A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Linki wychodzące

Czym są linki wychodzące?

Istnieje ogromna liczba czynników rankingowych, które mają wpływ na SEO. Na przykład linki wychodzące należy umieszczać tak, aby pomagały one witrynie, a nie szkodziły. Warto wiedzieć, czym dokładnie są linki wychodzące ze strony, jak powinno wyglądać ich wdrożenie oraz o czym trzeba pamiętać przy ich umieszczaniu.

Czym są linki wychodzące?

Linki wychodzące SEO (ang. Search Engine Optimization) to hiperłącza umieszczone w obrębie danej domeny, które kierują do innej strony. Jeżeli witryna zawiera odnośnik do jakiejś domeny, jest on linkiem wychodzącym. Jego struktura w kodzie html wygląda natomiast następująco:

Linki wychodzące

Zdj.1. Wygląd linku zewnętrznego od strony kodu HTML

Źródło: własne

Przeciwieństwem do linkowania wewnętrznego jest linkowanie zewnętrzne. Polega ono na dodawaniu na danej podstronie odnośnika do innej podstrony, która znajduje się w obrębie tego samego serwisu. Na przykład może być to linkowanie między kategoriami w sklepie internetowym. 

Dlaczego linki wychodzące SEO są istotne?

Linki wychodzące ze strony są ważne ze względu na to, że:

Poprawa SEO opiera się w tym przypadku na odwoływaniu się do zewnętrznych źródeł. Każda domena, która jest powiązana tematycznie i do której linkuje Twoja strona, jest wskazówką dla Google’a. 

Zwiększenie wiarygodności strony internetowej poprzez linkowanie wychodzące to na przykład umieszczanie odnośników do badań, raportów oraz statystyk. Linki wychodzące SEO generują też linki zwrotne. Jeżeli na Twojej witrynie umieszczasz odnośniki do wysokiej jakości witryn, także i one zaczną lepiej Cię postrzegać. Mogą więc odwzajemnić Twój odnośnik linkiem, który kieruje do Twojej strony internetowej. 

Jakie są rodzaje linków wychodzących?

Wyróżnić można kilka rodzajów linków wychodzących. Warto wspomnieć o linkach:

  • naturalnych,
  • sztucznych,
  • afiliacyjnych,
  • sponsorowanych.

Linki naturalne są umieszczane na stronie internetowej w sposób organiczny. Często w kontekście dostarczenia dodatkowych i cennych informacji użytkownikowi. Są one postrzegane przez wyszukiwarki jako wskaźnik jakości oraz rzetelności treści. 

Sztuczne linki natomiast są dodawane głównie z myślą o manipulacji wynikami wyszukiwania. Często indeksują one do stron o bardzo niskiej jakości lub nie mają bezpośredniego związku z kontekstem treści. Nadmierne ich wykorzystanie może prowadzić do nałożenia kary przez wyszukiwarki. 

Linki afiliacyjne z kolei to rodzaj odnośników wychodzących, prowadzących użytkownika do usług lub produktów. Oferują przy tym prowizję dla właściciela strony za każdy zakup dokonany przez odwiedzającego. Ważne jest, aby były one odpowiednio oznaczone oraz transparentne dla użytkownika.

Linki sponsorowane z to odnośniki zewnętrzne, za które witryna otrzymuje wynagrodzenie. Podobnie jak w przypadku linków afiliacyjnych, niezbędna staje się transparentność. Trzeba zatem oznaczyć artykuł z linkiem zewnętrznym jako sponsorowany. 

Linki wychodzące

Zdj. 2. Przykład oznaczenia artykułu sponsorowanego

Źródło: https://dziennikhistoryczny.pl/pl/651_artykuly-sponsorowane/3352_kiedy-i-dlaczego-warto-siegnac-po-agregaty-tynkarskie-.html

Istotny jest także podział na linki wychodzące ze strony dofollow oraz nofollow. 

Linki wychodzące dofollow czy nofollow?

Linki wychodzące SEO powinny pojawić się zarówno jako nofollow, jak i jako dofollow. Te pierwsze to ich standardowa odmiana. Przekazują one „moc” (tak zwany „link juice”) z jednej strony internetowej do innej. Wyszukiwarka traktuje je jako głos aprobaty dla linkowanej witryny. Linki nofollow natomiast są informacją dla wyszukiwarek, aby nie śledziły linka. W związku z tym nie mają one wpływu na ranking witryny w organicznych, czyli bezpłatnych wynikach wyszukiwania. 

Jeżeli jesteś zainteresowany uzyskaniem jak najwyższej pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, sporo może pomóc Ci sprawdzona agencja marketingowa. Zatrudnieni w niej specjaliści od lat wdrażają zarówno linkowanie wewnętrzne, jak i zewnętrzne. Tak, aby strony internetowe klientów notowały doskonałe wyniki w Google.

Semcore

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!