A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Zapytanie transakcyjne

Czym jest zapytanie transakcyjne?

Google opiera się na zapytaniach od użytkowników, którzy poszukują odpowiedzi na nurtujące ich kwestie. Pytania dzielą się na typowo informacyjne (bezpośrednio niepowiązane ze sprzedażą), pytania nawigacyjne (umożliwiające wyszukanie konkretnej strony) i pytania transakcyjne – niezwykle ważne w internetowym biznesie. Czym są zapytania transakcyjne? Co warto o nich wiedzieć?

Zapytanie transakcyjne

Zdj 1. Zapytanie transakcyjne jest bardzo istotne z punktu widzenia e-commerce

Źródło: https://pixabay.com/photos/macbook-manzana-job-mac-technology-5032167/

Pytania transakcyjne stanowią jeden z głównych elementów sprzedaży w e-commerce. Pozwalają nakierować użytkownika na najważniejsze aspekty dotyczące produktów lub usług. Co to oznacza w praktyce?

Co to jest zapytanie transakcyjne?

Zapytanie transakcyjne to pytanie, które zadaje użytkownik w przypadku, gdy ma zamiar dokonać konkretnego zakupu, ale jeszcze nie zdecydował, jaki konkretnie produkt zakupi. Zapytania oznaczają najczęściej, że dana osoba jest już zainteresowana towarem lub zamówieniem usługi i pozostała jej już wyłącznie ostateczna decyzja.

Jakie są przykłady zapytań transakcyjnych? To wszelkiego rodzaju hasła wpisywane w Google, które zawierają takie frazy jak „kupię”, „cena”, “zamówienie”, “tanio” lub “rabat”. Może być to też po prostu nazwa produktu lub konkretnej marki. Wszystkie łączy jedno. Informują one, że użytkownik chce nabyć dany towar lub zamówić usługę, ale poszukuje na ich temat dodatkowych danych np. dotyczących najlepszej ceny. 

Do zapytań transakcyjnych możemy zaliczyć:

  • „części do samochodu – zakup po promocji”;
  • „narzędzia budowlane Bosch”;
  • „najnowszy iPhone, tanio”;
  • „zestaw do kąpieli dla dwojga”.

Dzięki zapytaniom transakcyjnym, użytkownik może w wymierny sposób zorientować się jaką ofertę rynkową mają dla niego przedsiębiorcy działający w sieci. 

Zapytanie transakcyjne

Zdj 2. Szukając konkretnego produktu w wyszukiwarce używasz zapytania transakcyjnego

Źródło: https://pixabay.com/photos/electronics-mobile-phone-screen-1868708/ 

Dlaczego zapytania transakcyjne mają tak duży wpływ na sprzedaż?

Zapytania transakcyjne mają niezwykłą istotę w prowadzeniu sprzedaży, gdyż użytkownicy korzystający z tego rodzaju fraz z wyszukiwarce internetowej są nastawieni już na zakup. Nie trzeba ich przekonywać do nabycia określonych dóbr czy usług, kreując np. treści pod zapotrzebowanie. 

W praktyce zapytania transakcyjne odpowiadają za konkretny wzrost współczynnika konwersji i przekładają się na poprawę ruchu organicznego transakcyjnego z Google. To bardzo cenny dla e-commerce element sprzedaży towarów.

Identyfikacja zapytania transakcyjnego – na czym polega?

Przed przystąpieniem do optymalizacji witryny internetowej pod kątem zapytań transakcyjnych, warto skupić się na odszukaniu modyfikatorów, które naprowadzają na intencje użytkownika. Słowa typu „zakup”, „promocja” czy nazwa marki mogą być istotnym czynnikiem w odszukiwaniu intencji użytkowników.

Dobrze jest pod tym kątem filtrować zawartość słów kluczowych, aby dopasować witrynę do potrzeb użytkowników i charakteru ich zapytań. Jak odbywa się optymalizacja SEO pod kątem zapytań transakcyjnych? 

Optymalizacja strony pod zapytania transakcyjne – co warto wiedzieć?

Zapytanie transakcyjne i SEO to wartości wzajemnie się uzupełniające. Aby dopasować witrynę pod ich kątem, zweryfikuj dane w SERP. Rodzaj wyświetlanych tam treści jest najbardziej poszukiwany przez użytkowników i może przynieść największą korzyść.

Poza tym pamiętaj o słowach kluczowych istotnych z punktu widzenia użytkownika, które wiążą Cię z potrzebami użytkownika i Twoimi produktami. Staraj się przygotować profesjonalne treści w tym głównie opisy kategorii i opisy produktów. Zwróć uwagę na optymalizację treści multimedialnych (np. zdjęć produktów) i zadbaj o prawidłowa meta tagi (w tym opisy meta i meta tytuły). 

Dostosuj się też do tzw. search intent użytkownika (czyli jego intencji), na których opiera się wyszukiwarka Google. Algorytmy nie tylko analizują kwestię walorów użytkowych i zawartość słów kluczowych, ale też to, jak bardzo treści i zawartość witryny zaspokajają potrzeby użytkowników. Jeżeli więc użytkownik szuka produktów do relaksacyjnych kąpieli, dokładnie takiego rodzaju towary musisz mu zaoferować.  Dlaczego to wszystko tak istotne? Im bardziej Twoja strona będzie dostosowana do potrzeb użytkowników zadających pytania transakcyjne, tym większa jest szansa na pozyskanie ruchu sprzedażowego. To inwestycja, która na pewno jest warta swojej ceny i włożonej w nią pracy.

Semcore

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!