Storytelling SEO – co to takiego?
Na skróty
Storytelling SEO to strategia, która łączy tradycyjny copywriting z technikami obejmującymi SEO storytelling. Wykorzystuje ona narrację w sposób angażujący użytkowników, jednocześnie poprawiając widoczność strony w wyszukiwarkach. Jak dokładnie działa storytelling SEO i dlaczego jest tak skuteczny?
Źródło: https://img.freepik.com/free-photo/full-shot-friends-posing-together_23-2149512420.jpg?t=st=1719896477~exp=1719900077~hmac=2416781440abbf3ef99258a2462e6ead02e55bdf4e6847c18401fd225c67466d&w=1800
Co to jest storytelling SEO?
Storytelling SEO polega na tworzeniu treści, które są zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek oraz angażują i przyciągają czytelników. Połączenie sztuki opowiadania historii z technikami SEO ma na celu zwiększenie ruchu na stronie oraz poprawę jej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Zdj 1. Definicja storytellingu.
Źródło: en.wikipedia.org/wiki/Storytelling
Dlaczego storytelling SEO jest skuteczny?
Skuteczność storytellingu SEO wynika z kilku powodów:
Angażowanie użytkowników
Ludzie uwielbiają historie. Opowiadanie interesujących narracji przyciąga uwagę czytelników, zwiększając czas spędzony w witrynie. W efekcie algorytmy wyszukiwarek oceniają stronę jako bardziej wartościową pod kątem pozycjonowania.
Zwiększenie interakcji
Treści w formie opowieści są chętniej udostępniane w mediach społecznościowych (jako wyrażenie swojego „ja”).
To z kolei prowadzi do większej liczby linków zwrotnych, które okazują się nadal istotnym czynnikiem rankingowym. Znacząca interakcja z contentem oznacza także większą szansę na zaangażowanie społeczności.
Budowanie autorytetu
Dzięki taktykom obejmującym storytelling SEO możesz zbudować autorytet w danej dziedzinie.
Wynika to z prostego powodu – użytkownicy częściej wracają na stronę, która dostarcza wartościowe i ciekawe treści. Opowieści oparte na rzetelnych informacjach i unikalnych perspektywach pomagają w budowaniu zaufania oraz pozycji eksperta w branży.
Jak wykorzystać storytelling w SEO?
W celu wykorzystania storytellingu w SEO powinieneś znaleźć swoją historię, regularnie optymalizować treści w zakresie SXO, a dodatkowo zadbać o prawidłowe zasady copywritingu, unikając nadmiernego nagromadzenia fraz kluczowych.
Znajdź swoją historię
Zidentyfikuj unikalną historię, która będzie interesująca dla Twojej grupy docelowej. Możesz opowiedzieć o historii firmy, sukcesach klientów lub procesie tworzenia produktu. Ważne jest, aby opowieść była autentyczna i wciągająca, ponieważ tylko wtedy będzie w stanie przyciągnąć oraz zatrzymać uwagę czytelników.
Zdj 2. Przykład historii storytellingowej opisanej przez The Drum.
Źródło: www.thedrum.com/news/2019/01/08/ads-we-disney-duckling-pulls-the-heartstrings-touching-disneyland-paris-ad
Optymalizuj treści pod kątem SEO
Nie zapomnij o podstawach SEO, czyli:
- użycie odpowiednich słów kluczowych;
- optymalizacja meta tagów;
- tworzenie czytelnych nagłówków.
Dodatkowo warto zadbać o odpowiednią strukturę URL oraz linkowanie wewnętrzne – wpływa to na ocenę strony przez wyszukiwarki.
Integracja SEO z treścią
Treści muszą być naturalnie wplecione w tekst, unikając nadmiernego użycia fraz kluczowych. Dobry copywriting to taki, który łączy atrakcyjne historie z technikami SEO. Warto także pamiętać o regularnym aktualizowaniu treści, aby były zawsze aktualne i odpowiadały na bieżące potrzeby użytkowników oraz wymagania algorytmów wyszukiwarek.