Co to jest GDN?
Na skróty
Niewielu z nas skrót GDN od razu przywodzi na myśl rozwiązanie i odpowiedź. Jeśli interesuje Cię GDN – co to jest i dlaczego jest ważne dla Twojej firmy, jesteś w dobrym miejscu! W tym artykule przybliżamy informacje najważniejsze dla firm odnośnie do reklam Google.
Sieć reklamowa Google – co to jest i jak działa?
Czym jest sieć reklamowa Google? To zbiór ponad 200 milionów witryn, aplikacji i filmów, w których mogą pojawiać się Twoje reklamy Google. Ponieważ sieć ta dociera do 90% globalnych użytkowników Internetu, dołączenie znacznie zwiększy liczbę osób, które mają kontakt z Twoją reklamą. Szereg elastycznych formatów reklam pozwala na interakcję z potencjalnymi klientami, gdziekolwiek się znajdują. Czy lepiej używać GDN niż reklam podczas wyszukiwania? To, czy powinieneś wybrać GDN zamiast reklam w wyszukiwarce, w dużej mierze zależy od Twoich celów marketingowych. Ogólnie rzecz biorąc, będziesz chciał korzystać z GDN, gdy celem jest budowanie świadomości marki w bardziej opłacalny sposób. Reklamy w wyszukiwaniu często posiadają zawyżone stawki na pewnych frazach kluczowych, natomiast Google GDN pozwala niskim kosztem dotrzeć do wielu użytkowników zainteresowanych Twoimi produktami lub usługami.
Przeczytaj także: Reklama Google Ads
Lokalizacje reklam w sieci reklamowej Google
Wcześniej wspomnieliśmy, że sieć reklamowa Google obejmuje ponad 200 milionów witryn — ale to nie znaczy, że Twoje reklamy będą wyświetlane na każdym z nich. Sieć składa się z kilku różnych poziomów stron internetowych. Istnieją własne witryny Google, takie jak YouTube, Blogger itp.; witryny wydawców AdSense, w których mogą zarejestrować się menedżerowie witryn; oraz witryny uczestniczące w DoubleClick Ad Exchange, internetowym rynku reklam. Chociaż możesz wyświetlać reklamy GDN w dowolnej z tych grup, ostatecznie nie zapewni to najwyższego ROI. Aby uzyskać najlepsze wyniki, należy nieco bardziej selektywnie wybierać witryny w sieci reklamowej Google, w których wyświetlają się Twoje reklamy. W tym celu masz kilka możliwości.
- Ręcznie wybierz swoje domeny: ta funkcja, nazywana „wybranymi miejscami docelowymi”, umożliwia wyznaczenie określonych witryn, gier, filmów, kanałów i witryn mobilnych, w których będą wyświetlane Twoje reklamy.
- Pozwól Google wybrać miejsca docelowe za Ciebie: chociaż nie jest to tak praktyczne, możesz również pozwolić Google Adwords na wybieranie i wybieranie miejsc docelowych w Twoim imieniu.
Dlaczego należy blokować miejsca docelowe aplikacji mobilnych w GDN
Czytelnicy z ograniczonym budżetem reklamowym w Google Adwords powinni unikać miejsc docelowych w aplikacjach mobilnych. Z naszego doświadczenia wynika, że te miejsca docelowe na urządzenia mobilne nie są tak dobrze konwertowane, a zwłaszcza te w grach.
Jak można zaadresować kampanię GDN?
Jest kilka różnych sposobów, dzięki którym Twoja kampania GDN ma dotrzeć do odbiorcy. Możesz wybrać jedną z kilku opcji, takich jak:
- Według zainteresowań — stwórz, co Google Adwords nazywa, „podobną” grupą odbiorców, kierując reklamy do użytkowników, którzy wykazali zainteresowanie markami, witrynami, produktami lub usługami podobnymi do Twoich. Po prostu wybierz konkretne zainteresowania/tematy, które są istotne – w tym wszystko, od mody i podróży po zwierzęta domowe i samochody – i pozwól Google określić, komu najlepiej wyświetlać Twoje reklamy.
- Według danych demograficznych — wybierz wiek, płeć, stan cywilny, położenie geograficzne, urządzenie, a nawet to, czy użytkownik jest rodzicem, czy nie. Wybierz tyle atrybutów, ile chcesz i naprawdę skoncentruj się na odbiorcach, którzy będą najbardziej skuteczni dla Twojej marki, a reklama GDN trafi wprost do nich.
- Według aktywności – dzięki plikom cookie sieć reklamowa może stwierdzić, kiedy użytkownicy przeglądają określone strony, wypełniają formularz, kupują produkt, porzucają koszyk lub wykonują inne czynności w Twojej witrynie. Możesz wykorzystać te dane, aby reklama pomagała Ci w powrocie takich klientów.