A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Sampling marketing

Sampling marketing - czym jest?

Co jest najtrudniejsze w marketingu? Dotarcie do nowych klientów. Pozyskiwanie bazy kolejnych odbiorców jest dużym wyzwaniem i wymaga sporych nakładów pracy oraz skutecznych technik marketingu. Wśród nich może być też sampling. Co to takiego? W jaki sposób wykorzystać sampling w marketingu? Podpowiadamy.

Sampling marketing

Zdj 1. Przekazanie próbki produktu potencjalnemu klientowi to sampling marketing

Źródło: https://pixabay.com/pl/photos/jab%C5%82ka-targu-kup-kupowanie-1841132/

Sampling to bardzo ciekawa metoda marketingu, która polega na pozyskiwaniu nowych klientów, a jednocześnie minimalizowaniu ryzyka kosztów utraty dotychczas pozyskanych odbiorców. 

Czym jest sampling? 

Jak wspomnieliśmy wyżej, sampling (znany też jako sampling marketing) to proces pozyskiwania kolejnych odbiorców naszych produktów. Na czym polega sampling? Działanie to polega na przekazywaniu im próbek produktów, w celu zachęcenia do zakupu kolejnych partii. Mogą to być np. kremy, balsamy, drobne narzędzia, żywność itd. Celem samplingu jest pokazanie nowemu klientowi, że nasze towary są wysokiej jakości, a firma wychodzi naprzeciw i umożliwia sprawdzenie ich przed zakupem.

Jakie branże mogą korzystać z sampling marketingu? Jest wiele możliwości. To m.in. branża kosmetyczna, branża farmaceutyczna, motoryzacyjna, branża żywnościowa czy np. streaming. Sampling może dotyczyć też produktów cyfrowych. To np. udostępnienie tymczasowego dostępu do oprogramowania, dostęp do VOD albo do treści premium na określonym portalu.

Jak wykorzystać sampling w marketingu?

Akcje samplingowe przynoszą sporo korzyści dla marek, dlatego warto wykorzystywać je w swoich kampaniach. Dzięki nim potencjalni klienci mają szansę poznać produkt, po który nie sięgnęliby samodzielnie np. ze względu na dużą konkurencję na rynku. Gdy spełni ich oczekiwania, jest duża szansa na to, że kupią pełnowartościowy towar.

Sampling w reklamie jest ważnym elementem budującym świadomość marki wśród konsumentów. Odbiorcy stają się bardziej obyci z produktami, dzięki czemu chętniej sięgają po nie podczas swoich zakupów. Takie akcje przyczyniają się także do wzrostu zaufania do przedsiębiorstw i wyrabianiu sobie pozytywnej opinii na ich temat.

Reklama samplingowa to idealny sposób na promowanie nowych towarów lub usług firm. Świetnie sprawdza się w połączeniu z innymi działaniami, w tym m.in. kampaniami internetowymi czy outdoorowymi w postaci billboardów. Trzeba mieć jednak na uwadze, aby odpowiednio dopasować próbki do grupy docelowej.

Sampling marketing

Zdj 2. Sampling marketing powinien być odpowiednio promowany

Źródło: https://pixabay.com/pl/illustrations/spo%C5%82eczny-g%C5%82oska-bezd%C5%BAwi%C4%99czna-3408791/

Zalety samplingu w marketingu – co jest najważniejsze?

Sampling ma wiele istotnych zalet, jeżeli chodzi o potencjał prosprzedażowy. Marketing tego rodzaju pozwala przede wszystkim na szybkie zapoznanie klienta z produktem, dając mu możliwość wykorzystania go w praktyce, przetestowania i sprawdzenia, czy spełnia on jego potrzeby.

To jednak niejedyne zalety tego narzędzia marketingowego. O jakich warto jeszcze pamiętać?

  • Zasada wzajemności – klient może mieć poczucie, że powinien odwdzięczyć się za darmową próbkę, robiąc później pełnoprawne zakupy.
  • Budowanie lojalności klientów – klient, który otrzyma coś od danej marki, chce się jej trzymać. Buduje to wzajemne zaufanie i lojalność.
  • Ograniczenie strat – klienci mogą obawiać się, że zakup produktu będzie dla nich stratą, co zmniejszy szanse na jego zakup. Przekazanie klientowi darmowej próbki wskaże mu, że towar spełnia jego konsumencie potrzeby.
  • Poprawa świadomości marki – istnieje duża szansa, że klient, który otrzyma gratis od danej marki będzie chciał ją sprawdzić. To znacznie poprawi świadomość marki wśród jej odbiorców i pomoże budować wizerunek.

Sampling marketing – czy warto z niego korzystać?

Oczywiście, sampling w marketingu wymaga pewnych nakładów finansowych i nakładów pracy. To udostępnienie próbek produktów (koszt), opracowanie procesu dystrybucji (koszt) i badanie procesu zwrotnego i sukcesu z marketingu (koszt). Zysk może być jednak bardzo duży i – co najważniejsze – długofalowy. 

Pamiętajmy, że sampling marketing powinien bazować na szczegółowej strategii. Istotne są także recenzje klientów dotyczące produktu. Ułatwią one np. wprowadzenie zmian w produkcie, które jeszcze bardziej go usprawnią i sprawią, że stanie się on bardziej przyjazny dla odbiorców.

Semcore

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!