Link title – co to jest i kiedy go stosować?
Na skróty
Specjaliści SEO stosują różne zabiegi, aby witryna była maksymalnie przystępna oraz przyjazna dla użytkowników. Jednym z elementów, które wdrażane są w kodzie strony internetowej, jest atrybut linku link title. Sprawdź najważniejsze informacje na temat tego pojęcia. Dowiedz się także, kiedy warto stosować link title.
Co to jest link title?
Link title jest atrybutem linku, który zawiera informację o odnośniku oraz informację na temat tego, dokąd on prowadzi. Tytuł linku jest określany za pomocą atrybutu „title” Oto przykład:
Zdj. 1. Przykład link title
Źródło: https://rankmath.com/de/seo-glossary/link-title/
Jak zatem widzisz, link title jest znacznikiem HTML. Pojawia się on w momencie, gdy użytkownik strony internetowej najedzie kursorem na dany link.
Chociaż atrybut ten nie wpływa bezpośrednio na pozycjonowanie, stanowi dodatkową informację związaną z odnośnikiem. Powinien więc być używany zawsze wtedy, gdy anchor dostarcza zbyt mało informacji na temat back linku oraz strony docelowej.
Kiedy stosować link title?
Wykorzystanie atrybutu link title może wyłącznie pośrednio wpływać na optymalizację strony internetowej dla wyszukiwarek. Może ono zwiększyć czytelność oraz użyteczność witryny. Ten natomiast aspekt decyduje między innymi o statystykach strony, które z kolei przekładają się już bezpośrednio na pozycje w Google.
Jak efektywnie korzystać z link title?
Link title jest efektywnie wykorzystany, jeśli:
- twórca strony rozumie cel linku,
- wykorzystywane są mocne słowa kluczowe powiązane z treścią oraz atrakcyjne i przyciągające uwagę,
- jest konkretny i precyzyjny,
- został wprowadzony po wnikliwych testach oraz analizach.
Eksperci SEO wykorzystują narzędzia analityczne, takie jak między innymi Google Analytics. Dzięki temu mogą oni śledzić skuteczność linków. Na podstawie tych danych mogą dostosować link title. W związku z tym da się uzyskać jeszcze lepsze wyniki.
Zdj. 2. Przykład prawidłowo wdrożonego link title
Źródło: https://www.nngroup.com/articles/title-attribute/
Na co uważać przy stosowaniu link title
Warto pamiętać, że nadużywanie atrybutu link title może prowadzić do pogorszenia się użyteczności strony. Szczególnie w przypadku użytkowników, którzy korzystają z technologii asystujących. Z tego powodu warto wspomniany atrybut stosować z umiarem i zawsze w połączeniu z innymi technikami opisu zawartości. Takimi jak między innymi tekst alternatywny dla plików graficznych oraz etykiety dla pól formularzy. Unikaj również duplikowania tekstu zakotwiczenia w tytule linku.
Link title może być też bezużyteczny, jeśli już z anchora oraz kontekstu wynika, gdzie prowadzi odnośnik. Pamiętaj także o tym, że ważne powiadomienia oraz ostrzeżenia trzeba umieszczać w tekście linku. A nie w atrybucie link title. Tytuł linku raczej nie powinien przekraczać 60 znaków. Krótszy zdecydowanie lepiej spełnia swoją funkcję.
Jednym z błędów przy stosowaniu link title jest także powtarzanie słów kluczowych. Może być ono uznane za spam przez wyszukiwarki. Powtarzanie słów kluczowych natomiast nie tylko nie przyniesie korzyści w kontekście SEO. Może również zniechęcić użytkowników do kliknięcia linku.
Często pojawiającym się błędem jest także brak uwzględnienia fraz długiego ogona. Frazy kluczowe dłuższe oraz bardziej szczegółowe są mniej konkurencyjne. Mogą także przynieść więcej ruchu organicznego. Warto więc wziąć je pod uwagę, aby zwiększyć szanse na pozycjonowanie strony dla bardziej szczegółowych zapytań użytkowników.
Podsumowanie
Link title to atrybut HTML, który zawiera krótki opis odnośnika. Pojawia się on, gdy użytkownik najedzie kursorem na link. Jest używany, aby dostarczyć dodatkowych informacji na temat celu linku. Szczególnie wtedy, gdy sam anchor nie określa jednoznacznie, dlaczego został umieszczony. Chociaż link title nie wpływa bezpośrednio na SEO, może zwiększyć użyteczność witryny i poprawić jej czytelność, co pośrednio wpływa na pozycjonowanie.