Internet jest wszechobecny. Korzystamy z niego szukając informacji, najwygodniejszego fotela, wybierając seans w kinie czy planując podróż. Reklama internetowa pozwala na dotarcie do ogromnej liczby potencjalnych klientów. To nie ulotka, czy billboard, a docieranie do wielu odbiorców zainteresowanych daną tematyką. Czy warto inwestować w reklamę internetową? Jeśli chcemy mieć lepsze wyniki i być lepsi od konkurencji to oczywiście. Jednak jakie są skuteczne i popularne metody? Na co się zdecydować? Tego dowiesz się czytając ten tekst
Na skróty
Google Ads i pozycjonowanie organiczne
Google Ads to płatny sposób na reklamę. Dzięki niemu Twoja strona będzie wyświetlała się nad organicznymi wynikami wyszukiwania. Warunkiem jest wybór odpowiednich słów kluczowych. Wtedy reklamy ukażą się osobom, które są realnie zainteresowane Twoimi usługami i produktami. Pozycjonowanie organiczne określa się mianem darmowego, ponieważ w tym przypadku wysoką pozycję osiąga się bez płacenia, jedynie wykonując określone czynności. Działania polegające na osiąganiu jak najwyższej pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania są już normą. Jest wiele obszarów, na których należy się skupić pozycjonując swoją stronę. Trzeba mieć wiedzę zarówno dotyczącą tego, jakie techniki przekładają się na lepsze wyniki, ale też też znać działania sprawiające, że Twoja strona będzie spadała w wynikach wyszukiwania. To pozwoli na wystrzeganie się złych praktyk. Liczne badania jasno wskazują na to, że większość użytkowników internetu nie przegląda więcej niż 2 stron wyników wyszukiwania. Większość z nich pozostaje na pierwszej. Dlatego zdecydowanie warto inwestować w ten sposób promowania swojej marki. To zbyt obszerny temat, aby opisywać techniki i sposoby w tym artykule, jednak jeśli zainteresowało Cię pozycjonowanie, to przeczytaj nasze inne publikacje.
Współpraca z wpływowymi ludźmi
Jest wielu blogerów, instagramerów i youtuberów, którzy przyciągają swoimi treściami wiele osób. Współpraca z nimi przynosi rewelacyjne rezultaty. Jeśli Twój produkt zostanie polecony przez osobę, którą obserwuje kilkaset tysięcy osób, to możesz być pewny, że przynajmniej część z nich zdecyduje się skorzystać z Twojej oferty. Dlaczego? Jeśli znana i lubiana osoba coś poleca, to zaufanie do produktu wzrasta. Potencjalni klienci nie będą długo zastanawiali się nad tym, czy dany produkt na pewno się sprawdzi, bo poleca go autorytet, znana postać. Przy współpracach należy jednak zadbać o kilka podstawowych kwestii. Przede wszystkim powinna ona być moralna – nie namawiaj blogera do reklamowania produktu, którego sam by nie użył. Warto przed współpracą podesłać mu swój produkt do testów, aby mógł reklamować go szczerze. Ponadto – mądrze wybieraj osoby, z którymi współpracujesz. Nie patrz tylko na ich zasięgi, weryfikuj czy obserwacje i lajki nie są kupione oraz sprawdź jaka jest ich grupa odbiorców. Blogerka zajmująca się dietetyką nie wypromuje dobrze słodyczy zawierających olej palmowy, bo jej odbiorcami są osoby, które chcą się zdrowo odżywiać i dbają o składy produktów. Jeśli odpowiednio dobierzesz osobę, z którą będziesz współpracować, to taka reklama przyniesie pozytywny skutek. Ważne, aby zadbać o wszystkie istotne zapisy w umowie. Jaki jest koszt takiej współpracy? To zależy, każdy influencer ma swoją stawkę i często nie da się określić kosztów bez nawiązania kontaktu. Cena współpracy zależy od czasu jej trwania, rodzaju reklamy i wielu innych czynników.
Oczywiście są blogerzy, którzy wspomną o Twojej marce tylko dlatego, że otrzymały drobny upominek, ale to nie może być sposób na reklamę. Prezenty dla influencerów powinny być rozdawane bez żadnych oczekiwań. Wysyłasz produkt na własną odpowiedzialność. Bloger nie musi tego odebrać, skomentować, ani nawet wypróbować. Dlatego kampanie marketingowe opierające się na takiej współpracy zawsze powinny zawierać umowę, która zawiera dokładne warunki. Prezenty są w porządku, ich wysyłka powinna mieć jednak bardziej charakter komunikatu typu: „hej, jesteśmy taką i taką marką, poznaj nas”. Nie można wymagać, aby prezent był powodem bezpłatnej reklamy, to nieetyczne i nieopłacalne dla influencerów.
Blog
Minęła już era, kiedy blogi należały jedynie do pasjonatów i osób prowadzących swoje dzienniki internetowe. Obecnie coraz więcej firm prowadzi ciekawe blogi, skupiające się nie tylko na pokazywaniu życia firmy, ale też merytorycznych i ciekawych materiałach. Potencjał jest ogromny. Dzięki blogowi możesz jednocześnie wpływać na pozycjonowanie swojej strony, ale też zwiększać zaufanie u potencjalnych klientów. Jeśli będziesz pisać wartościowo i odpowiadać na potrzeby odbiorców, to doprowadzisz do tego, że Twoja firma będzie postrzegana jako profesjonalna i niezwykle merytoryczna. Dodaj do tego wpisy dotyczące nowinek – odbiorcy będą pod wrażeniem tego, że prowadzisz nowoczesny biznes, który stale się rozwija. Blog jako sposób na reklamę to doskonałe narzędzie, jednak należy zadbać o wysoką jakość materiałów. Możesz pisać teksty samodzielnie, ale zadbaj wtedy o to, aby były one wartościowe i poprawne. Musi się je dobrze czytać. Nawet najbardziej fachowe artykuły nie będą czytane, jeśli treść będzie trudno zrozumieć, albo przyswoić. Możesz zlecać teksty, zadbaj wtedy o współpracę z osobami znającymi Twoją branżę.
To kontrowersyjny temat. Wiele maili od firm traktowanych jest jako niechciany spam. Ważne, abyś w wiadomościach do klientów nie stawiał sprzedaży na pierwszym miejscu. Nie rób z maili ulotek, a zaciekaw odbiorcę. Przekaż mu w wiadomości informacje, które mogą go zainteresować. Najlepiej jeśli maile będą wysyłane wyłącznie do osób, które zapisały się na newsletter. Dobrym krokiem jest udostępnianie tym odbiorcom dodatkowych, bezpłatnych treści. Mogą to być darmowe ebooki, kody rabatowe, newsy i inne interesujące i wartościowe materiały. Pomysł zależy od Ciebie, najważniejsze jest kierowanie się użytecznością. Wtedy Twoje maile będą czytane, a zarazem mogą mocno wpłynąć na wizerunek Twojej marki oraz sprzedaż.
Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe.
Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij w przycisk "Akceptuję".
Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce.
Wszelkie pliki cookie, które mogą nie być szczególnie potrzebne do działania witryny i są wykorzystywane w szczególności do gromadzenia danych osobowych użytkowników za pośrednictwem analiz, reklam i innych treści osadzonych, są określane jako niepotrzebne pliki cookie. Wymagane jest uzyskanie zgody użytkownika przed uruchomieniem tych plików cookie w witrynie.
Niezbędne cookies są istotne do prawidłowego funkcjonowania witryny. Ta kategoria obejmuje tylko pliki cookie, które zapewniają podstawowe funkcje bezpieczeństwa witryny. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.