4
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Panel wiedzy Google

Czym jest panel wiedzy Google?

Obok standardowych odnośników do stron WWW w wynikach wyszukiwania wyświetlają się również inne elementy, które z założenia mają ułatwić internaucie znalezienie odpowiedzi na zapytanie. Obok nich może pojawić się panel wiedzy. Co to jest, jakie zawiera informacje? Kiedy Google go wyświetla? 

Panel wiedzy – co to jest?

Podstawowe rodzaje wyników wyszukiwania to rezultaty: płatne, bezpłatne, tekstowe, graficzne oraz wideo. W zależności od zapytania mogą być dodatkowo wzbogacone o inne elementy, w tym knowledge panel, czyli panel wiedzy. Chodzi tutaj o pola z informacjami, które wyświetlają się obok wyników wyszukiwania. Informacje są dostarczane z Grafu Wiedzy Google, czyli bazy zawierającej ogromną ilość danych. 

Panel wiedzy jest generowany automatycznie na podstawie danych z sieci. Dzięki niemu możesz szybko uzyskać najważniejsze informacje na temat interesującego Cię zagadnienia. Oto, jak wygląda przykładowy panel:

Panel wiedzy Google

Nie zawsze zawiera te same informacje. Wszystko zależy od zapytania i danych w sieci – wykorzystywane są przy tym informacje z różnych źródeł. Jednym z nich jest Wikipedia, ale to oczywiście nie wszystko. Część informacji może pochodzić od podmiotów, których dotyczy Panel Wiedzy.

Panel wiedzy Google

Czy da się zmienić dane zawarte w panelu wiedzy? 

Panele są aktualizowane automatycznie wraz ze zmianami informacji w sieci. Jeśli prezentowane dane dotyczą Ciebie czy Twojej organizacji, albo jesteś przedstawicielem danego podmiotu, możesz zgłosić prawa do panelu i zaproponować modyfikację. W tym celu musisz się zweryfikować w Google. Aby to zrobić:

  1. Zaloguj się na konto Google.
  2. Wyszukaj Panel Wiedzy, który chcesz edytować.
  3. Kliknij trzy kropki pod nazwą danego podmiotu, a następnie Zgłoś prawo do panelu wiedzy.

    Panel wiedzy Google

  4. Zaloguj się za pomocą jednej z wymienionych oficjalnych stron: YouTube, Search Console, X lub Facebooka. Google może Ci zadać dodatkowe pytania umożliwiające weryfikację. 
  5. Jeśli weryfikacja się powiedzie, otrzymasz dostęp do Panelu Wiedzy i wtedy możesz dodawać użytkowników wraz z przypisanymi im uprawnieniami. 

Czy Twoja firma również może mieć swój Panel Wiedzy?

Jak już wiesz, Panele Wiedzy są generowane automatycznie. Dlatego nie jest tak, że wyślesz wniosek do Google o wyświetlanie takich danych przy zapytaniach dotyczących Twojej organizacji i uzyskasz oczekiwany efekt. Jednak możesz pewnymi krokami zwiększyć szanse na dostanie się do Google Knowledge Graph. Największe szanse mają duże firmy. Jeśli oczekujesz takich informacji w Panelu Wiedzy:

  • Załóż i prowadź profile Twojej organizacji w serwisach społecznościowych.
  • Spróbuj utworzyć stronę Twojej marki w Wikipedii.
  • Załóż i regularnie aktualizuj Profil Firmy w Google.
  • Korzystaj z danych strukturalnych na stronie – dzięki nim Google może łatwiej zrozumieć, co oznaczają poszczególne informacje. 
  • Buduj solidny profil linkowy witryny – najlepiej, jeśli prowadzi do niej wiele odnośników z cenionych serwisów. To także bardzo ważne, jeśli chodzi o pozycjonowanie stron

Panel Wiedzy – zalety i wady

Jednym z dużych plusów wyświetlania Panelu Wiedzy o Twojej organizacji jest zwiększenie autorytetu witryny. W pewnym sensie wiąże się to z prestiżem, gdyż nie o każdej marce prezentowane są takie dane. 

To jednak nie koniec zalet. Przykładowo, w przypadku zapytań o filmy, Panel Wiedzy może przekierować użytkownika bezpośrednio do opcji zakupu biletu, tak jak poniżej: 

Panel wiedzy Google

Możliwe, że zobaczenie informacji z Panelu Wiedzy będzie pierwszym krokiem internauty, który odwiedzi Twoją stronę, aby sprawdzić szczegóły. Jednak nie zawsze musi tak być – wiele zależy od intencji. Możliwe, że odwiedziny zakończą się na zobaczeniu tych informacji, bez wejścia na witrynę. Nie dojdzie do konwersji i nie pozyskasz ruchu, dlatego niekoniecznie to musi być pozytywne dla Twojego biznesu. Jeśli Google generuje Panel Wiedzy na temat Twojej marki, monitoruj jego zawartość, aby mieć ją pod kontrolą. Wprowadzaj zmiany, jeśli dane są nieaktualne. Zawartość Panelu Wiedzy wpływa na to, czy użytkownik odwiedzi stronę. Na pewno warto, aby wyświetlały się w nim m.in. odnośniki do profili w social media.

Semcore

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!