A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Open Graph

Open Graph Protocol — definicja

Sklepy internetowe, które chcą liczyć się na rynku, działają także w mediach społecznościowych. To dla nich dodatkowe furtka do zdobycia dodatkowych zasięgów i rozpoznawalności oraz oczywiście sprzedaży. W kontekście udostępniania strony internetowej w social mediach nie można zapominać o kwestii Open Graph. Przekonaj się, co oznacza ten termin.

Czym są meta tagi?

Aby dokładnie wyjaśnić, czym jest Open Graph, konieczne jest wcześniejsze określenie znaczenia meta tagów. Meta tagi są fragmentami kodu zawartymi w sekcji <head> strony internetowej. Mają one wiele zastosowań — między innymi opisują zawartość witryny. Ich zoptymalizowanie może mieć wpływ na SEO (ang. Search Engine Optimization), a zatem pozycje strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. 

Open Graph

Zdj. 1. Meta tagi widoczne w kodzie źródłowym strony semcore.pl

Źródło: semcore.pl 

Czym jest Open Graph Protocol? 

Open Graph natomiast to specjalne meta tagi dla mediów społecznościowych. Zostały one stworzone w roku 2010 na potrzeby integracji Facebooka z innymi stronami www. Dzięki nim możliwe jest oddanie autorom witryn kontroli nad wyglądem linków, które są udostępniane. 

Open Graph Protocol to protokół, który wykorzystuje znaczniki meta, umieszczane w sekcji head strony. Za jego sprawą treści udostępniane na przykład na Facebooku pojawiają się na nim w odpowiednim formacie oraz z wybraną grafiką. Facebook jako pierwszy opracował znaczniki Open Graph. Następnie dołączyły do niego portale, takie jak: Twitter, LinkedIn oraz Pinterest. 

Główne tagi Open Graph

Główne tagi Open Graph, które warto znać to:

  • meta property og:title content,
  • meta property og:description content,
  • meta property og:image content,
  • meta property og:url content,
  • meta property og:type content.

To kolejno: tytuł strony, krótki opis strony, adres URL danego zdjęcia, które reprezentuje stronę, pełny adres URL danej strony, typ treści — np. „website” bądź też „article”.

Co dają tagi Open Graph?

Jeżeli wykorzystasz Open Graph w WordPress, poprawisz interakcję użytkownika social mediów, a treść stanie się ciekawsza. Użytkownicy mediów społecznościowych chętniej klikają bowiem w linki, które mają ciekawą grafikę i przekonujący opis. Wpisy tego typu są także częściej udostępniane, co natomiast powoduje, że widzi je większa grupa odbiorców. 

Możesz więc zadbać o zaangażowanie oraz klikalność użytkowników. Tym bardziej, gdy Open Graph zostanie uzupełnione o skuteczne Call to Action. Dobra agencja SXO wie, w jaki sposób wdrożyć tego typu tagi, aby zmaksymalizować skuteczność udostępnianych treści. 

Pomimo że tagi Open Graph początkowo zostały stworzone wyłącznie dla Facebooka, aktualnie są wspierane przez wiele innych platform. To ich kolejna zaleta. Twoja strona będzie zatem lepiej się integrować z różnymi mediami społecznościowymi. 

Open Graph

Zdj. 2. Przykład tagów Open Graph wykorzystanych na Facebooku

Źródło: https://ahrefs.com/blog/open-graph-meta-tags/

Jak wykorzystać Open Graph w WordPress?

Open Graph możesz wykorzystać także na stronach opartych na systemie WordPress. W tym celu zastosować można na przykład wtyczkę YoastSEO. Plugin ten dobrze sprawdza się nie tylko do optymalizacji treści na stronie, ale również do dopracowania znaczników, które są wykorzystywane przez media społecznościowe. 

W tym celu:

  • zainstaluj wtyczkę i uruchom ją,
  • edytuj wybraną stronę, produkt bądź też wpis na blogu,
  • przejdź do zakładki „Media społecznościowe”, w której masz możliwość dodania zdjęcia, opisu i tytułu, które będą wyświetlane przy linku,
  • kliknij przycisk „Aktualizuj”.

Wtyczka Yoast SEO daje możliwość dostosowania znaczników Open Graph na przykład dla Facebooka oraz Twittera. Nie jest to jednak jedyne rozszerzenie do WordPressa, którym można się posłużyć. 

Open Graph

Zdj. 3. Interfejs wtyczki Yoast SEO w trakcie ustawiania Open Graph

Źródło: https://seoski.pl/seo/open-graph-jak-po-co-wdrazac/

Innym często wykorzystywanym w tym celu rozszerzeniem jest Rank Math SEO. Open Graph bez problemu wdrożysz także z wykorzystaniem wtyczki „OG – Lepsze udostępnianie w mediach społecznościowych”. W tym ostatnim przypadku jest to oprogramowanie dedykowane początkującym. 

Semcore

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!