Referral traffic – czym jest?
Na skróty
Referral traffic, zwany inaczej ruchem odniesienia, jest to rodzaju ruchu w witrynie internetowej, generowany przez linki czy odnośniki pochodzące z innych stron. W praktyce oznacza to, że internauci przychodzą na daną witrynę, klikając linki w mediach społecznościowych, na blogach czy innych stronach. Więcej informacji na temat referral traffic znajdziesz w tym artykule.
źródło: pixabay.com
Referral traffic – definicja
Referral traffic odnosi się do grupy użytkowników, którzy odwiedzając inne źródła online, są przekierowywani na konkretną stronę www. Mogą być to m.in. posty w mediach społecznościowych, linki w witrynach internetowych, komentarze do wpisów blogowych czy odnośniki w wiadomościach email.
Referral traffic – źródła
Jak wspominaliśmy już w poprzedniej części artykułu, referral traffic może pochodzić z różnych źródeł. Mowa tu o:
- Innych stronach www. Jeśli witryny o podobnej tematyce lub w inny sposób związane ze stroną zawierają do niej linki, wówczas generuje to referral traffic.
- Blogach. Linki zamieszczone na blogach, komentarze czy wpisy gościnne na blogach innych autorów to kolejny sposób na to, aby generować referral traffic.
- Mediach społecznościowych. Udostępnianie rozmaitych treści na stronach w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, LinkedIn czy Twitter może przynieść ruch odniesienia.
- Email marketingu. Wysyłanie maili reklamowych, w treści których zawarty jest link do strony to kolejne źródło referral traffic.
Dlaczego referral traffic seo jest tak ważny?
Referral Traffic SEO odgrywa niezwykle istotną rolę w marketingu online. A mianowicie:
- Zwiększa widoczność i ruch na stronie www. Linkowanie do witryny z zewnętrznych stron to jeden ze sposobów na zwiększenie widoczności w sieci. Dzięki temu potencjalni użytkownicy, którzy dotychczas nie mieli okazji trafić na daną witrynę, dzięki linkom odniesienia zyskują szansę, aby ją odwiedzić.
- Wpływa na pozycjonowanie. Wysokiej jakości linki zwrotne, pochodzące z wartościowych witryn internetowych odbierane są przez wyszukiwarki jako pozytywny sygnał, co może wpływać na lepsze pozycje w organicznych wynikach.
- Zwiększa konwersję i zyski. Z uwagi na to, że referral traffic ma potencjał do generowania wysokiej jakości ruchu w witrynie, może przyczynić się do zwielokrotnienia konwersji, a co za tym idzie – zysków.
- Buduje relacje i zwiększa zaufanie. W sytuacji, gdy inne witryny czy blogi polecają na swoich łamach daną stronę internetową, wówczas buduje to zaufanie i zwiększa wiarygodność w oczach odbiorców. System poleceń jest często bardziej efektywny niż reklama.
Jak zwiększyć referral traffic?
Żeby zwiększyć referral traffic w swojej witrynie internetowej, należy podejść do tematu strategicznie. Oto kilka skutecznych działań, które z pewnością w tym pomogą:
- Optymalizacja treści. Wartościowe treści, które inni użytkownicy chcą polecać i udostępniać, to niekwestionowany klucz do sukcesu. Takie działania mogą obejmować publikowanie artykułów, wideo, infografik oraz innych, przyciągających uwagę materiałów.
- Aktywność w mediach społecznościowych. Udostępnianie treści w mediach społecznościowych danej witryny to świetny sposób na przyciągnięcie uwagi użytkowników, a w konsekwencji również generowanie referral traffic.
- Budowanie relacji z innymi stronami i blogami. Podejmowanie współpracy z innymi twórcami z branży to świetny sposób na pozyskiwanie wartościowych linków do strony.
- Tworzenie interesujących kampanii email marketingowych. W wiadomościach e-mail można umieszczać linki do strony, a tym samym przyciągać nowych odbiorców.
- Współpraca z partnerami. Podjęcie współpracy z firmami czy innymi witrynami w ramach programów partnerskich to sposób na to, aby generować referral traffic pochodzący właśnie od tych partnerów.
Z uwagi na to, że referral traffic to jeden z kluczowych elementów strategii marketingowej online, warto zadbać o jego zwiększenie. Dzięki temu ulegnie poprawie widoczność strony, co przełoży się na generowanie ruchu. Żeby jednak osiągnąć oczekiwane rezultaty, należy zadbać o jego efektywną implementację poprzez opracowanie odpowiedniej strategii, bieżący monitoring i ciągłe doskonalenie.
Autor wpisu: Anna Brysz