Czym jest Wirtualny Spacer Google?
3 min
3 min
Na skróty
Coraz więcej klientów przed skorzystaniem z usługi lub przed wizytą w sklepie stacjonarnym sprawdza wiadomości o firmie w wyszukiwarce Google. Tam wyświetla nie tylko podstawowe informacje, takie jak: godziny otwarcia, ale także wskazówki dojazdu. Jedną z ciekawszych usług jest Google Street View, który pozwala na przejście się ulicą i sprawdzenie okolicy, aby rozszerzyć możliwość zwiedzenia okolicy oraz samej firmy, możesz wykorzystać Wirtualny Spacer Google. Co to jest? Dowiesz się z naszego artykułu!
Google Street View to specjalna usługa, która pozwala odbiorcy na przejazd ulicą. Od wielu lat co jakiś czas po ulicach miast (a nawet wsi) przejeżdżają samochody Google, które robią co kilka metrów zdjęcia 360°, które pokazują wszystko dookoła. W ten sposób szukając informacji o siedzibie firmy, można przespacerować się ulicą i zobaczyć jak wygląda okolica, w której firma się znajduje oraz jak do niej trafić (na przykład z najbliższego parkingu). Rozszerzeniem tej usługi jest Wirtualny Spacer Google, który pozwala na tej samej zasadzie wejść do biura lub sklepu. Wtedy też potencjalny klient nie tylko widzi okolicę, ale i wnętrze firmy.
Badania przeprowadzone przez firmę Google dowodzą, że użytkownicy Google dwukrotnie częściej otwierają wizytówki firm, które udostępniają u siebie możliwość odbycia spaceru. Natomiast 2/3 użytkowników chciałoby mieć możliwość odwiedzenie większej ilości Spacerów. Jak widzisz, decydując się na wykorzystanie tej usługi, zdobędziesz przewagę nad konkurencją oraz uatrakcyjnisz ofertę swojej firmy. Co więcej, możesz go umieścić nie tylko w wizytówce Google, ale także na swojej stronie internetowej, albo na Facebooku.
Samo stworzenie spaceru to nie mały koszt. Należy bowiem zatrudnić odpowiedniego fotografa, który sfotografuje miejsce aparatem 360, a następnie złoży wszystkie (kilkadziesiąt lub nawet kilkaset sztuk) w jedną płynną animację, która pozwoli na przespacerowanie się firmą. Jakie są zatem korzyści z tego rozwiązania?
Tak naprawdę dla każdego. Najczęściej wybierają go hotele i pensjonaty. Dla nich jest to wygodny i łatwy sposób (a także dużo bardziej atrakcyjny wizualnie niż same zdjęcia) na pokazanie wnętrz obiektu. Wiele osób decyduje się na wybór hotelu, jeśli mają możliwość „wejść do niego” przed zakupem noclegu. Jednak również inne firmy czy sklepy mogą się prezentować w ten sposób. W przypadku sklepów mamy możliwość „spojrzeć na półki” – wiadomo, że asortyment się zmienia, ale klient ma możliwość poznać układ sklepu, co ułatwia „szybkie zakupy”, kiedy to ktoś chce dokonać zakupów w konkretnym dziale. Zamiast błąkać się po sklepie, doskonale będzie wiedział jak trafić, tam gdzie chce. To rozwiązanie jest równie ważne w gabinetach lekarskich i kosmetycznych. Mając możliwość zobaczyć, jak gabinet wygląda, chętniej zdecydujemy się na usługę w miejscu, które zapewni nam komfort i sterylność. Niektóre gabinety oferują nawet możliwość „położenia się na stole zabiegowym”, aby ocenić, jak będzie się czuć w trakcie leczenia.