdy są odpowiednio zaprojektowane i ukierunkowane na właściwą grupę odbiorców. Coraz częściej odchodzi się jednak od tego rozwiązania na rzecz bardziej spersonalizowanych i skuteczniejszych form reklam, szanujących poczucie prywatności odbiorcy.

Autor wpisu: Katarzyna Olechniewicz

Semcore

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!