A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Nagłówek

Nagłówek strony internetowej - czym jest?

Strona internetowa oparta jest na określonych modułach, co pozwala na uporządkowanie jej struktury. Jednym z bardziej kluczowych modułów jest nagłówek witryny. Co to jest nagłówek i jaką pełni rolę? W jaki sposób przygotować prawidłowy nagłówek strony internetowej?

Nagłówek

Zdj 1. Nagłówek strony internetowej to bardzo ważna część każdej witryny. Co warto o nim wiedzieć?

Źródło: https://pixabay.com/illustrations/man-laptop-computer-male-office-8702916/

Współczesne witryny internetowe mogą znacznie różnić się od siebie funkcjonalnością i wyglądem, ale ich budowa jest zbliżona. Elementy takie jak stopka, nagłówek, header HTML (wpływający na SEO) pojawiają się na każdej stronie. W tekście przeanalizujemy kwestię nagłówka. Co powinieneś o nim wiedzieć, tworząc własną stronę internetową?

Co to jest nagłówek strony internetowej?

Zacznijmy od tego, że nagłówek strony internetowej to nie nagłówek HTML. Nagłówki oparte na znacznikach HTML służą do podziału tekstów umieszczonych na stronie, ułatwiają czytelnikowi zapoznanie się z treścią i wpływają na kwestię pozycjonowania witryny (w tego rodzaju nagłówkach powinny być np. umieszczone słowa kluczowe).

Nagłówek strony internetowej to z kolei jej główna część, czyli element, który otwiera daną witrynę. Zawiera wiele części składowych danego portalu m.in.:

  • menu strony internetowej i elementy nawigacyjne;
  • odnośniki do mediów społecznościowych;
  • zdjęcie tematyczne, logo firmowe, slogan firmowy.

Nagłówek wyświetla się jako pierwszy w czasie ładowania zasobów witryny internetowej. Pełni on niezwykle ważną rolę w oddziaływaniu na wrażenia użytkownika z korzystania z danego serwisu.

Dlaczego odpowiedni nagłówek jest tak ważny?

Pamiętaj, że nagłówek to jeden z kluczowych elementów strony internetowej. Jest on ważny z wielu powodów. Przede wszystkim przekłada się na wrażenia użytkownika. Jeżeli element ten jest czytelny, dobrze zorganizowany i ładuje się odpowiednio szybko, użytkownik będzie zachęcony do sprawdzenia innych części witryny. 

Nagłówek pełni też rolę nawigacyjną z punktu widzenia użytkownika. Dzięki niemu internauta jest w stanie znaleźć interesujące go zasoby, korzystając z udostępnionego menu witryny. W nagłówku umieszczane są najważniejsze linki nawigacyjne i widgety, które chcesz pokazać użytkownikowi przede wszystkim. 

Kolejna kwestia to budowanie świadomości marki poprzez nagłówek. Umieszczone tam informacje są najszybciej przyswajane. Jeżeli zaimplementujesz tam logo swojej firmy lub najważniejszy slogan, pozwolisz swojemu klientowi zapamiętać charakter prowadzonej przez Ciebie działalności. W nagłówku możesz pokazać też np. aktualne hasła reklamowe realizowanej kampanii. Mogą to być informacje o atrakcyjnych promocjach, które zachęcą Twoich użytkowników do zakupów.

Nagłówek

Zdj 2. Przykładowa strona internetowa. W nagłówku umieszczona jest nazwa serwisu, zdjęcie przewodnie i przyciski nawigacyjne

Źródło: https://en.wikipedia.org/wiki/Website#/media/File:United_States_Antarctic_Program_website_from_2018_02_22.png 

W jaki sposób przygotować prawidłowy nagłówek strony internetowej?

Jeżeli chcesz, aby nagłówek spełniał swoją rolę i pozwalał w skuteczny sposób poprawiać współczynnik konwersji, musisz zadbać, aby był on oparty o najważniejsze zasady dotyczące jego wykonania. Jakie to zasady?

  • Nagłówek musi być responsywny – istotne jest, abyś zadbał o dopasowanie nagłówka do potrzeb różnych urządzeń. Część ta musi wyświetlać się prawidłowo na smartfonach, tabletach i monitorach o różnej rozdzielczości.
  • Pamiętaj, aby zadbać o jego szybkie ładowanie – kolejne elementy nagłówka strony internetowej powinny ładować się błyskawicznie, aby nie zniechęcić użytkownika.
  • Zaplanuj estetyczny wygląd nagłówka – zaplanuj design nagłówka tak, aby stanowił on spójną całość z innymi częściami strony internetowej. Powinien przykuwać uwagę, ale nie odrzucać wyglądem.
  • Pokaż wyłącznie najważniejsze informacje – poprzez nagłówek prezentuj wyłącznie najważniejsze informacje z punktu widzenia sprzedaży i użytkownika. Nie implementuj w tej części strony zbyt wielu danych. To odtrąca użytkowników.
  • Pamiętaj o menu i elementach nawigacyjnych – istotny element nagłówka to części nawigacyjne. Możesz wdrożyć tam zwykłe menu lub inne części składowe, służące do poruszania się po witrynie.
  • Zwróć uwagę na prosprzedażowe części – prosprzedażowe hasło, ciekawa grafika, interesujące zdjęcie – to wszystko pozwoli na zachęcenie użytkownika do zakupu.

Jeżeli wszystkie powyższe elementy będą spełnione, nagłówek Twojej strony internetowej będzie przyciągał uwagę użytkowników, co na pewno przełoży się na skuteczną sprzedaż.

Semcore

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!