A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Big Idea

Co to jest Big Idea?

Big Idea

Niektóre marki zdobywają serca i umysły konsumentów. Po ich produkty nocą ustawiają się kolejki, które szturmują sklepy od pierwszych sekund ich otwarcia. Co takiego sprawia, że są tak pożądane? Sekretem, który odgrywa tu istotną rolę, jest Big Idea marki. Dobrze opracowana działa jak klucze, które ułatwiają otwarcie niejednych drzwi. 

Big Idea — co to?

Big Idea marki to główna koncepcja lub kluczowy przekaz, który definiuje markę i stanowi fundament jej strategii komunikacji oraz działań marketingowych. Obrazowo najprościej przedstawić ją jako centralną koncepcję, myśl przewodnią, od której odchodzą dalsze działania marki.

Big Idea nie jest wyłącznie krótkim sloganem lub hasłem. To historia, z którą rezonują emocje utożsamiających się z nią odbiorców. Jest często wykorzystywana w kampaniach reklamowych, aby przekazać kluczowe wartości, emocje i unikalność marki. 

Big Idea — znaczenie dla marki

Big Idea marki jest ściśle powiązania z takimi elementami jak misja firmy, jej wizja i wartości. Dlatego jej znaczenie jest wręcz kluczowe. Jako centralny koncept marki Big Idea kieruje wszystkimi działaniami związanymi z komunikacją i marketingiem, nadając im tym samym spójność, unikalność przekazu. Oto dlaczego jest ona tak ważna dla marki:

  • Spójność komunikacji — Big Idea zapewnia, że wszystkie działania od reklam, przez prowadzenie social mediów, aż po działania PR — są zgodne z jednym kluczowym przekazem. Pomaga to w budowaniu spójnego i konsekwentnego wizerunku marki.
  • Inspiracja dla działań kreatywnych — Big Idea jest dla nich punktem wyjścia. To dzięki niej powstają kampanie reklamowe, slogany, grafiki, i inne elementy, które razem stanowią spójną całość. 
  • Budowanie wartości marki — to długotrwały, ale opłacalny proces. Big Idea marki może stać się ich fundamentem. Big Idea, która tożsama jest z wartościami marki (brand values) wspiera pozycjonowanie na markę stabilną.

Big Idea marki — zastosowanie

Oto najważniejsze miejsca, w których Big Idea marki jest wykorzystywana:

  • Kampanie reklamowe 

Niezależnie od formatu reklamy, big idea powinna stanowić jej rdzeń. To ona nadaje kampaniom spójność i siłę przekazu. 

  • Strategia content marketingu

Big Idea kieruje całą strategią content marketingu, a więc tworzeniem wartościowych treści, których zadaniem jest odzwierciedlać główny przekaz marki. Blogi, filmy, artykuły, posty na social mediach — wszystkie te elementy powinny być spójne z Big Idea marki. 

  • Identyfikacja wizualna

Big Idea wpływa na to, jak marka wygląda i jak jest postrzegana. Logo, kolory, fonty, oraz wszelkie elementy graficzne powinny oddawać jej ducha. Przykład: minimalistyczny, nowoczesny design Apple jest spójny z ich Big Idea „Think Different”, która kładzie nacisk na prostotę i innowacyjność.

  • Produkty i usługi

Big Idea powinna być odczuwalna także w samych usługach i produktach marki. Przykładem może być tu Tesla, która buduje swoje samochody zgodnie z Big Idea dotyczącą zrównoważonego i odpowiedzialnego rozwoju przyszłości. 

  • Kultura organizacyjna

Big Idea ma wpływ nie tylko na to, jak marka postrzegana jest na zewnątrz, ale także na to, jak odbierana jest wewnątrz. Pracownicy stanowią bowiem najważniejszych ambasadorów marki.

Big Idea — przykłady

Najłatwiej oczywiście zrozumieć temat, gdy zaprezentujemy konkretne Big Idea przykłady. Oto kilka z nich:

Nike – „Just Do It”

Big Idea

Źródło: krows-digital.com

Big Idea: Motywacja, wytrwałość, upór i przełamywanie własnych ograniczeń. Nike zachęca swoich odbiorców, aby nie poddawali się i pokonywali własne bariery.

Coca-Cola – „Open Happiness”

Big Idea

Źródło: Medium.com 

Big Idea: Radość i szczęście z możliwości dzielenia się chwilami. Coca-Cola stawia na budowanie pozytywnych emocji i celebrację codzienności. 

L’Oréal – „Because You’re Worth It”

Big Idea
Źródło: Lorealparisusa.com

Big Idea: Pewność siebie i poczucie własnej wartości. L’Oréal, poprzez swoje produkty, zachęca kobiety do celebrowania swojej wartości i cieszenia się swoją urodą.

Autor: Anna Krystowczyk

Semcore

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!