A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Spot reklamowy

Czym jest spot reklamowy? Przykłady

Krótki, przyciągający uwagę i zainteresowanie klienta film, to właśnie spot reklamowy. Wydaje się wpisywać w potrzeby współczesnego odbiorcy, który chętniej niż skrzynkę mailową czy gazety, przegląda media społecznościowe. Problemem jest jednak samo stworzenie filmu, w którym każda sekunda jest na wagę złota.

Spot reklamowy

Źródło: https://unsplash.com/photos/turned-on-flat-screen-television-EOQhsfFBhRk

Co to jest spot reklamowy?

Współczesny marketing skupia się na uproszczeniach, których oczekują odbiorcy. Co to jest spot reklamowy? Zgodnie z definicją jest to film trwający od 15 do 60 sekund, w którym odbiorcy zostaną przekazane najważniejsze informacje na temat produktu/usługi. Cechy charakterystyczne tego narzędzia to:

  • dynamika,
  • umiejętność szybkiego przyciągnięcia uwagi,
  • przekazanie konkretnych informacji,
  • skupienie na zagadnieniach ogólnych.

Spot reklamowy wydaje się doskonale wpisywać w potrzeby odbiorców, którzy stawiają na konkret, a nie ogólne wiadomości.

Jak stworzyć spot reklamowy?

Uważasz, że spot reklamowy to rozwiązanie dla Twojego biznesu? Jeśli tak, nie pozostaje nic innego, jak stworzyć ten krótki film, a następnie wypuścić go w świat. Problem może jednak pojawić się już na etapie koncepcji. Aby wyprodukować wysokiej jakości spot reklamowy, w kolejnych krokach powinieneś:

  • określić grupę docelową – zastanów się, do kogo chcesz trafić ze swoim przekazem,
  • określić cel spotu – może być to zwiększenie sprzedaży, promocja nowego produktu, zainteresowanie marką,
  • stworzyć scenariusz – opisuje on, co się dzieje w reklamie, jakie kwestie zostaną poruszone i w jakich okolicznościach będzie kręcony film,
  • wybrać formę – może być to klasyczny film lub animacja,
  • dostosować detale – muzyka, grafika, dodatkowe efekty specjalne nie pozostają bez wpływu na odbiorców.

Przykłady najlepszych spotów reklamowych

Aby pozyskać klienta, nie wystarczy stworzyć spot reklamowy. Co to oznacza? Nie mniej, nie więcej jak to, że musi on przyciągać. Oto przykłady najlepszych spotów reklamowych:

  • Allegro „Czego szukasz w święta” – jest to historia, która opowiada o tym, jak platforma e-commerce pomaga realizować marzenia,
  • Kampania Apple — nowoczesny i dynamiczny spot pokazuje, w jaki sposób firma chce osiągnąć neutralność węglową do 2030 roku,
  • Play i reklamy z Kubą Wojewódzkim — choć osoby prezentera nie musimy lubić, trzeba przyznać, że humorystyka reklam przyciągnęła klientów,
  • Opomarket — reklama serwisu z oponami bazuje na animacji, w której przedstawiono superbohatera. Jest to personifikacja marki, dla której nie ma rzeczy niemożliwych.

Dlaczego spoty reklamowe są wartościowe?

Przyglądając się popularności spotów reklamowych, przychodzi na myśl pytanie, dlaczego właściwie osiągnęły one tak duży sukces? Powodów jest kilka. Przede wszystkim krótki filmik wpisuje się w preferencje odbiorców.

Spot reklamowy nie jest niczym nowym — od dawna możemy oglądać w telewizji reklamy, które na ogół są krótkie ze względu na wysoki koszt czasu antenowego. Innymi słowy, im krótsza reklama, tym mniej płaci za nią producent. Z drugiej strony praktyka pokazuje, gdzie jeszcze można wykorzystać spot reklamowy. Przykład strony internetowej czy mediów społecznościowych jest jak najbardziej prawidłowy. Zwróć uwagę na to, że wysokiej klasy spot reklamowy to taka promocja w pigułce. Odbiorca dostaje to, czego oczekuje, bez zbędnych „dodatków”.

Jak wykorzystać spot reklamowy w marketingu?

Dziś nie trzeba już decydować się na reklamę w telewizji, aby skorzystać z dobrodziejstw spotów reklamowych. Przeciwnie, większość publikowana jest w sieci. Może on stać się elementem kampanii skierowanej zwłaszcza do młodych, żyjących w dynamicznym środowisku osób. Jeśli wypuszczasz na rynek nowy produkt lub usługę, promujesz nową siedzibę firmy czy chcesz poinformować klientów o jakichś ważnych zmianach, jednym z lepszych rozwiązań będzie spot reklamowy. Wpleść go w kampanię nie jest trudno, ale opracowanie efektywnego, ciekawego scenariusza to już wyższa szkoła jazdy. Tutaj liczy się nie tylko wiedza teoretyczna, ale też kreatywność i umiejętność dostosowania się do potrzeb potencjalnego odbiorcy. 

Autor wpisu: Dorota Tkocz

Semcore

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!