Reklama w Internecie – sposób na skuteczny marketing firmy
15 min
15 min
Na skróty
Reklama jest nieodłączną częścią marketingu. Jednak jej tradycyjna postać to obecnie zdecydowanie za mało, aby skutecznie wypromować firmę, zwłaszcza w obszarze online. Przemyślana strategia marketingowa musi uwzględniać również reklamy w internecie. Do najpopularniejszych należą obecnie reklama na Facebooku oraz reklamy w Google Ads, jednak promować można się na wiele sposobów. Jak wybrać ich właściwe formy? Czy tego typu działania zawsze wiążą się z bardzo dużymi kosztami?
Reklama ma za zadanie wywierać konkretny wpływ na odbiorcę. Bardzo często zachęca do zakupu produktu lub usługi, jednocześnie budując rozpoznawalność marki wśród odbiorców. Reklama jest więc nieodłącznym elementem marketingu.
Marketing internetowy, inaczej e-marketing, daje firmom bardzo wiele możliwości promocji i rozwoju. Ułatwia dotarcie do szerszego grona odbiorców, budowę świadomości marki, kreowanie pozytywnego wizerunku oraz zwiększenie zysków poprzez wzrost sprzedaży produktów czy usług. Chcąc osiągnąć takie rezultaty, można stosować różne formy reklamy. Jedną z najbardziej popularnych jest ta w wyszukiwarkach, jednak dobrze sprawdzają się także inne, np. w mediach społecznościowych, wiadomościach e-mail czy w formie banerów wyświetlanych w witrynach.
Internet to odpowiedni obszar do promowania swojej działalności. Nie bez powodu mówi się, że firma, która nie ma nawet własnej strony www, nie istnieje. Sfera online stała się bardzo istotna i uwzględnienie jej podczas tworzenia strategii marketingowej jest niemal obowiązkowe. E-marketing przez cały czas się zmienia i rozwija, a tym samym pozwala na skuteczną promocję niemal każdego biznesu, niezależnie od wielkości czy branży. Jego podstawową zaletą jest to, że nawet przy ograniczonym budżecie można osiągnąć zamierzone cele, choć trzeba przy tym wykazać się kreatywnością i wiedzą (także na temat potencjalnych klientów, aby skutecznie do nich dotrzeć).
Przeczytaj także: Pozycjonowanie sklepu internetowego oraz cennik pozycjonowania
Internet jest wszechobecny. Korzystamy z niego szukając informacji, najwygodniejszego fotela, wybierając seans w kinie czy planując podróż. Reklama internetowa pozwala na dotarcie do ogromnej liczby potencjalnych klientów. To nie ulotka, czy billboard, a docieranie do wielu odbiorców zainteresowanych daną tematyką. Czy warto inwestować w reklamę internetową? Jeśli chcemy mieć lepsze wyniki i być lepsi od konkurencji to oczywiście. Jednak jakie są skuteczne i popularne metody? Na co się zdecydować?
Promowanie firmy w internecie może odbywać się na różne sposoby. Stosowane w tym obszarze reklamy mają przede wszystkim zwiększać ruch na stronie www i zyski, jednak zwykle nie są to ich jedyne cele. Istotną rolę odgrywa tu też poinformowanie odbiorców o istnieniu marki, a w długofalowej perspektywie zapewnienie jej dużej popularności i zyskanie lojalnej społeczności.
Reklama w internecie ma różne formy. Do tych najbardziej popularnych należą:
Sklepy internetowe z pewnością zainteresuje również reklama produktowa, dostępna w Google Ads i na Facebooku. W przypadku reklam w internecie ważne jest to, aby były dopracowane i przemyślane. Muszą one wysyłać komunikat, który jest zrozumiały do odbiorców. Równie istotne jest jego dostosowanie do wymagań i potrzeb potencjalnych klientów. Warto najpierw zadać sobie pytanie, do kogo ma trafić reklama, a potem ją stworzyć, uwzględniając każdy ważny szczegół. Dzięki temu konwersja będzie dużo bardziej zadowalająca, o czym szybko się przekonasz.
Google Ads to płatny sposób na reklamę. Dzięki niemu Twoja strona będzie wyświetlała się nad organicznymi wynikami wyszukiwania. Warunkiem jest wybór odpowiednich słów kluczowych. Wtedy reklamy ukażą się osobom, które są realnie zainteresowane Twoimi usługami i produktami. Pozycjonowanie organiczne określa się mianem darmowego, ponieważ w tym przypadku wysoką pozycję osiąga się bez płacenia, jedynie wykonując określone czynności. Działania polegające na osiąganiu jak najwyższej pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania są już normą. Jest wiele obszarów, na których należy się skupić pozycjonując swoją stronę. Trzeba mieć wiedzę zarówno dotyczącą tego, jakie techniki przekładają się na lepsze wyniki, ale też też znać działania sprawiające, że Twoja strona będzie spadała w wynikach wyszukiwania. To pozwoli na wystrzeganie się złych praktyk. Liczne badania jasno wskazują na to, że większość użytkowników internetu nie przegląda więcej niż 2 stron wyników wyszukiwania. Większość z nich pozostaje na pierwszej. Dlatego zdecydowanie warto inwestować w ten sposób promowania swojej marki. To zbyt obszerny temat, aby opisywać techniki i sposoby w tym artykule, jednak jeśli zainteresowało Cię pozycjonowanie, to przeczytaj nasze inne publikacje.
Współcześnie strony www darzone są coraz większym zaufaniem. Nawet przez klientów, którzy nie mieli wcześniej do czynienia z taką formą realizacji transakcji. Rok 2020 skłonił wiele osób do tego, aby przetestowały usługi i produkty sprzedawane przez internet. Bardzo dużo ludzi przeniosło się więc do świata online, a reklama internetowa okazała się o wiele bardziej skuteczna, niż kiedykolwiek. Klientów można pozyskać nie przekraczając progu własnego domu. Czasem wystarczy sam zmysł estetyczny, przemyślana komunikacja, odrobina kreatywności i świetna agencja SEO, aby osiągnąć zadowalający efekt.
Dlaczego warto tworzyć treści na firmową stronę? Blog, dopracowane opisy produktów i profesjonalne przedstawienie oferty pozwalają się upewnić, że Twoja strona zajmie wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania. Należy więc zadbać przede wszystkim o pozycjonowanie, które będzie się czasem uzupełniało płatnymi kampaniami reklamowymi. Przed rozpoczęciem działań z zakresu content marketingu:
Pamiętaj, że to nie koniec. Samo wynajęcie copywritera i wrzucenie treści na stronę niczego nie gwarantuje. Aby odnieść sukces powinieneś zaopatrzyć się w wiedzę na temat pozycjonowania. Jest to konieczne, jest wiele różnych statystyk na ten temat, jednak średnio 36% osób klika na pierwszy wynik po wpisaniu słowa kluczowego. Zaledwie 8% dochodzi do wyniku numer dziesięć. Kolejne strony po prostu istnieją, a wyniki na nich obecne czekają aż ktoś się nimi zajmie.
Strategia polegająca na pozycjonowaniu strony jest długoterminowa. Będzie wymagała ciągłej uwagi, dlatego warto wynająć do tego celu osobnego specjalistę. Nawet, gdy uda się osiągnąć założone pozycje to musimy starać się o ich utrzymanie. Warto dbać o kwestie wizerunkowe, a linki i nowe propozycje współpracy będą przychodziły do nas same. Dlatego najlepiej jest łączyć różne sposoby reklamy online. Pozycjonowanie jest jednak najważniejsze, zdecydowanie warto jest skorzystać z pomocy agencji SEO, która zadba o wszystkie aspekty związane z wysoką pozycją Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Jeśli zastanawiasz się nad profesjonalnym SEO, to koniecznie skontaktuj się z nami.
Przestrzeń reklamową w internecie można wykupić praktycznie na każdej większej stronie. Za opłatą umieścimy reklamę w mediach społecznościowych, w wyszukiwarce i na stronach firm współpracujących z sieciami reklamowymi. Do wyboru mamy dwa rodzaje płatnych reklam:
Gdzie reklamować się w internecie? Na początku powinniśmy zadać sobie dwa podstawowe pytania:
Jeśli odpowiedź na oba z tych pytań brzmi „tak” to możesz rozpocząć testy reklamy PPC. Celem uruchomienia kampanii testowych jest uzyskanie dodatniego (bądź neutralnego) zwrotu z inwestycji w ten rodzaj reklamy. Później możemy reinwestować i eksperymentować z nowymi produktami. Jeśli jesteś właścicielem sklepu online, to powinieneś zacząć właśnie w tym miejscu.
Zdarza się, że produkt jest na tyle innowacyjny, że nikt nie podejmuje się jego wyszukiwania lub konkurencja jest na tyle duża, że koszt wyświetlenia reklamy w wyszukiwarce przekracza poza nasze oczekiwania. Można wówczas postawić na media społecznościowe. Facebook ma blisko 2 miliardy aktywnych użytkowników. Ich zaawansowane narzędzia do targetowania pozwalają dotrzeć do każdego, kto ma konto na tej platformie. Możemy promować post, własną ofertę, generować leady, wyświetlać wideo, karuzele z produktami, a nawet pokazy slajdów. Dzięki narzędziu reklamowemu Facebook można ustawić grupę odbiorców według wielu kryteriów.
Wybierz reklamy na Instagramie, jeśli Twoja grupa docelowa jest skupiona na wizualnym aspekcie produktu. Reklamy poza obrazkami i wideo umożliwiają wyświetlanie się w Instagram Story, co świetnie sprawdza się w przypadku budowania świadomości marki. Polecany jest dla branż: beauty, modowej, motoryzacyjnej, gastronomicznej czy fitness. To także miejsce, gdzie jest dużo młodych ludzi z tzw. pokolenia Z. Zatem alternatywą może być TikTok oraz Snapchat.
W swojej strategii marketingowej trzeba uwzględnić też bezpłatne źródła ruchu. Korzystanie jedynie z płatnych reklam jest krótkowzroczne i nie pozwala zbudować stabilnej pozycji na cyfrowym rynku. Jakie są sposoby na reklamę sklepu bez podawania danych do karty płatniczej?
Różnica leży w sposobie realizacji kampanii marketingowej. Pierwszym krokiem będzie wybranie mediów, za pomocą których mamy zamiar komunikować się ze swoimi odbiorcami. Gdy już to zrobimy, to będziemy mieć za zadanie zaplanowanie właściwej strategii.
Jakie możliwości dają poszczególne media społecznościowe w kontekście e-commerce? Kilka przykładów:
We wszystkich mediach powinniśmy utrzymywać ciągłość publikacji. Warto planować komunikację w piątek na kolejny tydzień. Nie przesadzajmy z autopromocją. Jedna – dwie informacje o charakterze sprzedażowym w tygodniu będą optymalne.
Jest wielu blogerów, instagramerów i youtuberów, którzy przyciągają swoimi treściami wiele osób. Współpraca z nimi przynosi rewelacyjne rezultaty. Jeśli Twój produkt zostanie polecony przez osobę, którą obserwuje kilkaset tysięcy osób, to możesz być pewny, że przynajmniej część z nich zdecyduje się skorzystać z Twojej oferty. Dlaczego? Jeśli znana i lubiana osoba coś poleca, to zaufanie do produktu wzrasta. Potencjalni klienci nie będą długo zastanawiali się nad tym, czy dany produkt na pewno się sprawdzi, bo poleca go autorytet, znana postać. Przy współpracach należy jednak zadbać o kilka podstawowych kwestii. Przede wszystkim powinna ona być moralna – nie namawiaj blogera do reklamowania produktu, którego sam by nie użył. Warto przed współpracą podesłać mu swój produkt do testów, aby mógł reklamować go szczerze. Ponadto – mądrze wybieraj osoby, z którymi współpracujesz. Nie patrz tylko na ich zasięgi, weryfikuj czy obserwacje i lajki nie są kupione oraz sprawdź, jaka jest ich grupa odbiorców. Blogerka zajmująca się dietetyką nie wypromuje dobrze słodyczy zawierających olej palmowy, bo jej odbiorcami są osoby, które chcą się zdrowo odżywiać i dbają o składy produktów. Jeśli odpowiednio dobierzesz osobę, z którą będziesz współpracować, to taka reklama przyniesie pozytywny skutek. Ważne, aby zadbać o wszystkie istotne zapisy w umowie. Jaki jest koszt takiej współpracy? To zależy, każdy influencer ma swoją stawkę i często nie da się określić kosztów bez nawiązania kontaktu. Cena współpracy zależy od czasu jej trwania, rodzaju reklamy i wielu innych czynników.
Oczywiście są blogerzy, którzy wspomną o Twojej marce tylko dlatego, że otrzymały drobny upominek, ale to nie może być sposób na reklamę. Prezenty dla influencerów powinny być rozdawane bez żadnych oczekiwań. Wysyłasz produkt na własną odpowiedzialność. Bloger nie musi tego odebrać, skomentować, ani nawet wypróbować. Dlatego kampanie marketingowe opierające się na takiej współpracy zawsze powinny zawierać umowę, która zawiera dokładne warunki. Prezenty są w porządku, ich wysyłka powinna mieć jednak bardziej charakter komunikatu typu: „hej, jesteśmy taką i taką marką, poznaj nas”. Nie można wymagać, aby prezent był powodem bezpłatnej reklamy, to nieetyczne i nieopłacalne dla influencerów.
Minęła już era, kiedy blogi należały jedynie do pasjonatów i osób prowadzących swoje dzienniki internetowe. Obecnie coraz więcej firm prowadzi ciekawe blogi, skupiające się nie tylko na pokazywaniu życia firmy, ale też merytorycznych i ciekawych materiałach. Potencjał jest ogromny. Dzięki blogowi możesz jednocześnie wpływać na pozycjonowanie swojej strony, ale też zwiększać zaufanie u potencjalnych klientów. Jeśli będziesz pisać wartościowo i odpowiadać na potrzeby odbiorców, to doprowadzisz do tego, że Twoja firma będzie postrzegana jako profesjonalna i niezwykle merytoryczna. Dodaj do tego wpisy dotyczące nowinek – odbiorcy będą pod wrażeniem tego, że prowadzisz nowoczesny biznes, który stale się rozwija. Blog jako sposób na reklamę to doskonałe narzędzie, jednak należy zadbać o wysoką jakość materiałów. Możesz pisać teksty samodzielnie, ale zadbaj wtedy o to, aby były one wartościowe i poprawne. Musi się je dobrze czytać. Nawet najbardziej fachowe artykuły nie będą czytane, jeśli treść będzie trudno zrozumieć, albo przyswoić. Możesz zlecać teksty, zadbaj wtedy o współpracę z osobami znającymi Twoją branżę.
Można je bardzo dobrze wykorzystać, ale należy robić to umiejętnie. Nie powinny być pisane pod konkretny produkt czy promocję firmy. Warto zadbać o to, aby zawierały merytoryczną wiedzę, która jednocześnie w subtelny sposób zachęci do zapoznania się z Twoją marką. Doskonale sprawdza się tu forma wywiadu. Rozmowa między redaktorem a ekspertem Twojej firmy będzie nie tylko ciekawa ze względu na poruszane problemy danej branży, ale też zaświadczy o profesjonalizmie i wiedzy Twoich pracowników. Artykuły sponsorowane na różnych portalach to także źródło wartościowych przekierowań na Twoją stronę, a to bardzo dobrze wpływa na pozycjonowanie organiczne.
Facebook, Instagram, Linkedin i wiele innych – wszystkie te serwisy opierają się na budowaniu społeczności. Jeśli masz profile w social media, to możesz skutecznie przeprowadzać na nich kampanie reklamowe. Zarówno te płatne, jak i darmowe. To także miejsca, w których możesz porozmawiać ze swoimi klientami, czy osobami zainteresowanymi Twoimi produktami. Budowanie relacji przynosi korzyści obu stronom. Twórz wpisy o Twojej branży i zaciekawiaj tematyką.
To kontrowersyjny temat. Wiele maili od firm traktowanych jest jako niechciany spam. Ważne, abyś w wiadomościach do klientów nie stawiał sprzedaży na pierwszym miejscu. Nie rób z maili ulotek, a zaciekaw odbiorcę. Przekaż mu w wiadomości informacje, które mogą go zainteresować. Najlepiej jeśli maile będą wysyłane wyłącznie do osób, które zapisały się na newsletter. Dobrym krokiem jest udostępnianie tym odbiorcom dodatkowych, bezpłatnych treści. Mogą to być darmowe ebooki, kody rabatowe, newsy i inne interesujące i wartościowe materiały. Pomysł zależy od Ciebie, najważniejsze jest kierowanie się użytecznością. Wtedy Twoje maile będą czytane, a zarazem mogą mocno wpłynąć na wizerunek Twojej marki oraz sprzedaż.
Skuteczność tego sposobu trudno zmierzyć. Jeśli w jakimś filmiku pojawia się logo firmy przedstawione w taki sposób, aby bezproblemowo zweryfikować dane przedsiębiorstwo, to możesz być pewien, że jest to lokowanie produktu. Z założenia powinno być ono na tyle naturalne, aby nie odbierać go bezpośrednio jako reklamę. Jeśli masz ciekawy produkt, to możesz spróbować tego sposobu na jego promowanie. Jednak taka reklama nie powinna być głównym działaniem marketingowym Twojej firmy. Wykorzystaj popularne kanały na YouTube, aby w ten sposób promować swoją markę. Pamiętaj o doborze osób do współpracy – muszą trafiać ze swoim contentem do Twojej grupy odbiorców.
W skrócie reklama natywna jest naturalna, stanowi część całości, jaką może być tekst, video i inne formy. Ma wartość merytoryczną, a więc nie jest blokowana przez narzędzia służące omijaniu reklam. Więcej na temat tego rodzaju reklam przeczytasz w tym artykule.
Istnieje coraz więcej sposobów na ominięcie reklamy internetowej. Służą temu specjalne programy, czy wtyczki przeglądarkowe. Z założenia mają one chronić odbiorców internetowych przez zbyt dużą liczbą nachalnych reklam. Dlatego, jeśli nie chcesz, aby Twoja reklama znalazła się wśród blokowanych, to postaw na reklamę natywną. Będzie ona ciekawić, intrygować, ale jednocześnie stanie się naturalnym dodatkiem do tekstu, filmu, grafiki.
Wciąż panuje przekonanie, że firma, która chce skutecznie wypromować się w internecie, musi być gotowa na bardzo duże wydatki. Tymczasem nie zawsze tak jest, choć to zależy od wielu czynników jak: indywidualne potrzeby przedsiębiorstwa, branża, zakres działań reklamowych czy wybór agencji. Starannie zaplanowane i realizowane działania SEO to zwykle koszt kilku tysięcy złotych, podobny lub nieco mniejszy budżet zaleca się w pierwszym miesiącu prowadzenia kampanii Google Ads. Dobrej jakości treści tworzone na potrzeby content marketingu czy e-mail marketingu także nie będą należeć do najtańszych, ponieważ ich przygotowanie wymaga dużo pracy. Niemniej inwestycja w reklamy w internecie jest opłacalna. Obecnie to głównie działania w sferze online decydują o sukcesie przedsiębiorstw. Wbrew pozorom samodzielne tworzenie i kierowanie reklamami nie zawsze okazuje się tańsze. Specjaliści mają wiedzę i niezbędne umiejętności do tego, aby efektywnie zarządzać kampanią i uzyskać możliwie najlepsze rezultaty nawet przy ograniczonym budżecie.
Jak pokazuje Raport Strategiczny IAB Polska „Internet 2020/2021”, w 2020 roku rynek reklamy online w Polsce osiągnął wartość ponad 5 mld złotych. Największą popularnością cieszyły się formaty displayowe oraz działania SEM. Najwyższy wzrost w porównaniu do poprzedniego roku odnotowały dwa segmenty, programmatic (zautomatyzowany sposób zakupu i sprzedaży powierzchni reklamowych) i mobile marketing bazujący na urządzeniach mobilnych. Przeprowadzone na potrzeby raportu badania pokazały, że internet dynamicznie się rozwija niezależnie od okoliczności, również takich jak pandemia. To powoduje, że coraz więcej firm interesuje się reklamą online, widząc w niej swoją szansę na wzrost popularności i dochodów.
Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na tego typu pytanie. W kwestii skuteczności i opłacalności internetowych komunikatów reklamowych (podobnie jak w przypadku ich kosztów) dużą rolę odgrywa m.in. branża czy potrzeby firmy. Uważa się, że efektywna reklama to ta, która umożliwia realizację wcześniej ustalonych celów. Oznacza to, że przed jej stworzeniem należy określić, dlaczego powstaje i co ma zapewnić firmie. Najczęściej jest to wzrost sprzedaży produktów lub usług. Jednak reklamy na stronach internetowych i te umieszczane w innych miejscach mogą również budować czy zwiększać świadomość marki. Nierzadko zachęcają one też użytkowników do regularnego odwiedzania witryny.
Niezależnie od wybranej formy reklamy internetowej cel zwykle jest podobny. Aby go osiągnąć, konieczne jest stworzenie komunikatu we właściwy sposób. Musi być nie tylko poprawny językowo, ale też zwięzły, jasny i konkretny. Dobra reklama internetowa jest przejrzysta, a przy tym dopasowana do odbiorców. Dlatego tak istotny jest tu dobór grupy docelowej. Zazwyczaj im jest ona węższa, tym lepiej, ponieważ komunikat trafi precyzyjnie do osób, którym rzeczywiście potrzebny jest dany produkt czy też usługa. Nie można zapomnieć o takich działaniach jak analiza konkurencji i sprawdzenie, co pozostałe firmy z branży mają do zaoferowania. To ułatwia zdecydowanie, w jakim kierunku powinna podążać reklama.
Inny ważny etap to wybór odpowiedniego kanału, co łączy się z definiowaniem grupy docelowej. Badając przyzwyczajenia i preferencje osób, do których ma trafić reklama firmy, można się przekonać, w jaki sposób korzystają one z internetu i gdzie najlepiej umieścić komunikaty. Nawet te najbardziej kreatywne i starannie przygotowane nie zapewnią oczekiwanych rezultatów, jeśli pojawią się w nieprzemyślanych miejscach. Z tego powodu skorzystanie z usług agencji SEO czy marketingowej jest dobrym rozwiązaniem. Specjaliści zapewnią pomoc na każdym etapie planowania i wdrażania internetowych reklam, również podczas mierzenia ich skuteczności.
Jedną z zalet reklam internetowych jest mierzalność efektów. Warto sprawdzać, jakie rezultaty zapewniają konkretne działania, aby przekonać się, czy są w pełni skuteczne. Wyznacznikiem efektywności jest ROI, czyli zwrot z inwestycji (Return On Investment). Pojęcie to przeważnie pojawia się w kontekście sprawdzania skuteczności Google Ads, niemniej można je wykorzystać także w stosunku do e-mail marketingu, social media marketingu i pozostałych form reklamy internetowej. ROI pozwala na analizę ogólnej skuteczności działań podejmowanych w zakresie e-marketingu i tego, jak wpłyną na zanotowany przez firmę wynik finansowy.
Wartość tego wskaźnika można przedstawić w postaci procentowej lub stosunku liczbowego, przyjmuje wartość dodatnią bądź ujemną. Jak ją obliczyć? W tym celu należy wykorzystać wzór:
ROI = zysk netto / koszt inwestycji x 100%
Jeżeli współczynnik okaże się niski, może to oznaczać, że koszty reklamy będą wyższe niż osiągnięty zysk. Wówczas kampania przyniesie firmie stratę i uzyskany zwrot z inwestycji będzie ujemny. Wskaźnik ROI jest brany pod uwagę podczas planowania działań marketingowych, ponieważ dzięki niemu można w rzeczywisty sposób zmierzyć zysk z wydatków, jakie zostaną poniesione podczas realizacji projektu.
Przy określaniu opłacalności wykorzystanych reklam zastosowanie znajduje inny wskaźnik, ROAS (Return On Ad Spend). To inaczej zwrot z nakładów na reklamę. Aby go obliczyć, uwzględnia się tylko budżet reklamowy i przychód wygenerowany przez działania reklamowe:
ROAS = przychód / koszt x 100%
Należy pamiętać, że w tym przypadku przychód jest przychodem brutto, a koszt to budżet wykorzystany do realizacji działalności reklamowej. Ponadto zaleca się, aby podczas analizy wskaźnika ROAS uwzględnić takie czynniki jak branża firmy i jej wielkość.
Sprawdzanie, czy reklamy w internecie są skuteczne, to istotna kwestia. Pozwala to na lepsze zaplanowanie całego budżetu, skupienie się na najbardziej opłacalnych działaniach reklamowych oraz osiągnięcie możliwie najwyższych zysków.
Nie sposób jest korzystać ze wszystkich metod reklamowych. Jeśli chcesz, aby było to przeprowadzane w sposób profesjonalny, to zatrudnij specjalistów. W tym celu możesz odezwać się do nas – odciążymy Cię w działaniach marketingowych, a przy użyciu najlepszych narzędzi, wykorzystaniu wiedzy zdobywanej przez lata doświadczenia, sprawimy, że Twoja strona będzie widoczna i rozpoznawalna.
Jeśli jednak chcesz zająć się reklamą samodzielnie – nie próbuj wcielać w życie wszystkich sposobów naraz. Szczególnie jeśli dopiero uczysz się tych technik. Najlepiej będzie zadbać o podstawy. Najważniejsza jest intuicyjna i atrakcyjna strona internetowa, która szybko się ładuje i nie sprawia odbiorcom problemów w użytkowaniu. Warto zadbać o estetykę witryny. Następnym krokiem powinno być założenie firmowego bloga, powoli staje się to standardem. Jak już wspominaliśmy, służy on pozycjonowaniu, ale ma także ogromny wpływ na wizerunek danej firmy. Ciekawe, angażujące i wartościowe wpisy to pożądany content. Użytkownicy chętnie będą odwiedzać Twoją stronę, nabiorą zaufania do Twojej marki i nie będą chcieli korzystać z usług konkurencji. Prace blogowe można prowadzić równolegle z płatnymi kampaniami Google Ads. Dzięki temu trafisz zarówno do osób zainteresowanych konkretnymi poradami i treściami, jak i ludzi wpisujących hasło do przeglądarki po to, aby szybko znaleźć dany produkt lub usługę.
Każdy z wymienionych w tym artykule sposobów na reklamę jest wart rozważenia. Musisz jednak określić swoje priorytety, to pozwoli na dobór odpowiednich środków i narzędzi służących osiąganiu konkretnych celów. Nie zawsze warto wybierać każdy ze sposobów na reklamę. O wiele skuteczniejsze jest stopniowe wdrażanie kolejnych kroków i metod.
Skuteczność poszczególnych form reklamowych jest uzależniona od tego, jak dokładnie będzie prezentować się publikowany materiał pod względem marketingowym. W Internecie istnieje wiele sposobów na promowanie marki, produktów oraz usług, a ich skuteczność jest także uzależniona od branży.
Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką w Polsce i na świecie. Pozycjonowanie (SEO) oraz kampanie reklamowe Google Ads są więc odpowiednim rozwiązaniem dla przedsiębiorców, którzy chcą rozwijać biznes online.
Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, filolożka języka polskiego i literaturoznawczyni, wkrótce słuchaczka na kierunku User Experience Design. Podstawą wszystkich działań marketingowych jest dla niej dobry research oraz analiza. Kiedy nie zajmuje się tworzeniem contentu, lubi oglądać modernistyczną architekturę i czytać o polskiej sztuce użytkowej PRL-u.