GDN – co to?
3 min
3 min
Na skróty
Niewielu z nas skrót GDN od razu przywodzi na myśl rozwiązanie i odpowiedź. Jeśli interesuje Cię GDN – co to jest i dlaczego jest ważne dla Twojej firmy, jesteś w dobrym miejscu! W tym artykule przybliżamy informacje najważniejsze dla firm odnośnie do reklam Google.
Czym jest sieć reklamowa Google? To zbiór ponad 200 milionów witryn, aplikacji i filmów, w których mogą pojawiać się Twoje reklamy Google. Ponieważ sieć ta dociera do 90% globalnych użytkowników Internetu, dołączenie znacznie zwiększy liczbę osób, które mają kontakt z Twoją reklamą. Szereg elastycznych formatów reklam pozwala na interakcję z potencjalnymi klientami, gdziekolwiek się znajdują. Czy lepiej używać GDN niż reklam podczas wyszukiwania? To, czy powinieneś wybrać GDN zamiast reklam w wyszukiwarce, w dużej mierze zależy od Twoich celów marketingowych. Ogólnie rzecz biorąc, będziesz chciał korzystać z GDN, gdy celem jest budowanie świadomości marki w bardziej opłacalny sposób. Reklamy w wyszukiwaniu często posiadają zawyżone stawki na pewnych frazach kluczowych, natomiast Google GDN pozwala niskim kosztem dotrzeć do wielu użytkowników zainteresowanych Twoimi produktami lub usługami.
Wcześniej wspomnieliśmy, że sieć reklamowa Google obejmuje ponad 200 milionów witryn — ale to nie znaczy, że Twoje reklamy będą wyświetlane na każdym z nich. Sieć składa się z kilku różnych poziomów stron internetowych. Istnieją własne witryny Google, takie jak YouTube, Blogger itp.; witryny wydawców AdSense, w których mogą zarejestrować się menedżerowie witryn; oraz witryny uczestniczące w DoubleClick Ad Exchange, internetowym rynku reklam. Chociaż możesz wyświetlać reklamy GDN w dowolnej z tych grup, ostatecznie nie zapewni to najwyższego ROI. Aby uzyskać najlepsze wyniki, należy nieco bardziej selektywnie wybierać witryny w sieci reklamowej Google, w których wyświetlają się Twoje reklamy. W tym celu masz kilka możliwości.
Czytelnicy z ograniczonym budżetem reklamowym w Google Adwords powinni unikać miejsc docelowych w aplikacjach mobilnych. Z naszego doświadczenia wynika, że te miejsca docelowe na urządzenia mobilne nie są tak dobrze konwertowane, a zwłaszcza te w grach.
Jest kilka różnych sposobów, dzięki którym Twoja kampania GDN ma dotrzeć do odbiorcy. Możesz wybrać jedną z kilku opcji, takich jak: