A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Google Display Network

Czym jest Google Display Network?

Google Display Network to inaczej sieć reklamowa Google, w której wykorzystuje się reklamy typu Display, czyli występujące na przykład w formie graficznej oraz video. Pojawiają się one na różnorodnych stronach – w zależności od konfiguracji reklamy. Dowiedz się więcej na temat możliwości wykorzystywanie tego rodzaju kampanii w Google Ads oraz poznaj wszystkie dostępne opcje!

Czym jest Google Display Network? – Definicja

Google Display Newtork to sieć reklamowa Google umożliwiająca publikację i wyświetlanie sponsorowanych materiałów na stronach internetowych będących członkami wspomnianej sieci.

Czym są reklamy displayowe?

Reklamy GDN pojawiają się na wielu stronach w różnorodnych formach, np. YouTube. W skrócie to wszystkie reklamy, jakie występują poza płatnymi wynikami wyszukiwania. Znajdziesz je więc na serwisach, jakie należą do sieci reklamowej Google. To blogi, strony informacyjne, witryny o różnym charakterze. Można więc rozróżnić reklamy displayowe oraz reklamy w wyszukiwarce. Te drugie będą dokładnie takie same jak organiczne (bezpłatne) wyniki wyszukiwania, jednak pojawi się przy nich napis „reklama”, natomiast reklamy displayowe będą wszędzie indziej i mają wiele możliwych form.

Google Display Network

Google Display – rodzaje reklam displayowych

Ten typ reklam można podzielić na wiele różnych – warto korzystać z nich w sposób świadomy, aby jak najlepiej dopasować je do strategii marketingowej oraz odbiorców reklamy – potencjalnych klientów. Pozna najważniejsze rodzaje tych reklam.

Elastyczne reklamy displayowe

Już sama nazwa wskazuje, iż są to reklamy, których główną cechą jest dopasowywanie się. To różne rozmiary i formaty – reklamy elastyczne dopasowują się do miejsca, w którym się pojawiają i urządzenia. Ma to wiele zalet. Przede wszystkim plusem jest ich olbrzymi zasięg (obejmują wiele serwisów). Będą wyświetlały się między innymi: w formie klikalnych banerów na stronach internetowych, krótkich video na YouTube, reklamach tekstowych na Gmail. Google Ads wykorzysta informacje i pliki przesłane przez Ciebie, by dostosować reklamę do konkretnego miejsca w sieci.

Zobacz:  Afiliacja

Kolejnym plusem jest to, iż nie musisz samodzielnie kreować każdego typu reklamy – to kampanie inteligentne. Podczas konfiguracji przesyłasz nagłówki, filmiki, treści komunikatów reklamowych, obrazy, a Google już samodzielnie z tych materiałów tworzy różnorodne warianty reklam. Osoby, które chcą mieć całkowitą kontrolę nad wyglądem reklam) mogą tworzyć je samodzielnie. Można do tego wykorzystać na przykład Google Web Designer. Więcej o tworzeniu i przesyłaniu własnych kreacji reklamowych przeczytasz w centrum pomocy Google. Jeśli wybierzesz jednak elastyczne reklamy, które tworzą się automatycznie, to zaoszczędzisz mnóstwo czasu. Reklamy elastyczne mogą mieć formę dynamiczną bądź statyczną.

Banery

Banery reklamowe to popularny sposób na przyciągnięcie uwagi użytkowników. Pojawiają się w różnych miejscach na stronie.

Reklamy wideo

To krótkie filmiki, choć na YouTube można też wyświetlać dłuższe reklamy. Jeśli nie są one jednak dobrze skonstruowane, czyli nie mają formy humorystycznej lub nie zaciekawiają, to często są pomijane po paru sekundach. Możesz tworzyć reklamy o różnych długościach i mierzyć ich efektywność.

Reklamy pełnoekranowe

To rodzaj reklamy, który często odradzamy. Użytkownik wchodzi na stronę i zanim zapozna się z jej zawartością, to na całym obszarze strony wyświetla im się duża reklama, może mieć ona także dźwięk. Zamknięcie jej wymaga znalezienia przycisku x. Tego typu reklamy często powodują irytację.

Remarketing

Reklamy displayowe mogą być skutecznie wykorzystywane do remarketingu, czyli ponownego wyświetlaniu komunikatu reklamowego użytkownikom, którzy już wykonali jakieś akcje, np. byli w sklepie i porzucili koszyk, czy nawet tylko oglądali produkty. Możesz decydować się zarówno na remarketing statyczny, jak i dynamiczny.

Zobacz:  NAP

Google display network konwersja

Konwersja reklam displayowych – mierzenie skuteczności

Reklamy displayowe można w łatwy sposób mierzyć, czyli sprawdzać ich skuteczność poprzez ustalanie konwersji. Konwersja jest celem, jaki chcesz osiągnąć poprzez reklamę, może być to na przykład wykonanie połączenia telefonicznego.

Dzięki mierzeniu osiągania celów zobaczysz, jakie reklamy skutkowały największą konwersją, które z nich wywoływały określone reakcje. Możesz również wykorzystywać inteligentne ustalanie stawek reklam, czyli dopasowywanie cen reklam do celu. Poznasz też ROI, czyli zwrot z inwestycji i przekonasz się, jak duże zyski przynoszą Tobie reklamy displayowe. Co ważne, dane są bardzo dokładne. Zobaczysz, kto z oglądających kupił Twój produkt nawet wtedy, gdy transakcja odbywała się na innym urządzeniu niż widziana była reklama.

Możesz z łatwością mierzyć konwersje po tak zwanym wyświetleniu angażującym, czyli sprawdzać zachowania użytkowników, którzy na przykład widzieli Twoją reklamę na YouTube. Jako konwersje liczy się działania użytkownika tylko wtedy, gdy użytkownik widział całą reklamę (jeśli jej długość to maksymalnie 10 sekund) lub zobaczy 10 sekund z reklamy, która trwa dłużej.

Google Display Ads – zalety

Reklamy displayowe mają mnóstwo plusów, dlatego zdecydowanie warto zainteresować się tworzeniem ich poza decydowaniem się na reklamy w wyszukiwarce. Dobrym sposobem jest podzielenie budżetu i obserwacja, które z nich mają wyższą skuteczność oraz przynoszą większe zyski. Oczywiście jest to możliwe do porównania tylko wtedy, gdy konfiguracją zajmuje się osoba z doświadczeniem, która precyzyjnie dobierze określone elementy danych kampanii. Oto zalety reklam Google Display:

  1. Mają bardziej atrakcyjny wygląd – mogą występować w formie ciekawych grafik i filmików, a więc dobrze dobrane pliki i nagłówki bardziej przyciągają wzrok
  2. Można wykorzystywać je skutecznie w remarketingu – np. z wyświetlaniem zdjęć produktów z danej kategorii, którą odwiedził wcześniej użytkownik
  3. Wyświetlanie dla konkretnych odbiorców – możesz zdecydować się, jacy użytkownicy zobaczą reklamy, na przykład po lokalizacji, zainteresowaniach, danych demograficznych
  4. Szeroki zasięg – duża liczba witryn, na których mogą występować
  5. Można łatwo mierzyć ich skuteczność
Zobacz:  Facebook Attribution

Kampanie displayowe możesz wykorzystywać do wielu rodzajów kampanii, na przykład produktowych, promujących aplikacje.

Google Display Network – samodzielnie czy z pomocą?

Reklamy displayowe są nieco bardziej skomplikowane niż te w wyszukiwarce. Trzeba nie tylko odpowiednio określić grupę docelową, ale skupić się także na poprawnym ustawieniu innych opcji. Wymyślenie chwytliwych nagłówków, dobranie odpowiednich grafik, przygotowanie plików do kampanii elastycznych… te działania zajmują dużo czasu. Nie masz doświadczenia w tworzeniu reklam i chcesz mieć jak największe zyski z marketingu online? Wybierz współpracę ze specjalistą, najlepiej z naszą agencją. Semcore to eksperci, którzy dbają o skuteczność kampanii, mają wiedzę opartą na doświadczeniu i potrafią doskonale konfigurować kampanie, mierzyć efekty, przekształcać tak, by były jak najbardziej skuteczne. Zapraszamy do kontaktu!

Oto najpopularniejsze pytania, jakie otrzymaliśmy w tym temacie.


Obecnie coraz mniej reklamodawców ogranicza się wyłącznie do płatnych wyników wyszukiwania. Reklamy displayowe to znacznie większe możliwości dotarcia do potencjalnego klienta. Mają odpowiednią formę, znajdują się na wielu różnych stronach, a nie tylko w wyszukiwarce.

Zdecydowanie warto wybrać reklamy remarketingowe. Niekiedy użytkownicy zapominają o danej stronie, porzucą koszyk na urządzeniu mobilnym, bo np. dojechali do celu w podróży tramwajem i muszą wysiadać. Przypominanie o sobie jest dobrym sposobem na zwiększanie zysków. Możliwość szczegółowego mierzenia konwersji pokaże Ci, czy są dla Ciebie opłacane. Dla większości firm są.

Reklamy Google Display pojawiają się na Gmail, YouTube, ale też wielu stronach internetowych. Ich zasięg jest ogromny i to duża zaleta reklam displayowych.
Paulina Nijak

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 12

Brak głosów - oceń jako pierwszy!