A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Run of network (RON)

Run of network (RON) - czym jest?

W świecie reklamy internetowej można trafić na wiele pojęć i skrótów, odnoszących się do emisji kampanii w sieci. Jednym z nich jest model RON, czyli Run of Network. Co to takiego? Kiedy jest wykorzystywany? Jakie są jego plusy i minusy? Odpowiedzi na te pytania udzielamy w dalszej części tekstu. 

Run of network (RON)

Źródło: pixabay.com

Run of Network – definicja

Run of Network, w skrócie RON, oznacza rodzaj kampanii promocyjnej, w której reklamy wyświetlane są na różnorodnych stronach internetowych, bez wskazania konkretnych witryn. 

W przypadku Run of Network (RON) reklamodawcy wybierają dany typ reklamy, kategorie zainteresowań czy tematy, jednak nie decydują o stronach, na łamach których będą one publikowane. Reklamy są zamiennie wyświetlane w różnych witrynach, pasujących do wskazanych kryteriów, jak m.in.: tematyka, rodzaj strony czy demografia odwiedzających.

RON to model najczęściej wykorzystywany w celu zwiększenia zasięgu kampanii reklamowej oraz jej wyświetleń. Co więcej, z uwagi na to, że wykorzystuje on automatyczne narzędzia programmatic, przeznaczone do zakupu i wyświetlania reklam, jest mniej kosztownym rozwiązaniem od kampanii skierowanych na konkretne witryny czy grupy docelowe.  

Run of Network (RON) – kiedy jest wykorzystywany i co daje?

Jak wspomnieliśmy w poprzednim paragrafie, RON pozwala na zwiększenie zasięgów kampanii promocyjnej i zwielokrotnienie liczby odsłon reklam. Takie działania z kolei mogą wpłynąć na zintensyfikowanie ruchu na stronie, a tym samym pomożenia sprzedaży.

Run of Network to przydatne narzędzie, pozwalające dotrzeć reklamodawcom do szerokiego grona odbiorców, bez konieczności decydowania o konkretnych witrynach czy grupach docelowych. Z uwagi na to, że reklamy wyświetlane są na różnych stronach www, kampanie RON mogą zwrócić uwagę użytkowników, którzy dotychczas przeglądali strony związane z danym tematem czy kategorią.

W Run of Network (RON) olbrzymią rolę odgrywa automatyczne narzędzie programmatic, przeznaczone do zakupu i wyświetlania reklam. Z jego pomocą kampanie wyświetlane są w wielu witrynach internetowych, w czasie rzeczywistym, co pozwala na szybkie dostosowanie kampanii do preferencji i potrzeb użytkowników. 

Run of Network – plusy strategii

Do potencjalnych zalet strategii RON można zaliczyć:

  • Prostą implementację. Kampanie Run of Network (RON) są łatwe do skonfigurowania, dzięki czemu można je szybko uruchomić.
  • Szeroki zasięg. Dają możliwość wyświetlania reklam na dużej liczbie stron internetowych, co pozwala zwiększać zasięgi i pozyskiwać większą liczbę odbiorców.
  • Większą liczbę wyświetleń. Run of Network zwielokrotniają szansę na większe wyświetlanie reklam, a tym samym dotarcie do szerszego grona potencjalnych klientów.
  • Możliwość testowania. RON pozwalają na sprawdzanie różnych strategii i wybieranie najlepszych dla danej marki.
  • Elastyczność. Można je łatwo dostosować do strategii kampanii, zarówno w kontekście wyników, jak i poziomu skuteczności.
  • Skuteczność w budowaniu świadomości marki. Możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców to większe szanse na zwiększenie świadomości marki. 

Run of Network (RON) – minusy strategii

Pomimo wielu zalet, RON ma również swoje słabe strony. Należą do nich:

  • Mniejsza dokładność targetowania. Wyświetlanie reklam na różnych stronach internetowych to ryzyko mniej dokładnego targetowania, niż w przypadku precyzyjnego określenia witryn, na których mają się pojawiać.
  • Brak kontroli nad umiejscowieniem reklam. Może skutkować umieszczaniem reklam na stronach niezwiązanych z marką lub takich, które mogą negatywnie wpływać na jej wizerunek.
  • Konkurencyjność innych reklam. Wyświetlanie kampanii na różnych stronach może powodować, że będą one rywalizować z konkurencyjnymi reklamami o uwagę odbiorców.
  • Wyzwania w pomiarach i optymalizacji. Z uwagi na to, że RON wymagają uważnego planowania i optymalizacji, mogą stanowić spore wyzwanie.

Run of Network (RON) to rozwiązanie, które daje wiele możliwości, ale nie jest pozbawione przy tym wad. Dlatego przed zdecydowaniem się na tę strategię, warto przeanalizować cele marki i na tej podstawie zdecydować, czy będzie odpowiednim wyborem dla jej kampanii marketingowej.

Autor wpisu: Anna Brysz

Semcore

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!