A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Self-serve Advertising

Self-serve Advertising – czym jest i jak działa?

Facebook Ads czy Google Ads to platformy, które zna każdy, kto obraca się w świecie reklamy cyfrowej. Agencje reklamowe czy indywidualni reklamodawcy stosują je w celu tworzenia, prowadzenia oraz zarządzania kampaniami reklamowymi. Platformy te są przykładami Self- serve Advertising, czyli samoobsługowych platform reklamowych. W naszym artykule przybliżymy nieco to zagadnienie i wyjaśnimy, czym jest i jak działa. 

Self-serve Advertising

źródło: pixabay.com

Self- serve Advertising, czyli reklama samoobsługowa

Self- serve Advertising to technologia reklamowa, która umożliwia wspomnianym wcześniej reklamodawcom i agencjom reklamowym samodzielne tworzenie, prowadzenie oraz zarządzanie kampaniami reklamowymi, bez konieczności zlecania tych czynności specjalistom. 

To, co różni Self- serve Advertising od zarządzanych kampanii reklamowych, to niezależność w działaniu. Samodzielne kampanie pozwalają na konfigurowanie reklam we własnym zakresie, podczas gdy usługi zarządzane opierają się o współpracę z firmami zewnętrznymi, które są odpowiedzialne za kompleksową obsługę kampanii na zlecenie reklamodawcy. 

Jak działa Self – serve Advertising?

W Self- serve Advertising są zaangażowane dwie strony – właściciel platformy/ wydawca, który udostępnia narzędzie promocyjne i miejsce do celów reklamowych oraz reklamodawca, który wykupuje oferowane przez niego usługi właśnie za pomocą platformy samoobsługowej. 

Kampanie tworzone w tym modelu wykorzystują serwery cyfrowe do dystrybucji reklam, aby pojawiały się one w określonym miejscu i czasie. Platformy samoobsługowe są zintegrowane z serwerem reklam wydawcy, co gwarantuje płynne przejście od procesu rezerwacji kampanii do jej dystrybucji i to wszystko bez konieczności interwencji człowieka.  

Z uwagi na to, że Self- serve Advertising daje użytkownikom szerokie spektrum narzędzi, mogą oni nie tylko uruchamiać kampanie reklamowe, ale również na bieżąco monitorować i optymalizować reklamy, aby uzyskiwać z nich jak największe korzyści. 

Self- serve Advertising – najważniejsze cechy platform samoobsługowych

Mimo że samoobsługowe platformy reklamowe różnią się pod wieloma względami, istnieje kilka kluczowych funkcji, które musi mieć każda z nich. Oto one:

  • Interfejs użytkownika (UI). To wszystkie elementy, z którymi użytkownik wchodzi w kontakt – ekrany, ikon, przyciski, formularze, okna dialogowe. Celem UI jest zapewnienie intuicyjnego korzystania z danego systemu.
  • Zarządzanie kampaniami. To część platformy, która umożliwia tworzenie, uruchamianie czy optymalizowanie kampanii. Z jej poziomu użytkownik może zdefiniować format reklamy (np. tekstowa, natywna, wideo), określić jej miejsce docelowe, datę rozpoczęcia i zakończenia promocji oraz wiele innych parametrów.
  • Panel raportowania. Ta funkcjonalność pozwala reklamodawcom monitorować wydajność kampanii. W panelu raportowania udostępniane są najczęściej takie informacje jak: liczba wyświetleń, kliknięć, konwersji, lokalizacje użytkowników, typy urządzeń na których wyświetlane są kampanie itd.
  • Zarządzanie użytkownikami. Ten element platformy pozwala na tworzenie i usuwanie kont użytkowników, ale również nadawania im uprawnień czy ograniczania dostępu do niektórych funkcji. 

Self- serve Advertising – korzyści

Istnieje wiele korzyści, wynikających ze stosowania Self- serve Advertising. Zaliczają się do nich przede wszystkim:

  • Możliwość natychmiastowego rozpoczęcia prowadzenia kampanii,
  • Możliwość korzystania z wysoce zaawansowanych usług kupowania, planowania i śledzenia efektów kampanii reklamowej, a to wszystko w przyjaznym dla użytkownika środowisku, którym może samodzielnie zarządzać,
  • Brak konieczności spotkań z przedstawicielami firm oferującymi usługi zarządzania kampaniami reklamowymi, kontrola wszystkich aspektów self- serve Advertising odbywa się bez jakichkolwiek ograniczeń czasowych – 24h na dobę, 7 dni w tygodniu.
  • Reklamodawca na każdym etapie, w dogodnym dla siebie momencie może przeglądać wszelkie dostępne opcje i samodzielnie je testować. Dzięki temu możliwe jest tworzenie różnych kampanii, przed wybraniem ostatecznej wersji.

Self- serve Advertising to pełna swoboda w działaniu, którą ceni wielu reklamodawców. Należy pamiętać jednak o tym, że wymaga znajomości narzędzi, bieżącego monitorowania trendów i umiejętności optymalizacji. Brak tych elementów niestety może przełożyć się na nieefektywną promocję.

Autor wpisu: Anna Brysz

Semcore

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!