Co to jest Content curation?
Na skróty
Jeśli czujesz, że utrzymanie stałego przepływu interesujących i wartościowych treści w mediach społecznościowych to spore wyzwanie, content curation może być idealnym rozwiązaniem. Polega na selektywnym udostępnianiu treści z zewnętrznych źródeł, co nie tylko odciąży Cię w tworzeniu własnych materiałów, ale także pomoże dostarczyć Twoim odbiorcom wartościowe i aktualne informacje, budując Twoją pozycję jako eksperta.
Content curation – odpowiedź na potrzebę treści
Każda firma musi tworzyć dużo (jakościowej!) treści, aby wyprzedzić konkurencję – lub przynajmniej nie wypaść z toru. Z drugiej strony: kto ma czas, aby pisać jeden lub więcej artykułów na bloga tygodniowo?
Najbardziej efektywnym sposobem na osiągnięcie świetnych wyników marketingu internetowego, bez pochłaniania czasu przeznaczonego na generowanie dochodów, jest zlecenie tego czasochłonnego zadania ekspertom w zakresie usług blogowych. Co, jeśli nie masz funduszy, aby całkowicie przekazać zadanie tworzenia treści wyspecjalizowanym copywriterom? Odpowiedzią jest content curation.
Czym jest content curation?
Content curation to proces wybierania, organizowania i dystrybucji informacji z różnych źródeł. Dzisiaj jest kluczowym elementem ogólnej strategii każdego doświadczonego marketera treści. W połączeniu z pisaniem i promowaniem własnych artykułów na blogu – może otworzyć nowe możliwości.
W pigułce! Content curation – co to? Proces zbierania informacji związanych z konkretnym tematem zainteresowania, który jest istotny dla Twoich internetowych obserwatorów, a następnie prezentowanie ich w sposób ustrukturyzowany.
Content curation – co warto wiedzieć?
- To coś więcej niż udostępnianie contentu – musisz odpowiedzialnie wyszukiwać informacji, znaleźć idealne dopasowanie do odbiorców i dodać do nich wartości.
- Informacje w ramach content curation są zazwyczaj udostępniane na platformach mediów społecznościowych, blogach lub innych kanałach cyfrowych i mogą obejmować artykuły, filmy, infografiki i inne formy mediów.
- Wiele marek udostępnia materiały autorstwa swoich klientów lub fanów, aby promować własne marki – udostępniając je ponownie na własnych kontach w mediach np. marki takie jak Restyle stosują z powodzeniem tę strategię marketingową pokazując swoje klientki wystylizowane z udziałem produktów zakupionych w ich sklepie.
Content curation nie jest więc tworzeniem własnych treści – zamiast tego badasz i udostępniasz informacje tworzone przez innych swoim odbiorcom.
Dlaczego warto postawić na content curation w swoich działaniach marketingowych?
Tworzenie lub dostarczanie oryginalnych treści jest często wyzwaniem i zajmuje zbyt dużo czasu, dlatego też selekcjonowanie treści w formie content curation może przynosić markom lub twórcom naprawdę spore korzyści. Poniżej przykładowe zalety.
Content curation – na jakie korzyści możesz liczyć?
- Budowanie zaufania – udostępnianie treści tworzonych przez innych może budować pozytywne nastawienie i zaufanie do Twojej marki.
- Zaangażowanie – zaangażowanie odbiorców będzie bardziej regularne, trendy i zauważalne.
- Oszczędność czasu – tworzenie treści od podstaw może być czasochłonne, dlatego content curation jest korzystną opcją celem uzyskania bardziej wydajnej pracy.
- Różnorodność treści – takie podejście prowadzi do oferowania różnych punktów widzenia na dany temat, co pomaga ulepszać własny content.
Rodzaje udostępnianych treści w ramach content curation mogą być naprawdę różne. Obejmują artykuły, infografiki, filmy, e-booki, dokumenty informacyjne, podcasty, webinaria, a nawet memy, jeśli pasują do Twojego brandingu. Udostępniane informacje mogą być przydatne dla Twojej audiencji na wiele sposobów – wyjaśniają ważne koncepcje, dostarczają przydatnych statystyk, rozśmieszają i tak dalej.
Content curation – dla młodych wilków i stabilnych marek
Udostępnianie treści innych firm lub liderów myśli jest nie tylko przydatne, jeśli chodzi o utrzymanie zaangażowania i przyciąganie ruchu. Pokazuje potencjalnym klientom, że znasz się na rzeczy i dobrze rozumiesz swoją branżę.
Content curation pokazuje pewność siebie co do własnej oferty i marki. Pomaga Ci to pozycjonować firmę jako autorytet na rynku. Dziel się więc swoimi opiniami tak daleko i szeroko, jak to możliwe – nie bojąc się wdrażać tej innowacyjnej strategii contentowej do działań swojej marki.
Autor: Damian Grądzki