4
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Content pruning

Co to jest Content pruning?

Content pruning

W 1996 roku ukazał się esej Billa Gatesa pod tytułem „Content is King”. To tytułowe hasło przez wiele lat było mottem „seowców” i copywriterów, którzy wychodzili z założenia, że „więcej znaczy lepiej”. Współcześnie, w dobie dynamicznie rozwijających się technologii i zmieniającego się rynku e-commerce, często niezbędne staje się usuwanie treści ze stron internetowych. W naszej branży mówimy na to content pruning.

Content pruning – czym jest i jakie działania obejmuje?

Content pruning dosłownie możemy przetłumaczyć jako „przycinanie treści”. Jest to proces polegający na usuwaniu lub modyfikowaniu materiałów tekstowych na stronie, które z perspektywy czasu można uznać za bezwartościowe. Nie oznacza to jednak, że zawsze takie były – content pruning często dotyczy artykułów czy opisów, które straciły na aktualności (przykładem może być modyfikacja artykułu skupiającego się na modelu smartfona, który został już wycofany przez producenta ze sprzedaży).

Działania te mają zatem na celu poprawę jakości całej witryny, zwiększenie efektywności jej zawartości i optymalizację SEO. Content pruning nie polega jednak wyłącznie na usuwaniu treści – to również proces ich udoskonalania, aby strona lepiej spełniała wymagania użytkowników i algorytmów wyszukiwarek.

Uporządkujmy fakty. W ramach wsparcia SEO content pruning może uwzględniać takie działania jak:

  • usuwanie przestarzałych treści – artykuły lub posty, które straciły na aktualności i nie przyciągają ruchu, mogą być usunięte lub zastąpione nowymi;
  • aktualizacja istniejących treści – treści, które wciąż są wartościowe, ale wymagają odświeżenia, można zaktualizować, dodając nowe informacje, statystyki lub trendy. Jest to tzw. recyklilng treści;
  • łączenie podobnych artykułów – kilka krótkich, podobnych tekstów, można połączyć w jeden obszerny materiał, co zwiększy jego wartość merytoryczną;
  • usuwanie lub naprawa uszkodzonych linków – błędne lub nieaktualne linki wpływają negatywnie na SEO, dlatego warto je naprawiać lub usuwać.

Content pruning pozwala na systematyczne zarządzanie treściami, tak aby witryna była zawsze aktualna, wartościowa i dostosowana do potrzeb użytkowników.

Jak wpływa na UX i SEO content pruning?

Dobrze przeprowadzony content pruning pozytywnie wpływa na SEO oraz doświadczenia użytkowników (UX), ponieważ pomaga poprawić ogólną jakość strony. Usuwanie niskowartościowych treści pozwala robotom wyszukiwarek na szybsze indeksowanie najważniejszych materiałów, co może poprawić pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo, użytkownicy odwiedzający zoptymalizowaną witrynę będą mieli łatwiejszy dostęp do treści, które ich interesują, a to powinno przełożyć się na lepsze zaangażowanie i dłuższy czas spędzony na stronie.

Korzyści z content pruning – SEO i UX:

  • Lepsze indeksowanie przez wyszukiwarki: Mniej treści o niskiej jakości sprawia, że roboty szybciej poruszają się po stronie, skupiając się tylko na wartościowych materiałach.
  • Zwiększona jakość treści: Skupienie się na aktualnych i wartościowych materiałach poprawia pozycję strony w oczach zarówno wyszukiwarek, jak i użytkowników.
  • Zmniejszenie współczynnika odrzuceń: Aktualne treści, które są bardziej dopasowane do potrzeb odwiedzających, przyciągają ich uwagę, co redukuje liczbę osób opuszczających stronę po krótkim czasie.
  • Poprawa struktury linkowania wewnętrznego: Optymalizacja linków w aktualizowanych treściach zwiększa ich efektywność, a tym samym pomaga w lepszym pozycjonowaniu kluczowych podstron.

Content pruning pomaga nie tylko poprawić widoczność witryny w wynikach wyszukiwania, ale także tworzy lepsze doświadczenia dla odwiedzających, co przekłada się na długoterminowe korzyści.

Optymalizacja SEO – content pruning

Regularne przeprowadzanie content pruning seo to kluczowy element optymalizacji. Usuwanie niskiej jakości treści, aktualizowanie istniejących oraz łączenie podobnych materiałów sprawia, że strona staje się bardziej wartościowa zarówno dla użytkowników, jak i wyszukiwarek. Dzięki temu witryna działa sprawniej, a jej treści są bardziej precyzyjnie skierowane do odbiorców. To z kolei zwiększa zaangażowanie użytkowników, poprawia ich doświadczenia i wpływa na wyższą pozycję strony w wynikach wyszukiwania. W dłuższej perspektywie seo content pruning staje się nieodzownym elementem skutecznej strategii.

Witold Regulski

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!