Współcześnie strony www darzone są coraz większym zaufaniem. Nawet przez klientów, którzy nie mieli wcześniej do czynienia z taką formą realizacji transakcji. Rok 2020 skłonił wiele osób do tego, aby przetestowały usługi i produkty sprzedawane przez internet. Bardzo dużo ludzi przeniosło się więc do świata online, a reklama internetowa okazała się o wiele bardziej skuteczna, niż kiedykolwiek. Klientów można pozyskać nie przekraczając progu własnego domu. Czasem wystarczy sam zmysł estetyczny, przemyślana komunikacja, odrobina kreatywności i świetna agencja SEO, aby osiągnąć zadowalający efekt. Chcesz dowiedzieć się więcej o pozycjonowaniu? Zajrzyj tutaj!
Z tego artykułu dowiesz się, gdzie się reklamować w internecie chcąc zmaksymalizować swój zysk ze sprzedaży online.
Przestrzeń reklamową w internecie można wykupić praktycznie na każdej większej stronie. Za opłatą umieścimy reklamę w mediach społecznościowych, w wyszukiwarce i na stronach firm współpracujących z sieciami reklamowymi. Do wyboru mamy dwa rodzaje płatnych reklam:
Gdzie reklamować się w internecie? Na początku powinniśmy zadać sobie dwa podstawowe pytania:
Jeśli odpowiedź na oba z tych pytań brzmi „tak” to możesz rozpocząć testy reklamy PPC. Celem uruchomienia kampanii testowych jest uzyskanie dodatniego (bądź neutralnego) zwrotu z inwestycji w ten rodzaj reklamy. Później możemy reinwestować i eksperymentować z nowymi produktami. Jeśli jesteś właścicielem sklepu online, to powinieneś zacząć właśnie w tym miejscu.
Zdarza się, że produkt jest na tyle innowacyjny, że nikt nie podejmuje się jego wyszukiwania lub konkurencja jest na tyle duża, że koszt wyświetlenia reklamy w wyszukiwarce przekracza poza nasze oczekiwania. Można wówczas postawić na media społecznościowe. Facebook ma blisko 2 miliardy aktywnych użytkowników. Ich zaawansowane narzędzia do targetowania pozwalają dotrzeć do każdego, kto ma konto na tej platformie. Możemy promować post, własną ofertę, generować leady, wyświetlać wideo, karuzele z produktami, a nawet pokazy slajdów. Dzięki narzędziu reklamowemu Facebook można ustawić grupę odbiorców według wielu kryteriów.
Wybierz reklamy na Instagramie, jeśli Twoja grupa docelowa jest skupiona na wizualnym aspekcie produktu. Reklamy poza obrazkami i wideo umożliwiają wyświetlanie się w Instagram Story, co świetnie sprawdza się w przypadku budowania świadomości marki. Polecany jest dla branż: beauty, modowej, motoryzacyjnej, gastronomicznej czy fitness. To także miejsce, gdzie jest dużo młodych ludzi z tzw. pokolenia Z. Zatem alternatywą może być TikTok oraz Snapchat.
W swojej strategii marketingowej trzeba uwzględnić też bezpłatne źródła ruchu. Korzystanie jedynie z płatnych reklam jest krótkowzroczne i nie pozwala zbudować stabilnej pozycji na cyfrowym rynku. Jakie są sposoby na reklamę sklepu bez podawania danych do karty płatniczej?
Różnica leży w sposobie realizacji kampanii marketingowej. Pierwszym krokiem będzie wybranie mediów, za pomocą których mamy zamiar komunikować się ze swoimi odbiorcami. Gdy już to zrobimy, to będziemy mieć za zadanie zaplanowanie właściwej strategii.
Jakie możliwości dają poszczególne media społecznościowe w kontekście e-commerce? Kilka przykładów:
We wszystkich mediach powinniśmy utrzymywać ciągłość publikacji. Warto planować komunikację w piątek na kolejny tydzień. Nie przesadzajmy z autopromocją. Jedna – dwie informacje o charakterze sprzedażowym w tygodniu będą optymalne.
Dlaczego warto tworzyć treści na firmową stronę? Blog, dopracowane opisy produktów i profesjonalne przedstawienie oferty pozwalają się upewnić, że Twoja strona zajmie wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania. Należy więc zadbać przede wszystkim o pozycjonowanie, które będzie się czasem uzupełniało płatnymi kampaniami reklamowymi. Przed rozpoczęciem działań z zakresu content marketingu:
Pamiętaj, że to nie koniec. Samo wynajęcie copywritera i wrzucenie treści na stronę niczego nie gwarantuje. Aby odnieść sukces powinieneś zaopatrzyć się w wiedzę na temat pozycjonowania. Jest to konieczne, jest wiele różnych statystyk na ten temat, jednak średnio 36% osób klika na pierwszy wynik po wpisaniu słowa kluczowego. Zaledwie 8% dochodzi do wyniku numer dziesięć. Kolejne strony po prostu istnieją, a wyniki na nich obecne czekają aż ktoś się nimi zajmie.
Strategia polegająca na pozycjonowaniu strony jest długoterminowa. Będzie wymagała ciągłej uwagi, dlatego warto wynająć do tego celu osobnego specjalistę. Nawet, gdy uda się osiągnąć założone pozycje to musimy starać się o ich utrzymanie. Warto dbać o kwestie wizerunkowe, a linki i nowe propozycje współpracy będą przychodziły do nas same. Dlatego najlepiej jest łączyć różne sposoby reklamy online. Pozycjonowanie jest jednak najważniejsze, zdecydowanie warto jest skorzystać z pomocy agencji SEO, która zadba o wszystkie aspekty związane z wysoką pozycją Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Jeśli zastanawiasz się nad profesjonalnym SEO, to koniecznie skontaktuj się z nami.