A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś

Co to jest GDN?

Niewielu z nas skrót GDN od razu przywodzi na myśl rozwiązanie i odpowiedź. Jeśli interesuje Cię GDN – co to jest i dlaczego jest ważne dla Twojej firmy, jesteś w dobrym miejscu! W tym artykule przybliżamy informacje najważniejsze dla firm odnośnie do reklam Google.

Sieć reklamowa Google – co to jest i jak działa?

Czym jest sieć reklamowa Google? To zbiór ponad 200 milionów witryn, aplikacji i filmów, w których mogą pojawiać się Twoje reklamy Google. Ponieważ sieć ta dociera do 90% globalnych użytkowników Internetu, dołączenie znacznie zwiększy liczbę osób, które mają kontakt z Twoją reklamą. Szereg elastycznych formatów reklam pozwala na interakcję z potencjalnymi klientami, gdziekolwiek się znajdują. Czy lepiej używać GDN niż reklam podczas wyszukiwania? To, czy powinieneś wybrać GDN zamiast reklam w wyszukiwarce, w dużej mierze zależy od Twoich celów marketingowych. Ogólnie rzecz biorąc, będziesz chciał korzystać z GDN, gdy celem jest budowanie świadomości marki w bardziej opłacalny sposób. Reklamy w wyszukiwaniu często posiadają zawyżone stawki na pewnych frazach kluczowych, natomiast Google GDN pozwala niskim kosztem dotrzeć do wielu użytkowników zainteresowanych Twoimi produktami lub usługami.

google data studio co to

Przeczytaj także: Reklama Google Ads

Lokalizacje reklam w sieci reklamowej Google

Wcześniej wspomnieliśmy, że sieć reklamowa Google obejmuje ponad 200 milionów witryn — ale to nie znaczy, że Twoje reklamy będą wyświetlane na każdym z nich. Sieć składa się z kilku różnych poziomów stron internetowych. Istnieją własne witryny Google, takie jak YouTube, Blogger itp.; witryny wydawców AdSense, w których mogą zarejestrować się menedżerowie witryn; oraz witryny uczestniczące w DoubleClick Ad Exchange, internetowym rynku reklam. Chociaż możesz wyświetlać reklamy GDN w dowolnej z tych grup, ostatecznie nie zapewni to najwyższego ROI. Aby uzyskać najlepsze wyniki, należy nieco bardziej selektywnie wybierać witryny w sieci reklamowej Google, w których wyświetlają się Twoje reklamy. W tym celu masz kilka możliwości.

  • Ręcznie wybierz swoje domeny: ta funkcja, nazywana „wybranymi miejscami docelowymi”, umożliwia wyznaczenie określonych witryn, gier, filmów, kanałów i witryn mobilnych, w których będą wyświetlane Twoje reklamy.
  • Pozwól Google wybrać miejsca docelowe za Ciebie: chociaż nie jest to tak praktyczne, możesz również pozwolić Google Adwords na wybieranie i wybieranie miejsc docelowych w Twoim imieniu.
Zobacz:  Google Trends

Dlaczego należy blokować miejsca docelowe aplikacji mobilnych w GDN

Czytelnicy z ograniczonym budżetem reklamowym w Google Adwords powinni unikać miejsc docelowych w aplikacjach mobilnych. Z naszego doświadczenia wynika, że te miejsca docelowe na urządzenia mobilne nie są tak dobrze konwertowane, a zwłaszcza te w grach.

Jak można zaadresować kampanię GDN?

Jest kilka różnych sposobów, dzięki którym Twoja kampania GDN ma dotrzeć do odbiorcy. Możesz wybrać jedną z kilku opcji, takich jak:

  • Według zainteresowań — stwórz, co Google Adwords nazywa, „podobną” grupą odbiorców, kierując reklamy do użytkowników, którzy wykazali zainteresowanie markami, witrynami, produktami lub usługami podobnymi do Twoich. Po prostu wybierz konkretne zainteresowania/tematy, które są istotne – w tym wszystko, od mody i podróży po zwierzęta domowe i samochody – i pozwól Google określić, komu najlepiej wyświetlać Twoje reklamy.
  • Według danych demograficznych — wybierz wiek, płeć, stan cywilny, położenie geograficzne, urządzenie, a nawet to, czy użytkownik jest rodzicem, czy nie. Wybierz tyle atrybutów, ile chcesz i naprawdę skoncentruj się na odbiorcach, którzy będą najbardziej skuteczni dla Twojej marki, a reklama GDN trafi wprost do nich.
  • Według aktywności – dzięki plikom cookie sieć reklamowa może stwierdzić, kiedy użytkownicy przeglądają określone strony, wypełniają formularz, kupują produkt, porzucają koszyk lub wykonują inne czynności w Twojej witrynie. Możesz wykorzystać te dane, aby reklama pomagała Ci w powrocie takich klientów.
Semcore

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!