Co to jest Audyt SEO?
Na skróty
Pozycjonowanie stron www jest złożonym procesem promocyjnym obejmującym regularne wdrażanie ustalonych procesów on-site (na stronie) i off-site (poza nią). Dzięki temu Twoja firma pozyska nowych, stałych i wartościowych klientów. Warto jednak pamiętać, że zanim do tego dojdzie, należy zweryfikować konkretne działania w obrębie witryny, aby ocenić ich skuteczność (na tej podstawie określimy zwrot z inwestycji, czyli ROAS), oraz tzw. możliwości upgrade’owe. Pomocny w tym będzie audyt SEO, tylko z czego się składa i dlaczego warto z niego skorzystać?
Co to jest audyt SEO?
Audyt SEO to analiza strony internetowej pod kątem jej stanu oraz błędów technicznych, które mają wpływ na widoczność w wynikach wyszukiwania (SERP).
Czego dotyczy audyt SEO?
Audyt SEO obejmuje najważniejsze czynniki odpowiadające za wartość danej strony internetowej pod kątem optymalizacji treści (np. poprawność nagłówków w tekstach) oraz elementów technicznych (np. odpowiednie zaprojektowanie tagów title i description). Dla przykładu – w Semcore oferujemy darmowy audyt SEO, w skład, którego wchodzi weryfikacja elementów tj.:
- struktura adresów URL,
- nagłówki (H1-H6),
- optymalizacja grafik,
- mapa witryny,
- szybkość strony,
- analiza treści,
- weryfikacja poziomu bezpieczeństwa,
- link-building (tzw. linkowanie zewnętrzne),
- internal linking (tzw. linkowanie wewnętrzne).
W zależności od potrzeb naszych klientów wykonamy audyt SEO sklepu internetowego lub standardowej domeny zaprojektowanej na dedykowanym, lub klasycznym CMS-ie (np. WordPress).
Audyt SEO umożliwia podstawową weryfikację witryny, a co za tym idzie – sprawdzenie kodu strony, analizę pozycji na konkretne frazy kluczowe oraz weryfikację krytycznych błędów, o których naprawę warto zadbać w pierwszej kolejności. Jeśli zależy Ci na znacznie dokładniejszym procesie wychwytywania usterek, wybierz audyt SXO, podczas którego analizujemy mapy ciepła, intuicyjność strony, jej nawigację oraz wpływ konkretnych treści na użytkowników.
Jakie są najważniejsze elementy audytu SEO?
Istnieją 3 najważniejsze elementy audytu SEO. Pierwszym z nich jest optymalizacja treści, drugim optymalizacja techniczna, a trzecim linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne. Weryfikując strony oraz sklepy internetowe naszych klientów „wyłapujemy” błędy m.in. w strukturze adresów URL, nagłówkach, kodzie HTML i CSS witryny, a także ogólnej wydajności strony.
Po zakończeniu działań analitycznych przygotowujemy kompleksowy raport i wysyłamy go klientowi – uwzględnia on elementy do poprawy, ogólną ocenę domeny, a także to, jak dana witryna wypada na tle innych przedsiębiorstw z branży. Zatem, jakie są najważniejsze elementy audytu SEO?
1. Optymalizacja treści
Kluczowy element audytu SEO – optymalizacja treści. W tym punkcie dbamy o wszystko, co jest związane z contentem. Na pierwszy ogień bierzemy optymalizację nagłówków (H1-H6), dopasowanie fraz kluczowych do specyfiki danej branży oraz analizę dostępnych tekstów. Dodatkowo starannie weryfikujemy content pod względem unikalności (sprawdzamy, czy konkurencja nie czerpie korzyści z treści, które stworzyłeś) i udzielamy wskazówek odnośnie struktury artykułu (podpowiadamy, gdzie warto zastosować wypunktowania, wylistowania lub tabelki).
2. Optymalizacja techniczna
Optymalizację techniczną wykonujemy w celu przekazania wartościowej wiedzy odnośnie przyjazności Twojej strony dla urządzeń mobilnych, jej wydajności oraz poziomu bezpieczeństwa oferowanego użytkownikom, którzy odwiedzają wybraną witrynę. Oceniamy również optymalizację grafik, badamy mapę strony oraz strukturę adresów URL ułatwiających nawigację po Twoim serwisie.
3. Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne
Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne to dwa priorytetowe elementy, jeśli chodzi o pozycjonowanie stron internetowych. W tym przypadku weryfikujemy poziom nawigacji Twojej witryny w kontekście linkowania wewnętrznego. O co z tym chodzi? To bardzo proste – sprawdzamy, czy treści umieszczone na stronie posiadają prawidłowo wdrożone odnośniki pomagające użytkownikowi zapoznać się z danym tematem.
Warto również wspomnieć, iż przy pomocy odpowiednich narzędzi sprawdzamy ilość linków zewnętrznych, aby przedstawić Ci informacje na temat wartości Twojej strony www pod kątem link-buidlingu.
Dlaczego warto skorzystać z audytu SEO?
Audyt SEO to szansa na zweryfikowanie błędów i podniesienie pozycji swojej witryny w Google. Dzięki temu pozyskasz dodatkowych klientów, którzy zasilą budżet Twojego przedsiębiorstwa, kupując interesujące ich produkty lub korzystając z oferowanych usług. Uważamy, że kompleksowa weryfikacja strony pod kątem SEO jest niezbędna zarówno freelancerom prowadzącym niewielkie serwisy www, małym firmom usługowym, jak i dużym sklepom internetowym. Pozostaje tylko pytanie – jaki audyt wybrać?
Naszym zdaniem darmowy audyt SEO jest idealny na początek, gdy chcemy rozeznać się, odnośnie tego, co warto usprawnić na wybranej stronie. Gdy natomiast zależy Ci na profesjonalnej weryfikacji każdego aspektu odpowiadającego nie tylko za pozycję w SERP-ach, ale również podejmowanie pożądanej konwersji przez internautów (czyli sprzedaż) – zdecyduj się na audyt SXO obejmujący dodatkowo najważniejsze kwestie związane z wrażeniami, jakich doświadcza użytkownik podczas korzystania z Twojej strony www.
Co to jest audyt SEO? – z czego się składa i dlaczego warto z niego skorzystać? Podsumowanie
Audyt SEO to nic innego, jak podstawowe działania weryfikacyjne mające na celu ocenić daną witrynę pod kątem potencjału pozycjonerskiego. Dedykujemy je każdemu przedsiębiorcy, który boryka się ze spadkiem pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Audyt SEO warto wykonać również po zmianie domeny lub migracji na inny CMS.
FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi
Poniżej przedstawiamy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w tematyce audytu SEO.
#1 Czy audyt SEO można wykonać na własną rękę?
Audyt SEO na własną rękę jest możliwy. Wymaga jednak poświęcenia stosownej ilości czasu (zależnej od złożoności Twojego serwisu), a także posiadania niezbędnej wiedzy z zakresu pozycjonowania.
#2 Ile kosztuje audyt SEO?
Cena audytu SEO jest uzależniona od jego skomplikowania. Wpływają na to czynniki tj. wielkość strony lub sklepu internetowego, zaawansowanie serwisu (np. ilość podstron) oraz indywidualne wymagania naszych klientów. Jeśli chcesz poznać koszty audytu SEO w Semcore, skontaktuj się z nami. Porozmawiajmy merytorycznie o pozycjonowaniu.
#3 Kiedy warto wykonać audyt SEO?
Kiedy warto wykonać audyt SEO? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Osobiście uważamy, że weryfikacja strony pod względem plusów i minusów powinna odbywać się regularnie (np. co 3-4 miesiące) w celu sprawdzenia czy plan działania, który obraliśmy, przynosi założone rezultaty. Z doświadczenia możemy stwierdzić, iż nasi klienci decydują się najczęściej na audyt SEO w momencie, gdy ich pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania zaczyna się mocno obniżać i nie potrafią temu zapobiec.
#4 Jakie są podstawowe elementy audytu SEO?
Podstawowymi elementami audytu SEO, na jakie zwracamy uwagę podczas sprawdzania stron naszych klientów, są przede wszystkim aspekty techniczne (np. weryfikacja kodu HTML i CSS witryny) oraz czynniki odpowiadające za optymalizację treści (np. struktura artykułów).
Jeżeli interesuje Cię audyt SEO, skorzystaj z pomocy Semcore. Oferujemy pozycjonowanie w całej Polsce: