A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Targetowanie kontekstowe

Czym jest targetowanie kontekstowe?

Targetowanie kontekstowe to technika wyświetlania reklam Google w sieci reklamowej, gdzie reklamodawca określa, na jakich witrynach powinny pojawiać się materiały promocyjne, aby osiągnąć maksymalną skuteczność kampanii marketingowej. W ten sposób reklamy Google działają znacznie efektywniej, przy równoczesnym obniżeniu kosztów. Targetowanie jest również nazywane kierowaniem kontekstowym. Terminy te używane są zamiennie.

Co musisz wiedzieć o targetowaniu kontekstowym?

Przede wszystkim musisz pamiętać, że targetowanie kontekstowe w reklamach Google przynosi sporą skuteczność i jest powszechnie wykorzystywane przez specjalistów SEM. Publikowanie materiałów promocyjnych na wszystkich stronach internetowych należących do grupy partnerskiej Google jest mało efektywne i zwykle reklamodawca traci w ten sposób znaczną część swojego budżetu. Wykorzystując targetowanie, znacznie uszczuplasz ilość stron, na których pojawią się reklamy. Jako reklamodawca możesz więc doprecyzować, jaka tematyka witryn konkretnie Cię interesuje.

Aby nieco lepiej zobrazować to, w jaki sposób działa targetowanie reklam, przytoczmy pewien przykład. Wyobraź sobie, że prowadzisz sklep internetowy z narzędziami (typowy sprzęt do garażu i dla majsterkowiczów). Jeśli Twoja reklama wyświetli się na blogu o wychowywaniu dzieci, jaka jest szansa, że użytkownik się nią zainteresuje? No właśnie – dlatego targetowanie kontekstowe ma tak ogromne znacznie. Twoje materiały promocyjne powinny wyświetlać się na przykład na forum dla majsterkowiczów, bądź na blogu motoryzacyjnym. Wówczas istnieje znacznie większa szansa, że przeciętny użytkownik stanie się Twoim klientem.

Zobacz:  Fanpage

Targetowanie kontekstowe

Targetowanie kontekstowe – jak to robić?

Krótko mówiąc, targetowanie reklam polega na automatycznym dopasowaniu przez Google materiałów promocyjnych w taki sposób, aby te wyświetlały się na witrynach o podobnej tematyce. Jak tego dokonać? Pierwszym krokiem do wdrożenia targetowania kontekstowego jest dodanie fraz kluczowych lub tematów do grup reklam w kampaniach w sieci reklamowej. Ustawienie kierowania kontekstowego może opierać się także na lokalizacji oraz konkretniej grupie odbiorców. Po ustawieniu tych wartości w panelu Google Ads system zacznie weryfikować, jakie potencjalne strony mogą posłużyć do wyświetlania reklam. Jeżeli konkretne słowa kluczowe lub tematy będą zgodne z tematyką witryny, istnieje duża szansa, że materiały promocyjne będą się tam pojawiać.

Targetowanie kontekstowe odnosi się do reklam displayowych. Mogą one służyć zarówno do sprzedaży usług oraz produktów, jak i budowania świadomości w sieci. Warto zaznaczyć, że za ustawienie targetowania reklamodawca nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów. Ciągle kampania reklamowa będzie rozliczana na zasadzie ustalonych stawek, zgodnie z zasadami Google Ads.

Tworzenie reklam

Podczas przygotowywania reklam Google, warto łączyć kilka form targetowania. Content powinien wyświetlać się nie tylko na stronach o podobnej tematyce, ale również na witrynach o tym samym języku. Reklamodawca może dodatkowo zdecydować, na jakich urządzeniach będą wyświetlane materiały promocyjne – komputery lub smartfony. To bardzo ważne, aby kompleksowo podejść do targetowania reklam. W ten prosty i nieskomplikowany sposób można łatwo zaoszczędzić sporo pieniędzy. Ogólnie targetowanie kontekstowe skupia się przede wszystkim na automatycznym dopasowaniu słów kluczowych lub tematów. Jednak wcześniej reklamodawca musi wskazać te elementy

Zobacz:  Współczynnik odrzuceń

Targetowanie kontekstowe na tematy jest skuteczne szczególnie wtedy gdy:

  • Chcesz udostępniać reklamy na wielu stronach o podobnej tematyce
  • Zakres usług/produktów, które oferujesz jest dość szeroki
  • Pragniesz szybko przejść do uruchomienia kampanii

Natomiast targetowanie kontekstowe na słowa kluczowe sprawdza się szczególnie dobrze gdy:

  • Interesują Cię nieco konkretniejsze strony
  • Chcesz promować ściśle określony zakres usług/produktów
  • Masz nieco czasu, aby przygotować listę fraz kluczowych

Należy dodatkowo wspomnieć, że ustawienie targetowania na słowa kluczowe umożliwia aktywację dopasowania przybliżonego oraz ścisłego. Wszystkie informacje na ten temat znajdują się w panelu pomocy Google Ads, a dokładnie w dziale Zarządzanie Reklamami.

Targetowanie kontekstowe

Pamiętaj o SEO

Jeżeli jesteś przedsiębiorcą, który prowadzi biznes online, musisz wiedzieć, że reklamy w Google Ads to nie wszystko, co możesz zrobić dla swojej strony internetowej lub sklepu. Nie ulega wątpliwości, że tego rodzaju działania są skuteczne i warto się nimi zainteresować. Należy jednak wspomnieć także o SEO, czyli pozycjonowaniu stron w organicznych wynikach wyszukiwania. Proces ten opiera się na optymalizacji witryny, tworzeniu treści oraz pozyskiwaniu wartościowych linków, czego efektem jest wzrost pozycji na poszczególne słowa kluczowe. Przewagą SEO nad Google Ads jest stabilność – odpowiednio wypozycjonowana strona zachowuje wysokie miejsce w wyszukiwarce przez bardzo długi czas. Natomiast kampanie reklamowe wraz z wykorzystaniem dostępnego budżetu kończą się i znikają. SEO jest nastawione na stały wzrost, który idzie w parze z optymalizacją konwersji, aby zwiększać przychody, na przykład w sklepach internetowych. Choć proces ten trwa nieco czasu – zwykle kilka miesięcy – to przynosi satysfakcjonujące efekty w postaci większej widoczności, wyższej pozycji i wzmożonego ruchu na stronie. W przypadku wielu branż świetnym pomysłem jest synergia SEO z reklamami w Google Ads. Taka synergia pozwala dotrzeć do odbiorców wielokanałowo, co jeszcze bardziej zwiększa skuteczność działań marketingowych!

Semcore

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!