4
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Link hoarding

Na czym polega link hoarding i czy warto go stosować?

W tym artykule wyjaśnimy Ci, czym jest link hoarding. Dowiesz się też, jak wpływa on na SEO (ang. Search Engine Optimization) oraz czy warto go stosować. Na koniec wskażemy Ci także alternatywę dla tego procesu. Dzięki tej wiedzy nie popełnisz błędów, które mogłyby skutkować trwałym obniżeniem pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania. 

Czym jest link hoarding?

Link hoarding, określany także jako gromadzenie linków, jest praktyką, która polega na skupieniu się wyłącznie na pozyskiwaniu odnośników. Nie ma znaczenia w tym przypadku ich jakość. Głównym celem tego procesu jest poprawa pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania. 

Witryny, które stosują tę praktykę, wykorzystują techniki zaliczane do Black Hat SEO. Link hoarding przynależy bowiem do nieetycznych działań, które mają wpływ na pozycję strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania.

Link hoarding

Zdj. 1. Wyszczególnione działania przynależne do White Hat SEO / Grey Hat SEO / Black Hat SEO

Źródło: https://risevisible.com/the-complete-guide-to-black-hat-seo-why-you-should-avoid-it

Jakie metody wykorzystuje link hoarding?

Link hoarding może odbywać się na przykład poprzez zakup linków, wymianę linków oraz automatyczne ich generowanie. Zakup od innych stron jest praktyką niezgodną z wytycznymi większości wyszukiwarek.

Wymiana linków natomiast polega na udziale w programach, które niekoniecznie mają związek z tematyką lub jakością strony. Automatyczne generowanie z kolei polega na użyciu narzędzi do tworzenia linków. Generują one dużą liczbę niskiej jakości odnośników w krótkim czasie.

Wpływ link hoarding na SEO

Wpływ link hoarding na SEO jest zarówno pozytywny, jak i negatywny. Na krótką metę bowiem strona internetowa może zanotować znaczące wzrosty. Problem zaczyna się jednak wtedy, gdy praktyka zostanie wykryta przez algorytmy wyszukiwarki. 

W takiej sytuacji strona internetowa może zostać ukarana przez Google. Algorytmy mają zdolność do wykrywania nienaturalnych wzorców linkowania. W rezultacie witryny mogą zostać objęte sankcją, która skutkuje obniżeniem pozycji w rankingu. Warto wspomnieć też o zmniejszeniu zaufaniu ze strony użytkowników oraz obniżeniu jakości profilu linkowego.

Algorytmy wyszukiwarek a link hoarding

Wyszukiwarki internetowe radzą sobie z wykrywaniem link hoarding poprzez:

  • aktualizacje algorytmów,
  • narzędzia do zgłaszania spamu.

Aktualizacje algorytmów takie jak na przykład Google Penguin oraz Google Panda premiują wyłącznie wysokiej jakości treść, a także naturalny profil linkowy. Narzędzia do zgłaszania spamu natomiast umożliwiają zgłaszanie nienaturalnych praktyk linkowania. Pomaga to w utrzymaniu czystości wyników wyszukiwania. 

Link hoarding

Zdj. 2. Wyszczególnione działania twórców stron, które zaczęły być skuteczniej karane po wprowadzeniu algorytmu Google Penguin

Źródło: https://www.adprosmarketing.com/the-penguin-algorithm-update/

Na samym początku historii SEO tego typu metody były dość skuteczne. Jednak wraz z rozwojem wyszukiwarek i coraz bardziej inteligentnymi algorytmami Google, link hoarding stał się nieopłacalny. 

Alternatywa dla link hoarding

Alternatywą dla link hoarding jest świadome pozyskiwanie odnośników do stron, czyli link building. To bardziej etyczna metoda zdobywania wartościowych linków przychodzących. Bardzo ważne jest, aby działanie te były transparentne i zgodne z wytycznymi wyszukiwarek internetowych.

Poprzez tworzenie unikalnych oraz wartościowych treści, które przyciągają uwagę użytkownika, także można wiele osiągnąć. Content marketing odgrywa bardzo istotną rolę w pozycjonowaniu stron internetowych.

Poza tym warto dbać o optymalizację strony internetowej pod kątem SEO (ang. Search Engine Optimization). Trzeba więc dostosowywać strukturę i treść do wymogów wyszukiwarek. Może to znacząco przyczynić się do zwiększenia liczby odnośników przychodzących w sposób naturalny. 

Aby nie narazić się na spadki widoczności strony internetowej w wyniku kary nałożonej przez Google, stawiaj na jakość odnośników. Pomoże Ci w tym sprawdzona agencja SEO (ang. Search Engine Optimization).

Semcore

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!