Link Reclamation - na czym polega?
Na skróty
Prawidłowe funkcjonowanie każdego elementu strony internetowej wpływa na jej odbiór wśród użytkowników, ale również klasyfikację witryny w Google. Jednym z podstawowych kryteriów, które wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce jest prawidłowe linkowanie. Niestety, nie zawsze linki są sprawne i poprawnie skonfigurowane. W rozwiązaniu tej sytuacji pomoże Link Reclamation. Co to takiego?
Zdj 1. Link building to proces budowania linkowania wewnątrz i na zewnątrz. Link Reclamation umożliwia naprawdę uszkodzonych linków
Źródło: https://pixabay.com/pl/photos/budynek-%C5%82%C4%85cz%C4%85cy-link-sprawozdanie-4111001/
Linkowanie to proces budowania sieci linków między podstronami (linkowanie wewnętrzne) i poza witryną, do zewnętrznych serwisów (linkowanie zewnętrzne). Proces tworzenia mapy linków nazywa się link-buildingiem. Warto pamiętać, że nie wszystkie linki zostały dane „na zawsze”. Są linki nieaktywne, niepoprawne, które mogą nie tylko nie działać w kierunku SEO, ale też obniżać rankowanie strony w Google.
Co to jest Link Reclamation?
Metodą naprawy lub usunięcia niedziałających już, starych linków jest Link Reclamation. To proces, który polega na odzyskiwaniu utraconych z różnych przyczyn odnośników, którego głównym procesem jest ich naprawa lub wymiana.
Dlaczego stosuje się Link Reclamation? Proces ten ułatwia poprawę efektywnej liczny odnośników, które wpływają na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania (pozycjonowanie). Dzięki Link Reclamation użytkownicy strony internetowej będą kierowani w kierunku odpowiednich zasobów.
Pamiętajmy, że Link Reclamation odbywa się wyłącznie na linkach, które mają duże znaczenie z punktu widzenia użytkowego i SEO.
Metody odzyskiwania linków – co warto wiedzieć?
Zacznijmy od tego, jakie kwestie sprawiają, że linki są nieaktywne i nadają się do naprawy. Powody uszkodzeń mogą być różne. To m.in. usunięcie strony lub podstrony, na której znajduje się link, przekierowanie, usunięcie strony z indeksowania z Google oraz usunięcie tekstu z linkiem. Wszelka modyfikacja docelowego adresu URL również wpływa negatywnie na działanie linku.
Pierwszym krokiem do odzyskania linku jest diagnoza problemu. Używa się do tego różnego rodzaju narzędzi. Jakich?
Narzędzie te pozwolą na zdiagnozowanie przyczyn problemu z linkiem. Dopiero później dobiera się proces naprawy. Może on polegać np. na usunięciu określonego przekierowania, zmianie adresu URL lub całkowitym usunięciu linku z określonych zasobów.
Należy pamiętać, że niekiedy błędy w linkach mogą występować na zewnętrznych stronach internetowych i sami ich nie naprawimy. W takim przypadku konieczne jest, aby skontaktować się z administratorem witryny na jakiej umieszczony jest link. To on musi go naprawić (chyba, że powód uszkodzenia jest po naszej stronie).
Zdj 2. Uszkodzenie adresu URL może być przyczyną niedziałającego linku
Źródło: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c0/Anatomy-of-a-URL.jpg
W jaki sposób Link Reclamation może wpłynąć na SEO?
Proces Link Reclamation w pozytywny sposób wpływa na kwestię pozycjonowania. Może w znaczący sposób wpłynąć na wyniki strony internetowej w wyszukiwarce Google. Pośrednio wpływa też na poprawę ruchu na witrynie, a także na utrzymanie zawartości strony internetowej. Poza tym Link Reclamation może także korzystnie wpłynąć na rozpoznanie strony. Jeżeli wartościowy link przekierowuje do naszej domeny, umożliwia użytkownikom zewnętrznego serwisu znalezienie naszych zasobów.
Bezwzględnie naprawę linków należy stosować w wewnętrznym linkowaniu. Każdy, uszkodzony link obniża walory użytkowe strony internetowej. Odrzuca użytkowników od korzystania z witryny i zmniejsza jej funkcjonalność. Do tego algorytmy Google wykrywają problemy z wewnętrznymi linkami, a to z kolei może obniżyć ranking strony internetowej w wynikach wyszukiwania.
Należy pamiętać, że Link Reclamation jest procesem czasochłonnym. Należy go stosować wyłącznie w przypadku linków, które miały rzeczywiście bardzo duże znaczenie z punktu widzenia pozycjonowania. Niekiedy, w przypadku uszkodzonych linków warto po prostu usunąć link z danej podstrony lub zewnętrznej strony internetowej. To zmniejszy koszt prowadzenia działań.